Hoi allemaal, Ik zit met een vraagje en misschien hebben jullie er antwoord op vandaar dat ik het hier even post. We hebben nu al een paar avonden op rij dat onze kleine man niet zelf in slaap komt. Een van ons blijft dan bij hem, zachtjes zingen en zijn benen tegenhouden zodat hij niet kan schoppen. Na 10 minuutjes merk je dat hij in slaap valt alleen de manier waarop vind ik nogal eigenaardig. Stel je voor dat je op je rug ligt en maak continu met je hoofd de beweging naar rechts en weer terug naar het midden. Herhaal dit zo`n 5 keer, dan even rust en dan weer opnieuw. Dan heb je ongeveer wat hij doet de laatste paar minuten voor hij slaapt. Herkennen jullie dit van je zoon of dochter? Weleens gezien of gehoord van iemand? En denken jullie dat het misschien een medische oorzaak zou kunnen hebben? Maak me niet echt ongerust maar vind het nogal opvallend. Hij is licht verkouden, heeft slijmerige poepluiers maar verder geen koorts en is gewoon vrolijk en kan heerlijk spelen. Overdag is het trouwens geen probleem als ik hem weg leg, het gaat echt om `s avonds en dan de afgelopen week. Herkennen jullie dit?
Dat doet mijn zoontje ook. Eigenlijk al vanaf het begin. Soms tot het midden, soms tot de andere zijkant, echt 'nee' schudden dus. Af en toe gaat het zo hard dat ik al duizelig word als ik er naar kijk... Het is een vorm van prikkelverwerking, rust vinden. Als mijn zoontje begint te schudden, weet ik dat hij gaat slapen. Soms maakt hij er ook geluid bij en heeft hij zijn ogen nog half open. Voor ons raar om te zien, maar voor hem werkt het. Geen zorgen dus!
Mijn zoon doet dat ook. Best vervelend, aangezien hij een knuffeldoekje over zijn ogen moet hebben om in slaap te vallen en deze valt er dus steeds af tijdens het draaien. 1 hand om zijn benen stil te houden en 1 hand om zijn doekje recht te trekken. Dan kom ik dus standaard een paar handen tekort voor het muziekdoosje opnieuw aan te doen en om zijn zwaaiende handjes uit zijn gezicht te houden. Slapen is een feestje
Mijn zoon doet dat ook. Inderdaad als hij dat doet dan weet ik dat hij bijna gaat slapen. Heb het zelf ook gedaan. Tot een jaar of 18 haha niks ernstigs hoor
Haha hier ook zo, knuffeldoekje op gezicht houden, zwaaiende handjes vast houden en soms als ik een vinger vrij heb ook nog speen proberen in die mond te houden . Maar idd als ze begint te draaien weet ik dat ze gaat slapen.
Heb het bij mijn kinderen nog nooit gezien maar vind het niet iets vreemds hoor...hij zal het prettig vinden. Mijn zoontje legt zijn nijntje knuffeldoekje over zn gezicht en wrijft daarmee over zn hoofdje
Herkenbaar. Doet mijn zoontje ook. Heb het eigenlijk nooit vreemd gevonden of er iets achter gezocht!
Hier ook hoor, teken dat hij gaat pitten. Maar soms wel astig ja, want zo raakt hij regelmatig zijn speen kwijt .
Fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die dit herkennen!! @Sophieroos: wat vind je partner hiervan?
Doet mijn zoon ook. Als hij 'nee' begint te schudden, dan weet ik dat hij bijna slaapt. Het enige nadeel is dat hij soms met zijn hoofd tegen de zijkant van ledikant bonkt als hij verschuift.