Dit jaar verhuizen we naar een nieuwbouwhuis. En eigenlijk hebben we overal onze keus wel ingemaakt behalve de voortuin. We zijn daar zo inspiratieloos is. De tuin word 3*6 en er staat een hegje (nou ja 3 plukken die ooit een heg zouden moeten worden) die we niet mogen verwijderen. Verder willen we het zo onderhoudsvriendelijke houden, komt er een bankje in en 3 vuilcontainers. Mag ik meekijken naar jullie voortuinen?
Bekijk bijlage 562396 Haha die van ons stelt niet zoveel voor. De vorige eigenaren hebben een gedeelte van de voortuin laten bestraten zodat er een parkeerplek extra bij is gekomen. Daarvoor lag er gras in. Er staan 2 vlinderstruiken, 3 hortensia's, een bodembedekkende plant en 2 boompjes in. Owja en een heg. 1 vlinderstruik verhuisd over een paar weken naar de achtertuin. Verder laten we hem eerst zo. Weet niet wat wij er anders mee kunnen doen.
Ik heb vooral wintergroene planten, daar heb je niet zoveel onderhoud aan, en stokrozen voor de gezelligheid. Dingen waar ik graag naar kijk vanuit huis.
Wij hebben aan een kant de 3 kliko’s met een wat houten planken/mini schutting ernaast en een grote siergras plant met van die pluimen, zodat je die lelijke dingen wat uit het zicht hebt. Verder een beukenhaagje, grind, een stukje terras, een strook lavendel tussen het pad naar de voordeur en het terrasje. Verder een paar plantenbakken, een lavatera, pioenroos, een of ander groen blijvend plantje waar je geen omkijken naar hebt en tegen het huis een klimroos. Ik hou van planten. Kost wel wat onderhoud, maar niet heel veel. Jaarlijks de haag, lavendel, lavatera en roos snoeien en het siergras in het voorjaar een keer kort knippen. Af en toe wat onkruid er uit trekken (met dank aan de buren die van die woekerende planten in hun tuin hebben die er bij ons ook uit komen ) en dat is het wel.
Wij hebben een hele saaie tuin Dus ik kijk mee. Wil nog wel graag een soort van afscheiding tussen ons en de buren, dus als iemand daar nog ideeën voor heeft
Het ziet er maar triest uit... maar dat wordt snel anders Met restjes van verschillende stenen een best mooi patroon gemaakt, al zeg ik het zelf. In de border aan de straatkant staan eikenbladhortensia's met siergras eronder en in die twee vierkanten staan appelboompjes. Daaronder komen straks geraniums op. Een standaard heggetje als afscheiding met de buren, met wat klimop aan de voet. Bekijk bijlage 562403
Hier de onze. Wel van vanmiddag dus nog in winterstijl. Gewoon flink wat beplanting, een blauwe regen en een pad naar de voordeur. Niks bijzonders maar vind het toch wel mooi!
Een stukje tuin. Heb geen foto van de volledige tuin. Ben bijna klaar. Nog 1 gedeelte houtsnippers weg en zebragrind plaatsen, en uiteindelijk het gele pad verwijderen en nieuwe steentjes erin. Lekker weinig onderhoud. Ik ben tevreden.
Dit is onze voortuin, maar de vlonder gaat nog plaats maken voor een grasmat met een loungeset erbij. staan wat planten en een appelboompje waar een olijfboom gaat komen. Een appelboom met een kindje met appelallergie is toch niet zo fijn.