welke maat draagt een gemiddelde baby van 6 maanden?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by adi, Jul 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. adi

adi Niet meer actief

Ik weet daar dus niks vanaf :D (hier droegen ze 56-62), maar wij gaan vanavond op visite bij kennissen, en hun dochtertje is ruim 6 maanden. We zijn daar niet op kraamvisite geweest, dus wil ik een kadootje meenemen.

Nou, vorige week heb ik leuke broekjes gehaald voor mijn meiden, en na thuiskomst zag ik dat ik 1 broek per ongeluk in plaats van maat 86, maat 68 heb meegenomen. Nu denk ik om die broek niet terug te brengen, maar mee te nemen als kadootje voor dit meisje. Het is echt een super leuk broekje en de eticket hangt er nog aan natuurlijk.

Maar sla ik de plank dan niet helemaal mis? Het is een 'gemiddelde' baby, maar ik heb geen idee hoe groot dat moet zijn :D. Is maat 68 voor een broekje dan niet te klein?

2. naad24

naad24 Bekend lid

Sep 22, 2008
    771
    0
    0
    Mijn meisje is 6,5 maand en die draagt sommige dingen nog 68 maar merendeels 74.

Ze is niet al te klein;)

3. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn ventje is heel gemiddeld, en droeg met 6mnd idd 68.

4. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

Mijn zoontje is ook niet klein te noemen en zat toen ook in maat 68. Denk dat dit wel zou moeten passen

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Mijn zoon is ook niet klein, draagt nu al 68... Voor de zekerheid zou ik desnoods de ouders even bellen?

6. thirza72

thirza72 Actief lid

Dec 28, 2009
    259
    0
    0
    Hier zit mt 68 nog heerlijk ruim.

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn dochter zit nu met 11 maanden nog in 62/68 van broekjes,

dus ik denk dat 68 als broekje wel kan.

8. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Zoon is groot/breed en draagt maat 74 broekjes, maat 68 truitjes (5,5 maand).
    Ik denk dat je met maat 68 wel goed zit. Als je de bon nog hebt bewaard en het toch te klein is, kan je altijd nog ruilen toch?

9. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Mijn slanke zoontje van gemiddelde lengte heeft nu, ruim 6,5 maand, maat 68. De broekjes beginnen wel een beetje aan de korte kant te worden.

10. girl21

girl21 Niet meer actief

ik zou ook even bellen naar de ouders, dan weet je het zeker!

11. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    ons dochtertje (nu bijna 15 weken) draagt nu al mt 68, ze is wel lang 63cm met 12 weken, dus zou voor de zekerheid ff vragen, en anders kunnen ze ruilen, toch?

12. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Voor een gemiddelde baby is 68 bij 6 maanden heel prima hoor!
    Mijn jongste dochter is gemiddeld en zit nu met 5 maanden er net tussenin: 62 wordt wat krap (vooral de lengte van mouwtjes en pijpjes) en 68 zit wat ruim maar niet belachelijk. De oudste had met 6 maanden nog maatje 62 aan, maar die is ook een lekker mager ding :D

13. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn kinderen zijn ietsje groter dan gemiddeld (net boven gemiddelde lijn, maar ruim onder de +1).
    Zij droegen van sommige kledingstukken nog 68, met andere gingen ze al naar 74 (m.n. shirtjes).

Broekjes pasten hier nog langer in een kleinere maat. Zoonlief heeft uitgesproken korte beentjes. Dochter heeft langere benen, maar sommige broeken vallen gewoon groot.

14. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Die van mij is wat dikker dan gemiddeld ;) ze zit met alles in 68 maar soms ook al 74 kwa omvang en lengte benen. De armen slaan we dan nog om :)

15. shenoby

shenoby Niet meer actief

mijn kleine budda baby zit nu al in mt 74 (moet nog 5 maanden worden)
    maar volgens mij zat de oudste wel gewoon in 68 met 6 maanden.

16. misa

misa Niet meer actief

Mijn zoontje is geen kleine (ook niet mega) maar kan nog wel 68 aan. Maar 74 zit nu toch echt veel beter! Maar goed, hij is ook 7,5 maand oud nu ipv 6. :)
    Je kunt het proberen en als het te klein is alsnog ruilen!

17. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Volgens mij droeg ze hier toen 62/68 van broekjes. 68 heeft ze ook lang gedragen, 74 maar heel even.

18. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Die van mij is trouwens 5,5 maand

19. Bri

Bri Niet meer actief

Samenvattend zou ik zeggen: gewoon meenemen dat broekje, de meeste baby's van 6 mnd passen de meeste broekjes mt 68 nog wel. En het gaat ook om het gebaar, nietwaar? (je kunt altijd nog zeggen dat in jouw beleving mt 68 gigantisch is voor een kindje van 6 mnd...)

20. Mijn dochter droeg toen 62 maar ik denk dat 68 gemiddeld is

Share This Page