Zwemmen in Center Parcs en op zonvakantie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liza28, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    #1 Liza28, 14 mei 2014
    Laatst bewerkt: 14 mei 2014
    Hallo.. Even een vraagje.. Wij gaan in Juni met ons dochtertje een weekje naar Center Parcs in Belgie. Zij is dan 12 maanden oud, waarin laat ik haar zwemmen? Enkel een zwemluier? Mag dat bij Center Parcs? Of moet er badkleding overheen? Wat is het meest praktisch? Hebben nog nooit met haar gezwommen dus geen idee... Waar moet ik verder echt aan denken?

Tevens gaan we in september naar Mallorca, de zon opzoeken.. Daar wil ik haar enkel in zwemluier laten lopen, voldoende? Of niet? Ervaringen?

Alle tips zijn welkom!

Zie net dat deze in het onderwerp vakantie moet...
    Kan iemand dit bericht verwijderen hier?
    Het lukt me zelf niet..

2. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Ons dametje heeft altijd een zwemluier en badpakje aan bij het zwemmen in een binnenbad. In een warm land zoals Mallorca zou ik alleen een zwemluier doen en eventueel een wit t-shirtje en zonnehoedje tegen de zon.

3. van1985

van1985 Lid

23 jan 2014
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn dochter een zwemluier aangedaan met daar over een zwembroekje.
    Lijkt me sterk dat ze zwemkleding verplichten over een zwemluier.
    Zo'n zwemluier is in ieder geval wel aan te raden.
    Het zwembroekje heb ik er over aangetrokken omdat ik dat gewoon mooi vond en omdat ik het toch ook wel leuk vond dat mensen zo konden zien dat het een meisje is ipv een jongetje.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Enkel zwemluier kan, maar ik vind het met een badpakje erover wel leuker.

In een warm land zou ik net opteren voor meer kleren ipv minder, ivm UV. Tenzij je kindje echt in de schaduw zit natuurlijk.

5. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik doe ook altijd een zwembroekje aan, dat staat gewoon leuker.
    Ik zou lekker warme handdoek of badjas meenemen. Laatste keer in center parcs vond ik het water niet echt warm, hij was het echt snel zat daarom.

6. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Zoals hierboven al gezegd is, kan een zwemluier alleen! Maar ook ik zou er een badpakje of zwembroekje overheen doen. Nu hebben wij een zoontje, maar denk niet dat dat veel uitmaakt. Zijn zwemluier was op die leeftijd vaak nog wat te ruim, dus een broekje houdt het ook iets meer op zijn plek.

7. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Wat houdt je tegen om gewoon zo'n schattig badpakje erover heen te doen? Ik vind het echt 'slonzig' staan...kinderen die alleen in een zwemluier lopen.

8. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik zou niet speciaal daarvoor een badpakje kopen.. 15 euro, en als je een maand later weer wil past ie niet meer.. voegt ook niks toe. ze zitten toch in een band of onder water met de billen..

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wat een oordeel, sorry. Beter een zwemluier, dan helemaal geen.

Paar jaar geleden zijn wij met Aiden naar zo'n soort park geweest. Kwamen we daar, kwamen we erachter dat we geen zwembroekje voor hem hadden gekocht. Waren we vergeten :) . Tja, eerste kind, dus dan vergeet je wel eens wat. Dus hadden alleen zwemluiers bij ons.

In jouw ogen waren we dus "slonzig". Pffff....Oordeel niet voordat je het verhaal erachter kent zou ik zeggen.

Ben het wel met je eens dat een zwembroekje of badpakje leuker staat, maar ik zou niet direct met termen als "slonzig" gaan gooien.

Overigens gaan wij binnenkort een weekendje weg. Voor beide kids hebben we nu wel zwemluiers en....een hip zwembroekje :p.

10. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.024
    286
    83
    Vrouw
    Ik zou ook kiezen voor een zwemluier met een zwempakken erover. Voor de zonvakantie idem plus evt uv werend zwemshirt bijvoorbeeld. "Gewone" kleding filtert namelijk geen uv stralen. Je kind kan dan dus nog gewoon verbranden. Evt even zoeken op herformulering, zijn wel meer topics over geweest.

Succes!

11. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier een wasbare zwemluier...... Ideaal!
    Enkel een zwemluier mag ook en verder wat je leuk vindt.....

12. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb twee zwembroekjes van Name it, waar in principe geen zwemluier onder hoeft... Deze krijgt ze pas aan wanneer ze haar grote boodschap in een (zwem)luier heeft achtergelaten...
    Ik doe ook altijd een zwempakje/broekje over een zwemluier heen, vind het ook nogal 'niet af/aangekleed' (durf slonzig niet te gebruiken) staan zonder. Bij de zeeman heb je al zwempakjes voor 4,95.

13. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heel veel kindjes poepen juist niet in het water, maar je wilt niet het risico lopen, dus zwemluier of zwembroekje waar al zo,n voering in zit. Bedenk wel dat de zwemluier de plas niet absorbeert, dus als je uit het water bent gewone luier aan doen

14. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    En ik vind het niet slonzig trouwens, vind met badpak mooier, maar als je bijna nooit zwemt zonde geld ook al is het maar 5 euro.
    Ik vind een poep in het zwembad slonzig, dus zonder zwemluier slonzig ;)

15. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113
    Je kan ook wasbare zwemluiers kopen. Zijn verstelbaar in maat dmv knoopjes en hebben leuke printjes. Ik vind die wegwerpluiers geen gezicht in het zwembad. Ook niet als ze er onderuit piepen. Het bedrijf heet p.andababy.

Stoere en Schattige Wasbare Zwemluiers

Oh, lees nu dat iemand dat al zei. :)

16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Hier in het zwembad een badpakje met zwemluier.
    In juli gaan we naar Menorca en heb ik een speciaal uv werend pakje gekocht. Scheelt een hoop smeren en stress. ;)

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ervwordt wel weer overdreven gereageerd hoor.
    Volgens mij gaf ze een mening en geen feit over dat slonzig.

18. Minerva

Minerva Niet meer actief

Voor in het zwembad gebruiken wij een zwemluier (little swimmers / kruidvat eigen merk) + een zwembroek.

Voor in de zon zou ik toch écht een UV-pakje kopen. Een babyhuidje is zo kwetsbaar! Ik heb een pakje met lange mouwen en een los t-shirtje met korte mouwen. Scheelt bovendien ook een heleboel smeerwerk met zonnebrandcrème ;) Ze hebben trouwens ook hele handige zonnebrandcrème met een kleurtje, zodat je kunt zien of je wat overslaat met smeren.

19. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Om te zwemmen vind ik zwembroekjes met ingewerkte luier wel handig (kan je dus wassen in de wasmachine). Bij C&A kan je deze kopen.

Ik zou je kindje echt niet in de zon laten lopen met enkel een luier.... Ze zijn zo kwetsbaar in die brandende zon. Ik zou echt een UV pakje aanraden.

Wij hadden er vorig jaar nog één gekocht tijdens de vakantie zelf. Nu ben ik weer op zoek, want in juli gaan we opnieuw op vakantie.

20. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Het was inderdaad mijn mening en 'slonzig' stond al tussen aanhalingstekens ;)
    En erg overdreven dan een badpakje na een paar weken niet meer zou passen. Wij zwemmen ook niet vaak, en ze heeft nu haar 2e badpakje nodig gehad. Sept hopen we weer naar cp te gaan en zal dan haar 3e pakje moeten kopen. €8 heb ik daar wel voor over... :)

Deel Deze Pagina