wanneer naar kinderopvang?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door belize, 16 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hoe oud was je baby toen hij/zij naar kinderopvang ging?is 3 maanden oud veel te jong?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin was 3 maanden, 2 weken daarvòòr ging hij wennen een paar x een paar uurtjes. Ik vind het persoonlijk te jong, maar soms heb je geen andere keus.

3. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Koen ging ook met 3 maanden naar de kinderopvang. In het begin vond ik het te jong, maarja soms kan het niet anders.
    We hebben hem wel naar de babygroep (tot 1) gedaan en niet naar de combigroep (tot 2).

Bij de babygroep zijn dan alleen babies en geen grotere kindjes en dat vonden we erg prettig.

We gaan dat ook zo met onze dochter doen.

Trouwens, Koen vind het ontzettend leuk daar en we kunnen op 1 hand tellen dat hij niet wilde (hij was dan een beetje ziekjes).

Groetjes,

Kim

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    bedankt vr je reactie. ik zie nu dat een een hele forum met dit onderwerp bestaat. ik ga nu daarnaartoe om meer hierover te lezen.gr

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier precies zo. Ik vond het alleen niet te jong. Hij had er niets aan op die leeftijd (itt nu), maar hij was er tevreden en het heeft hem geen kwaad gedaan.

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vond het trouwens juist wel prettig dat er oudere kindjes op zijn groep zaten. 1 meisje van 3,5 bekommerde zich echt om de baby's en de kleintjes kregen zodoende altijd volop aandacht. Ik vond dat wel zo gezellig voor hem.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Persoonlijk vind ik 3 maanden wel te vroeg ja, maar oke, soms kan het gewoon niet anders of willen de ouders het gewoon zo, nou dan is het mi prima hoor ;)! Gewoon doen wat in jullie macht staat en wat jullie fijn vinden.

Hier gaat de jongste niet naar het kdv, de oudste twee gaan er 1x per week een dag heen sinds ze ong 15 maanden zijn.

8. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Hannah ging met 2,5 maand naar de opvang. Tja, ermoest weer geld verdiend worden. Sarah is iets te vroeg geboren dus zij zal bijna 4 maanden zijn als ze naar het KDV gaat.

9. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn was net 3 maanden, ik ging weer werken en dus Finn naar het kdv..vond dat we dat wel vanaf het begin moesten doen en niet eerst een paar maanden een andere oppas, en daarna over naar het kdv...

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    bedankt zeer voor jullie reacties. ik had het gevoel dat ik de enige was die dat zo vroeg ging doen. we kunnen wel met de salaris leven van mijn vriend, maar ik wil zelf ook geld blijven verdiennen.
    ik ben n zelfstandige met een eigen mini bedrijfje. ik kan dus zelf bepalen wanneer ik mijn baby naar kinderopvang breng. en wanneer ik weer begin te werken. dat maakt het juist erg moeilijk om te beslissen. ik wil eigenlijk niet als een vrouw zijnde te veel afhankelijk zijn van de man. want je weet maar nooit met mannen..(ook met vrouwen, ik bedoel met relaties)
    maar als ik nu denk dat ik een hele dag zonder mijn baby moet zitten krijg ik al tranen in mijn ogen..schuld, maar ook erg missen mijn zoon...hij kijkt zo in mijn ogen en hij lacht me zo lief toe....en ik breng hem weg...pfff. ik ben een hele zwakke moeder..
    heel moeilijk..
    groeten!

11. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ik had dat gevoel ook heel erg hoor, voordat Finn de eerste keer naar het kdv ging, maar het viel me echt super mee.
    Toen ik aan het werk was kon ik Finn erg goed loslaten, was wel erg blij dat ik hem s'middags weer kon halen!
    Je zult zien dat het vast meevalt dan...

Deel Deze Pagina