mijn dochtertje had haar drinkbeker laten vallen onder de bank, maar wel dorst. tsja, als je niet kan zeggen dat je wilt drinken, hoe los je dat op? het antwoord: de koelkast open trekken en er een fles cassis uit halen hebben jullie kindjes ook van die creatieve oplossingen om iets duidelijk te maken? ps, mijn dochter drinkt roosvicee hoor, cassis is voor mama. maar ze begrijpt de link van drinken wel
Hahahaha wat een leuke actie. Ik verwacht dat de koelkast hier zo op de 1 of andere dag geopent gaat worden door dochterlief, nu kan ze het nog niet. Wel komt ze naar me toe als ik ergens mee bezig ben, pakt me bij de hand en neemt me vervolgens mee naar de koelkast en zegt ''kaa'' ''kaa'' (kaas) Dan heeft ze even een lekkertrekje hihi.
Als mijn zoon mij iets duidelijk wil maken en dat lukt pratend niet dan pakt hij mij altijd bij de hand en brengt me er dan heen waar iets is en zegt dan Daah Daah (daar) en meestal wordt het mij dan wel duidelijk wat mijn zoontje bedoeld
Het allerleukste, liefste wat mijn zoontje mij kan duidelijk maken is als hij naar bed wil. Dan zegt hij Neh-Neh en dat is Nijntje. Nijntje ligt altijd in bed. Hij wijst dan naar de deur en hup naar bedje toe. Heerlijk zo'n kind wat het zelf aangeeft! Die Die.. is natuurlijk ook een bekende maar ik doe dan ook vaak alsof mijn neus bloed. Handje pakken doet hij ook soms. En als hij een koekje wil, dan loopt hij naar de kast (waar ze bovenop staan) en gaat er dan tegen aan tikken. Hij krijgt dan eigenlijk nooit En natuurlijk BAH BAH voor een vieze luier of de aankondiging dat ie vies gaat worden!
"Bah" en gepluk aan de luier is hier ook een teken dat ze een vieze broek heeft. Als ze naar buiten wou dan ging ze bij de deur staan: nu zegt ze dat ze haar "jaaas" wil (jas) En als ze moe is dan ging ze nog wel eens op de grond liggen met haar duim in de mond.
Thirza had dat laatst ook dat haar tuitbeker onder de bank was gerold. Eerst zelf proberen uiteraard, maar dat lukte niet. Kwam ze staan, keek mij aan, slaakte een wanhopige kreet, ging weer zitten en wees onder de bank. Niet dat ik niet al lang door had dat ze 'm eronder had laten rollen, maar was erg lollig om te zien hoe ze dat nou op ging lossen. Verder doet mijn man vaak een vliegspelletje met haar: zij al 'vliegend' met gespreide armen bij papa op de arm de kamer door. Als ze dat wil doen, vraagt ze eerst om opgetild te worden (armpjes omhoog) en als ze dan op de arm zit, wijst ze naar de hoek van de kamer waar papa altijd begint met vliegen. Als ze daar dan zijn en papa begint niet snel genoeg, laat ze zich horizontaal zakken en doet haar armen maar vast wijd Lekker ding
Wat zijn ze slim he die kleintjes. Luca geeft aan als hij klaar is met eten, doordat hij dan zijn bord optilt en van zijn kinderstoel op de tafel schuift. En dan zijn vork en beker en bij zet. Als dat niet duidelijk is! Verder wijst hij alle aan en roept die die! En als hij naar de keuken wil dan gaat hij aan het hekje hangen en trekken om het open te krijgen, maar dat werkt niet, helaas voor hem...
Kyan wilde laatst erg graag teletubbies kijken dus hij trok me van de bank aan mijn vinger, deed de dvdkast open pakte het juiste hoesje (waar de teletubbies inzitten dus) pakte de juiste afstandsbediening en tike tegen de dvd speler. vervolgens schoof hij zijn stoel voor de tv.... Tja zeg dan nog maar nee
Hihi, wat leuk allemaal! Hier is ze ook lekker bijdehand. Ze brengt zelf altijd haar bordje naar de keuken als ze klaar is met brood eten en legt deze op het aanrecht, veegt haar mond af aan de handdoek die er hangt en daarna zegt ze :" koekieja !" . Wat zoveel betekent als; ja,nu een KOEKJE! Elke dag hetzelfde verhaal,zo lief!
Haha dit doet mijn zoon ook, loopt dan de gang in en gaat bij de trap staan en zegt dan Tussuh (weltrusten) dan geeft hij aan dat hij wil slapen En ook bah bah is hier een vieze luier. Voordat die gaat poepen gaat die er even goed voor staan en zegt dan bah en ja binnen 5 sec. ruikt ik het resultaat haha
Nathan haalde laatst de Bumba dvd uit het hoesje en deed een poging om hem in de dvdspeler te proppen. De hint was wel duidelijk