Laat ik even beginnen met te zeggen dat mijn dochter (bijna 10 maanden) in principe wél fruit lust. Een tijdje terug zag haar voedingsschema er als volgt uit: 08.00 fles 180/6 en boterham 12.00 boterham en fles 180/6 15.00 fruit 17.30 avondeten (groente, aardappeltje, vlees, yoghurt) Later wilde ze geen brood meer 's ochtends en toen werd het schema: 08.00 papfles 240 (extra water, want ze dronk ook nog amper opvolgmelk en met water dronk ze het wel)/7 met 5 scheppen Friso goeiemorgen meergranenpap 12.00 boterham (eet ze maar de helft van) en fles 180/6 15.00 fruit 17.30 avondeten en yoghurt Maarrrr... ze wil dus echt ab-so-luut geen fruit meer om 15.00 uur. Tussen 08.00 en 12.00 een tussendoortje geven heeft bij haar geen zin omdat ze dan haar brood al helemaal niet meer wil. Ik heb wel geprobeerd haar om 10.00 uur fruit aan te bieden en dan eet ze het wél, maar dan wil ze dus absoluut geen brood meer 's middags. Moet ik nu zoiets hebben van fruit is belangrijker dan brood dus dan eet je maar geen brood? (Ze krijgt immers al meergranenpap ook) Ik kan ook de lunch verplaatsen naar 14.00 uur; misschien heeft ze dan wel trek weer in brood, maar ik vind dat zo'n rare tijd om te lunchen... (of doen sommigen van jullie dit ook?) Of moet ik gewoon helemaal geen fruit meer geven? Ze eet namelijk om 15.00 uur wel een soepstengel als je die geeft. Fruit om 16.00 uur aanbieden helpt soms wel, maar vaak is ze dan te moe om te eten en wil ze toch niet. Ik doe het soms ook wel door de yoghurt, maar vaak heeft ze aan avondeten wel genoeg dus dan krijgt ze nog maar vier lepeltjes fruit binnen... Hebben sommigen van jullie ook dat jullie kindjes geen fruit willen? Laten jullie het dan zo of móeten ze 200 gram fruit? Iemand tips of trics?
Mijn zoontje wil ook van de 1 op de andere dag zijn fruit niet meer hebben. Dus ik doe nu het fruit door zijn pap heen, en dit werkt prima! zo krijgt hij toch zijn fruit binnen. Maar ik geef hem tussen de middag een flink bord pap, want brood gaat er dan niet in
@Annetske: Mooie naam, Gjalt! (even terzijde ) Mijn dochter krijgt een papfles 's ochtends dus daar kan niet echt fruit doorheen volgens mij want dat past nerver-nooit-niet door het gaatje, vrees ik.. Hmm of misschien wel de gepureerde zooi van Olvarit van 6+ maanden? 's Middags krijgt ze dus brood. Eventuuel zou ik het op brood kunnen smeren, maar je krijgt nooit 200 gram fruit op één boterham Heb trouwens wel eens geprobeerd 's ochtends een bord pap te geven, maar dan gaat ze over de rooie omdat ze snel heel veel naar binnen wil kieperen omdat ze mega-honger heeft... Ben nog heel benieuwd hoe ik die ochtendfles ooit weg moet gaan werken, hihi.