k heb nu een duowagen, die ga ik weinig gebruiken, maar puur als ik alleen op stap moet met de 2 kids ( straks: baby + peuter 26 maand) ...nu kan de achterste gedeelte dus helemaal plat. die nestjes zijn best duur, nu hoor ik alternatieven zoals: matras van die wiegbak erin, en dan de MC voetenzak erin leggen...dan heb je beetje zelfde effect....en zeker voor zo korte duur en weinig gebruik. als ik matras van de wiegbak van de oudste erin leg ligt ze al zachter, met de voetenzak erbij is helemaal exstra zacht en warm....en in wiegbak ligt ze toch ook gewoon in grote bak als klein hummeltje. ben benieuwd naar jullie idee-en. Liefs
Ik heb de phil en teds en met erg warm weer gaat hij gewoon in het lig gedeelte zonder iets. Het nestje is dan veeeeeeeel te warm. Misschien ben ik een harde moeder maar ik zou niet weten waarom er een matrasje in zou moeten. Als hij straks niet meer in het nestje past (en met ruim drie maand gaat dat bijna komen) gaat hij erin met een wikkeldoek voor de warmte. En geen matrasje of iets. Het nestje vind ik trouwens erg handig. Misschien eens op marktplaats kijken? Hij heeft hier de bijnaam gekregen handtas. Me zoontje lag er de eerste twee maanden altijd in. daardoor kon ik hem makkelijk naar boven tillen, op tafel zetten verplaatsen uit de zon ect zonder dat hij wakker werd.
haha harde moeder? meer realitisch miss ik ben blij met jouw bericht. Want word overal " bekoggeld" met dat in een duowagen een nestje moet, want het zou anders niet comfortabel zijn en teveel geschud, maar idd mijn oudste dochter geboren in juli lag ook gewoon als baby los in de wiegbak....en dat ging prima.....kijk ze past niet in de gordels, maar de zijkanten van zon duowagen zijn zacht....ik zat alleen met achteraan daar zitten 2 gaten voor de benen, die wilde ik wel weg voor ze daar in zou vallen, vandaar matrasje, en kan de voetenzak los ritsen en dan ligt ze er alleen op en niet in.. vind nestje kopen zonde als z er miss maar 10 keer heel kort in ligt als we met auto weg gaan ligt ze in MAxicose dus kan daarin dan evt slapend naar boven vervoerd worden, in de duo ligt ze alleen maar als ik naar CB moet, of HA of even snel een boodschapje dat niet kan wachten.
Hier ook nestje veel te warm, wilde oudste ophalen van kdv 10 min. En ze kookte zowat! Ook al eens een deken en jas gebruikt toen we nestje vergeten waren. Overigens wel eerste maanden veel gebruikt als bedje in de wieg... Ik vind dat matrasje een goede optie voor nu met een slaapzakje oid om "vast" te leggen... Verder gebruiken we ook nog een mooie grote doek erbij, tegen de zon en tegen de wind. Heb in de gewone kinderwagen altijd een dooky gebruikt, maar deze past net niet! Succes iig!
Niet op alle duowagens kunnen adapters. Ik denk dat het aan je duowagen ligt of een babynestje of matrasje nodig is. Bij die wij hadden kon er echt geen kind in zonder babynestje of matrasje: de bodem was dun en er liep een 'frame' achter, dan lag je kind echt op dat frame (en dat was maar een dun buisje, niet echt comfortabel dus)... Hier dus een babynestje op MP gekocht voor 15 euro en ding vooraf in de wasmachine gegooid, prima dus. En dan nog deed ik haar er niet vanaf de eerste dag in, door de kleine wieltjes leek me dat veel te schokkerig.
Ik heb hetzelfde probleem, nestje veel te warm.. omdat mijn zoontje vanaf 3 maanden al gewoon zonder nestje plat ligt heb ik er wel een zachte dikke handdoek onder gelegd...vond het anders wel heel erg hobbelen voor dat kleine lijfje...geeft net wat meer steun en stevigheid zo...
Ik heb een p&t douwagen (promenade) en ik heb een wiegmatrasje besteld bij babydump voor geloof ik 15euro en dan gewoon een wieglaken en wiegdeken erbij gebruikt. Over het matrasje had ik een aankleedkussenhoes. En op de koude dagen deed ik haar in een snoozebaby wrapper en legde ik haar zo vanuit de mc in de wagen en weer terug. Toen ze om ging draaien in de reiswieg (met 6/7maanden) heb ik alles eruit gehaald en deed ik haar in de riempjes vast. Nu maak ik het het matrasje,lakentje en dekentje op maat voor de poppe wagen van mn dochter. Ze heeft met sinterklaas echt een onwijs leuke gehad en vind het wel erg leuk om dat allemaal te hergebruiken
Ik heb een phil and teds en heb van schuim een matrasje gemaakt. Besteld bij stoffenkraam.nl en was iets van 5 euro. Je hebt maar 39 of 40 cm nodig. Het is namelijk best breed. Ik heb zelf een passend hoeslaken gemaakt. Verder gewoon een omslagdoek of dekentje.
Hey creatief ook allemaal, gelukkig. qua warmte moet ik idd ook even kijken, ze word midden-sept geboren dus tegen de tijd ze naar buiten echt goed mag is eind sept en denk dat ik dan idd het matrasje er in klem , en daar bovenop de voetenzak, desnoods open als het nog warm is, denk dat voornaamste is dat de voetjes niet wegzakken in gedeelte waar benen doorheen moeten thx voor alle tips!
Hier ook amper een nestje gebruikt in de phil en teds ivm de warmte. Ook een matrasje. Je kunt desnoods zo een stuk schuimrubber op maat bestellen op internet.
ja idd ik denk alleen dat ik kraamzorg niet zeg, bang dat zij dan beginnen over niet comfortable enzo, vaak willen hun of moeten zeggen, alleen volgens regels, terwijl je vaak als moeder zelf wel kan inschatten of iets wel of niet gaat, kijk moet idd geen uren wandelen in een douwagen zonder nestje, maar dat was ook niet de reden, als dat van toepasing is dan pak ik de gewone wandelwagen....winkelen in centrum zal langste zijn wat ik doe en dan kan ik zelfs nog tussendoor even eruit halen en ergens zitten.