Hallo, Volgende week ga ik voor het eerst zwemmen met mijn dochtertje van ruim vier maanden. Nu wil ik morgen even zwemluiers gaan kopen. Maar wat zijn fijne luiers? Ik heb de Huggies op het oog, hoe vallen die? Want mijn dochter is een beetje een grensgeval qua maat . Houden ze ook bv poep tegen? Mijn dochter heeft nog wel vijf spuitluiers op een dag , dus dat zou wel fijn zijn! Daarnaast las ik dat wasbare zwemluiers vaak beter de poep tegenhouden. Maar kun je daar ook een badpak overheen doen? En wat als je baby poept, kun je hem dan meteen schoonspoelen ergens, of moet je hem eerst wassen?
Zwemluiers zijn er om poep tegen te houden, plas laten ze gewoon door. Ik denk dat ze spuitluiers mogelijk ook doorlaten, eerlijk gezegd. Ik heb altijd zwemluiers van Swimmies gehad. Wasbare zwemluier hoef je geen badpak overheen te doen, is op zich al een zwembroekje.
spuitluiers gaan er gewoon doorheen, kan ik je vertellen. Mijn zoontje heeft geloof ik al wel 1x een keutel gehad in zijn leven, de rest is gewoon zachte smurrie. Ook dat loopt door. Luiers van de kruidvat bevallen hier goed.
Ojee, dat is minder dan. Wil niet dat er een bruine wolk achter haar aan drijft. Is niet zo fris voor de andere badgasten. Hoe doen mensen dat met babyzwemmen dan? Daar zitten toch ook vaak hele jonge kindjes bij, die vaak spuitluiers hebben? En anders maar voor de wasbare gaan. Ik vind het eigenlijk niks dat het alleen een broekje is, maar goed, als het beter werkt is dat natuurlijk wel fijn.
Ik had eerst de kruidvat zwemluiers, en DL was hier in het badje gegaan.. Poep kwam er gewoon tussenuit gedreven o_o.. Heb nu de huggies en vind de pasvorm stukken beter. Maar met poepluiers gaat uiteindelijk er toch tussendoor ben ik bang
Ik geef al jaren zwemles, incl. Babyzwemmen. En heb nog nooit een kind met spuisluizen in het zwembad gezien Over het algemeen poepen kinderen niet in het zwembad.... Als je een vieze luier hebt, moet je deze niet uitspoelen, maar afdoen en weggooien.... Ik zou luiers van Huggies kopen, wasbare luiers houden minder goed alles tegen.... Veel plezier!
Bedankt voor de reacties, ik ga het gewoon proberen. En Soepstengel, vieze luiers moet je inderdaad weggooien , maar die wasbare variant kun je hergebruiken en nu vroeg ik me af hoe het zat als ze daarin poept, maar je wilt nog even verder zwemmen. Maar ik denk dat ik toch voor de wegwerpvariant ga. Zo vaak ga ik toch niet zwemmen.
Hier kruidvatluiers, bevalt prima. Tijdens het zwemmen nog nooit gepoept, ook niet als 3 maanden oude baby. Wel na het zwemmen, alles zat onder, dat ga je echt niet meer uitspoelen. Als de luier alleen nat is kan je em wel te drogen leggen en opnieuw gebruiken. Ik doe wel een zwembroek ove pr de luier heen maar dat is ijdelheid. Bij meisjes is het zwembroekje kleiner dan de luier dus dat is weer geen gezicht. Alleen een luier kan ook best trouwens. Bij dochter ben ik na een paar keer zwemmen ook gestopt met de luiers omdat ze toch nooit poepte en het ook niet verplicht was hier in het zwembad. Dat is in sommige andere zwembaden wel.