even een gekke vraag hoor. als ik een zwembroekje over zijn zwemluier aantrek, moet dat dan in zijn eigen maat 74 zijn of moet die groter zijn?
Ik heb ze altijd groter. Mijn zoontje draagt normaal van broek ook 74/80 en van zwmbroeken heb meestal 86/92.
ik vond wegwerp toch fijner. Als ze schoon bleven, spoelde ik ze uit (plas gaat er altijd sowieso doorheen- dat moet ook wel, anders zou de luier zich vol zuigen met het water) en droogde ze gewoon. Op die manier gebruikte ik ze 3 of 4 x Onze dochter poepte er in het begin ook niet in, maar toen ze ouder werd, en langer in het water bleef, was het toch vaak raak. Dus naar het zwembad gingen er standaard 2 zwemluiers mee. Poepte ze de 2e óók vol, dan was het tijd om naar huis te gaan . Nadeel van uitwasbare luiers vind ik, dat je die dingen óók moet gaan schoon staan spoelen ergens in het zwembad als ze daarin poepen, voor je ze weer aan kan geven... Daar is vaak maar weinig ruimte / gelegenheid toe. In de wasbak bij de wc is ook zo smerig voor anderen. Vandaar dus hier de voorkeur voor de wegwerp.
Ik heb wel beeld bij het verhaal van Althina. Ik zie mezelf inderdaad geen vieze luier uitspoelen in het zwembad! Wat doen jullie als je echt een middag naar het buitenzwembad of strand gaat? Je wisselt dan zwemmen en in het gras/zand spelen een beetje af. Doen jullie dan tussendoor weer een gewone luier aan?