mijn zoontje is bijna 2,5. Sinds 3 weken trotse broer. Hij wil de baby steeds vasthouden en knuffelen. Wordt ook echt boos als dat even niet kan. Als hij naar het KDV is geweest vraagt ie als eerste naar zijn broertje en wilt daar dan ook meteen heen. vanmorgen wilde hij zelfs niet naar het kdv omdat hij bij zijn broertje wilde blijven terwijl hij altijd staat te springen om naar het KDV te gaan. OOk is hij heel bezorgd als de baby een plekje of bultje heeft of iets dan is hij meteen bang dat de baby ergens pijn heeft. Ik vraag me af of kinderen op deze leeftijd al kunnen houden van hun broertje of zusje? Ik vind het wel heel vertederend moet ik zeggen. Had rekening gehouden met jaloezie en dergelijke maar niks van dit alles. Dat kan natuurlijk nog komen als nieuwigheid eraf is. Herkenbaar bij iemand?
Nou na 6 maanden is het hier alleen maar meer dikke mik omdat de kleine op hem reageert. Ja hoor.. hij houdt zeker van zjin broertje!
Ook hier kan ik niet anders zeggen dan dat de oudste twee echt van hun zusje houden! Ook echt alles voor haar willen doen (ookal kon het bijv nog niet, maar vooruit). En ook andersom moet ik zeggen, geweldig hoe de jongste al een tijd reageerd wanneer haar broer en zus bij haar in de buurt komen enzo .
Mn dochter is dol op haar broer (die is nu 10) en ik weet zeker dat ze heel veel van hem houd, en andersom ook Al hij er een weekend niet is, wil ze hem steeds zoeken, als hij naar school is, en zij pas beneden komt als hij dus weg is, roept ze eerst zn naam..
Ik zie dat Dominique echt van haar broertje houdt. En dat zie ik aan alles.. Ze is bezorgd als er iets met hem is, speelt op het kdv altijd buiten samen met hem ( ze zitten in verschillende groepen, maar komen soms samen als ze buitenspelen) Vraagt naar hem als hij er niet is en zij niet weet waar hij is. Ze kust en knuffelt hem elke morgen zodra ze wakker is en roept meerdere malen per dag dat ze dol is op haar broertje. Ze troost hem als hij huilt, "zorgt" voor hem en let ook op hem. Kortom, ze is af en toe een kleine mama voor hem! Maar geloof me, af en toe is het ook haat en nijd... Gelukkig is het vaker gezellig dan dat het niet leuk is!
yep hier ook, jelle is dol op zijn broertje het sochtends zijn eerste en savonds zijn laatste steeds kusjes geven, aaien etc ik had ook rekening gehouden met jaloesie maar hier (nog niet) aan de orde een kennis van mij haar kinderen schelen even veel (1 jaar en 9 maand) die zei dat het nog wel komt zodar de jongste met speelgoed van de oudste speelt (we zullen zien. nu zijn ze in ieder geval dol opelkaar
ook hier ware liefde! zodra er iemand even kijkt naar Fenne in de wagen gaat Mila meteen heel beschermend haar arm om Fenne heen slaan, zodra Fenne een kik geeft vliegt mila er als eerste op af, als Mila wakker word is het eerste wat ze zegt Baby! en alles wat ik met Fenne doe, doet Mila na met haar pop. t enige probleem is het speentjes-pikken
Ja denk idd dat dat al wel kan hoor. Hier ook constant op schoot, naast haar zitten, kroelen, kusjes geven , aaien. Ze stond zelfs haar kroel af die verder niemand krijgt. Ze praat ook heel anders tegen d'r , zingt voor haar. En als ze weg is geweest eerste wat ze zegt is waar is zussie. En bij afscheid nemen krijgt eerst haar zus een kus en ik moet er om vragen waar de mijne blijft. Als dat geen zussen liefde is. ( zusje in kwestie is niet altijd even gediend van haar haha arm kind)
