koortslip en baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marsab, 21 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Hallo mama's!

Ja hoor het is weer zover!
    Ik heb weer eens een koortslip! :(
    Nu weet ik dat dit erg gevaarlijk is bij en voor baby's!
    Wie heeft er ook vaak last van een koortslip en hoe heb je dit aangepakt met de kleine in de buurt?!
    Ik geef ook nog eens borstvoeding....

Bah, vind het best eng zo... :(

2. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hoi Marsab,

Ik had twee weken geleden precies hetzelfde en maakte me vreselijke zorgen. Maar.......met goede hygiene valt het allemaal wel mee hoor. Belangrijkste is geen kusjes en knuffels dichtbij je mond en heel goed handen wassen voordat je iets met je kindje doet.
    Je kan eventueel van die koortslippads kopen om erop te doen, dat maakt het risico nog minder groot.

Het echte grote risico (doodziek en overlijden) is overigens alleen de eerste 8 weken. Daarna is het natuurlijk ook helemaal niet goed als je kindje het virus oppikt, maar het is niet meer LEVENSgevaarlijk.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen geurststellen. Succes met kusjes sparen! ;)
    Maartje

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hoi,

Wist je dat 90% van de babies reeds met het herpes-virus wordt geboren? Waarschijnlijk heeft je kindje het al.
    Zoals je weet zijn de blaasjes waar vocht in zit heel besmettelijk, daar moet je dus echt mee uitkijken.
    Goed je handen wassen als je je tepels en tepelhoven aanraakt.
    Eventjes je kindje niet kussen, zolang de koortslip open is. Eerste keus bij behandeling van de koortslip: een gel op basis van zink bijv. Akolip, te koop bij apotheek of goede drogist.
    Succes.

4. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Koortslippatches gebruiken, de beste uitvinding sinds het bestaan van de koortslip :) . Daarnaast handen wassen, handen wassen, handen wassen!
    Als je tijdens de voeding toch wel heel dicht bij je kindje bent en je vind het nog steeds eng, kun je een mondkapje voor doen.
    Mocht je kindje toch per ongeluk naar je lip grijpen,probeer dan zijn handjes te wassen voordat hij ermee in zijn mondje zit, of in zijn oogjes.
    Succes!

5. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Bedankt meiden, heb idd steeds mijn handen aan het wassen (met anti-bacterie zeep)
    En geef hem idd geen kusjes (jeetje wat is dat moeilijk! :confused: ;) )

Deel Deze Pagina