6+ maanden bescherming spijlen ledikant nodig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MinnieJ, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik heb zo'n soort bescherming tegen de spijlen aan van het ledikantje, ik weet even niet hoe je het noemt maar een soort lang en heel dun kussenachtig iets, nou jullie weten vast wat ik bedoel, je knoopt het aan de spijlen vast.

Maar eigenlijk wil hij graag door de spijlen gluren, en hij gaat dus ook constant zichzelf wurmen naar het gedeelte waar dat kussending niet zit om er doorheen te gluren, soms bonst hij dan flink hard zijn hoofd ook en komt hij dwars in zijn bedje te liggen. En dan vraag ik me af, is het nog wel nodig om dat ding eromheen te doen? Want als ik het weghaal hoeft hij tenminste niet meer zo moeilijk te doen om er doorheen te gluren..of slaapt hij dan weer niet goed in omdat hij teveel om zich heen gluurt:p? Of is het toch beter van wel omdat hij zich dus nog kan bezeren? Wat hebben jullie? Pfff ik denk weer teveel na volgens mij...:)

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier nooit zo'n ding gehad, tis echt niet nodig! Gewoon er uit halen dus ;)

3. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ja dan ga ik dat denk ik doen, ik heb ook echt het idee dat het zinloos is aangezien hij nu zichzelf bij het gedeelte probeert op te trekken waar ze niet zitten en dan met zijn gezichtje telkens er tegenaan botst

4. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hier ook nooit gehad dus kan er gewoon uit hoor

5. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

dat ga ik inderdaad doen, of wat verschuiven zodat hij beter kan gluren, want ik bedenk me net dat hij graag tijdens het duimen dat ding vastpakt aan de andere kant, hij heeft ook een tuttel maar als hij die kwijtraakt gebruikt hij dat ding, dus ik ga het gewoon wat verschuiven

6. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hier ook nooit gehad, wilde het wel voor ons zoontje toen hij wat ouder was want hij stootte elke keer zijn hoofd tegen de spijlen aan of zijn beentjes zaten vast, maar het werd mij afgeraden en had ook gelezen dat het de "verse" luchtstroom belemmerde. je vindt ze daarom ook bijna nergens. (behalve op internet dan)

7. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Hier hebben we wel zo'n ding. Jamie draait ontzettend veel in z'n slaap en bonst dan elke keer met z'n hoofd tegen de spijlen aan, waardoor hij wakker wordt en begint te huilen. We hebben er nu alleen eentje aan de rechterkant, maar ik ga er toch ook nog eentje voor links bijkopen, want die kant draait hij nu ook op.

8. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Ik heb hem bij de Babypark gekocht. Van boven komt er inderdaad geen verse lucht doorheen, maar aan de onderkant is ander materiaal gebruikt, waardoor hij gewoon verse lucht kan krijgen. Dus ook als hij er helemaal induikt, kan hij gewoon goed ademen. Ik heb eigenlijk zo eentje gekocht die je aan het hoofdeinde moet vastknopen, maar ik hem gewoon op hoofdhoogte in de lengte van het bedje vastgeknoopt.

9. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    stootkussen wordt ivm wiegedood afgeraden. Belemmert de luchtcirculatie in het ledikantje.

10. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Haha, heb maar twee regels gelezen: weghalen dat spul. Kindjes willen kijken, zeker als ze ouder dan zes maanden zijn.

11. misa

misa Niet meer actief

Ja, lekker weghalen! :)

12. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ja ik ga het weghalen, ik vind het ook leuker voor hem dat hij om zich heen kan kijken. Dat van wiegendood wist ik trouwens niet...ik heb het bij prenatal gekocht volgens mij.

Deel Deze Pagina