Gefeliciteerd met je zoontje! Eva is echt dol op Lisa. Wil haar constant aaien, kusjes geven, speen in Lisa's mond stoppen (ook als ze niet huilt ). Wil ook altijd meekijken met verschonen en helpen de luier dicht te plakken. Als Eva 's avond naar bed gaat en papa brengt haar naar bed en ik ben beneden met Lisa, zegt papa wel eens: moet je mama niet gedag zeggen. En dan zegt Eva: dag Lisa, dag Mama! Lisa is altijd de eerste die wordt genoemd. Laatst bracht oma haar naar bed, liepen ze langs onze slaapkamerdeur, zegt Eva: ssst, zachtjes, Lisa slaapt, de deur moet dicht. Mijn moeder kreeg meteen tranen in haar ogen omdat Lisa daar helemaal niet lag maar in het ziekenhuis. Toen ze dat zei zei Eva: Oh, dan mag de deur open. Van jaloezie is hier absoluut geen sprake. Laatst wilde Eva met Lisa's speelgoed spelen, ik vind dat prima, maar zeg dan wel dat als Lisa iets groter is zij ook met Eva's speelgoed mag spelen . Maar ik zie al wel dat de babygym thuis door allebei gebruikt gaat worden straks
denk wel dat het kan hier is m'n dochter (3j) dol op haar broertje (bijna 2 weken). Ze wil hem constant aaien, kusjes geven, vast houden. Wat ze wel heeft is dat ze nu terug als baby wil behandeld worden. Terug meer een flesje melk, ook op het verzorgingskussen om zalf aan haar billetjes te laten doen,... we merken ook dat ze ons meer en meer probeert te testen hoe ver ze kan gaan, kattekwaad uitsteken,...
Manolito is ook dol op zijn zusje, vraagt ook altijd waar ze is, als hij haar niet ziet, wil altijd knuffelen (al vind ze dat niet altijd leuk ) en kusjes geven en haar speentje in hara mondjes doen en zegt ook altijd dat mag niet of wil zijn eten en drinken met haar delen. Vind het echt leuk Hij houd zeker van zijn zusje !!
ja idd erg leuk en vooral de foto van de babygym erg herkenbaar bij ons spelen ze er ook allebei mee hihi
Mijn oudste vond het vorig jaar geweldig een klein zusje, althans een levende pop . Ze was zelf 20 maanden, dus vraag me af wat ze er bewust van mee heeft gekregen. Na 7 maanden toen madelief vooruit kwam was de liefde tussen beide behoorlijk bekoeld. Jasmijn zag haar als de kleine zus die aan "haar" spullen zat en tja dat mag niet. Nu is het gelukkig een stuk minder en als we ergens naar toe gaan en Madelief gaat niet mee, vraagt ze altijd even waar madelief dan is. Dus helemaal zonder haar kan ze niet meer, maar er is nog steeds sprake van een haat-liefde verhouding... Hopelijk dat daar in de nabije toekomst verbetering in komt!!
Volgens mij kan dat zeker. Hier is het tot nu toe ook veel kusjes geven en aaien en 'kijke' (=vasthouden). Hij komt me ook vertellen wanneer ze huilt en neemt me dan aan de hand mee om naar haar toe te gaan. En laatst zat mn dochter in de maxicosi en mijn zoontje schrok van iets waardoor ie half in de maxicosi viel en vervolgens met zn hoofd op de grond. Toen was ie helemaal overstuur, niet omdat ie zichzelf bezeerd had, want hij had zn zusje pijn gedaan (was niks aan de hand met haar, en hij had een flinke bult op zn hoofd). En maar aaien, kusjes geven en 'solly' (sorry) zeggen. Superlief. Maar ik ben idd benieuwd hoe het gaat als ze aan 'zijn' speelgoed gaat zitten.
Ja speelgoed pikken hoort er ook bij en ze hebben hier dagelijks ruzie (meestal omdat de oudtse zijn broertje veel te vaak en te lang knuffelt en de jongste hem weg duwt en begint te huilen) maar ze zijn vooral heel gek op elkaar, kunnen echt geen minuut zonder elkaar!