Zonwering auto

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Mamanama, Jun 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij gaan dit jaar voor het eerst met de auto op vakantie naar Frankrijk. Ik vind die zonneschermpjes voor de achterruiten hoogst irritant, maar wil ook niet dat de kinderen last hebben van de zon.
    Nu hoorde ik iemand over ruitfolie. Waar koop je zoiets, wat kost het en is het wel legaal?
    Bedankt!

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

En gewoon een hydrofiel/lakentje tussen het raam klemmen? Zo doe ik het altijd want die schermpjes vallen hier altijd op de grond of ze zon schijnt er nog onder/tussen/boven door.

Ik weet van die folie alleen dat het nog zoveel % moet doorlaten anders is het illegaal. Want dat zie je vaak voorbij komen in blik op de weg en dat soort programma`s.

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wij krijgen volgende week ruitfolie. Het is alleen toegestaan achterin de auto en je hebt verschillende zwart tinten. Is gewoon legaal.
    Onze vorige auto had het ook en voor de kids is het echt prettig. Svheelt ook met warmte.
    Wij laten het door een erkend bedrijf doen en afhankelijk hoeveel ramen ben je zo 250 euro kwijt. Je hebt ook goedkoop folie dat jezelf kan plakken, maar ik vind dat niet geweldig. Veel luchtbellen vaak en ziet er niet uit.
    Gewoon eens Google bij jullie in de buurt en dan even rondbellen voor prijzen.

Share This Page