Ik wil heel graag het inbakeren gaan afbouwen. (ivm straks rollen, warmte en inentingen die er bijna aankomen) Ik weet alleen niet hoe ik moet beginnen... Toen de vorige inentingen waren geweest en we haar niet mochten inbakeren, hebben we haar heel strak ondergestopt en ging het redelijk goed, maar de laatste paar weken vinden we mevrouw (ingebakerd en al) helemaal horizontaal, scheef en beneden in bed liggen. Dekentjes zijn hier dus geen optie meer want ze schuift er gewoon onder! Dus dan moet ik over naar een slaapzakje?! Ik heb haar nu op bed gelegd met 1 arm in de swaddle me en de andere er uit. Moet ik dit nu een aantal dagen volhouden en dan over naar een slaapzakje? Donderdag krijgt ze haar 2e intentingen dus dan mag het zo ie zo niet. Ik hoop voor die tijd al wat bereikt te hebben. Iemand tips? Alvast heel erg bedankt! Gr. shampoo
Ik ben ook aan het afbouwen geslagen, de eerste keer cold turkey na de inentingen en op zich ging dit redelijk goed, in die zin dat hij goed in sliep, en op de dag ook goed 2 uur doorsliep, alleen werd ie erg vroeg wakker snachts en kon hij uit zich zelf de slaap niet vatten ivm maaiende armpjes. Dus toch maar weer ingebakerd. De tweede poging een slaapzakje gekocht met mouwtjes en hem daar helemaal inclusief armen ingelegd (dus armen NIET door de mouwen). Dit ging goed! Later met 1 arm door de mouwen en later twee. wat je ook kan doen is de mouwen vast naaien aan de slaapzak. Deze tip heb ik hier weleens gehoord, maar zelf nog niet toegepast. Ik zit alleen nu zelf met het probleem dat met het warme weer ik de slaapzakken met mouwtjes eigenlijk te warm vind. Hij ligt nu dus gewoon in een mouwloze slaapzak en wordt smorgens wat eerder wakker...
ik heb het in 1 weekend gedaan. Eerst overdag 1 slaapje zonder inbakeren, de volgende dag de hele dag zonder en de zondag en nacht zonder.... meteen begonnen met een gewone trappelzak en dekentje strak om haar heen. Ging meteen goed.. nu ze wat ouder is gaat ze haar hele bedje door, vind haar smorgens overdwars in bed en zo. neem ik maar voor lief, zolang ze er maar geen last van heeft oja, het onrustige slapen heeft toen nog wel een poosje aangehouden hier hoor. sinds eigenlijk 2 maanden gaat ze rustiger slapen
Gisteren en vannacht ingebakerd met 1 arm in de zak en 1 arm uit de swaddle me. Ze heeft best goed geslapen. Alleen bij het in slaap vallen vloog die ene arm die eruit was wel heen en weer en ze schrok hierdoor nog wel eens wakker. Gelukkig daarna meteen weer in slaap. Dit nog maar een dag en nacht zo doen en dan over naar een slaapzakje?
ik weet niet hoe de swaddle me werkt, maar ik had een pacco doek, en ik heb niet een armpje eruit gelaten omdat dit niet werkte bij finn, maar ik heb alleen de cape omgedaan, zodat de handjes los in de zak lagen. Op gegeven moment 1 slaapje per dag in trappelzak, en elke week 1 slaapje extra in trappelzak, en zo is het gemakkelijk gelukt!