Eind augustus gaan wij op vakantie naar Frankrijk. Daar hebben ze een binnen en een buitenzwembad. Ondanks we maar een weekje gaan verwacht ik wel veel in het zwembad te liggen die week. Mijn dochter zit op zwemles. Voor degene die het wat zegt; ze doet het laco zwemABC. Ze zit nu in bandje 6 (dus nog met zwemvestje maar de helft van de les hebben ze het uit) maar tegen de tijd dat we naar Frankrijk gaan (is pas over dik 5 weken) verwacht ik dat ze in bandje 7 zal zitten en dan heeft ze helemaal geen drijfmiddelen meer aan. Bij bandje 8 (eigenlijk bandje A) gaan ze de eerstvolgende keer afzwemmen. Een diploma heeft ze tegen die tijd nog niet. Nu zijn we in Feb naar Disney geweest en daar wilde ik met mijn dochter (onder toezicht van mij) zonder drijfmiddelen het water in maar werden we heel snel terug gefloten. Ze moest bandjes om die ze daar hadden liggen. Toen vond ik het niet zo erg want toen was ze op zwemles nog niet zo ver maar hoe zit dat verder. Mag je als ouder aangeven dat je kind ook zonder drijfmiddelen kan zwemmen? Ik ben anders bang dat we weer terug bij af zijn. Ze gaat toch al vrij langzaam met de zwemles en als ze dan weer een week perse drijfmiddelen aanmoet terwijl ze (onder toezicht) ook prima zonder kan en dat haar zwemles alleen maar zou helpen ben ik bang dat het juist averechts werkt op de zwemles. Ze zwemt al heel netjes zonder hulpmiddelen en heeft haar vlaggetje nog rood staan op kopsprong (duiken) en borstcrawl. Maar de rest is al groen of geel. Daarnaast kun je ook niet zomaar zien of ze wel of geen diploma heeft. Ik vraag me ook af of een zwemdiploma uit Nederland wel van toegevoegde waarde is in het buitenland. Weet iemand hoe het zit met de regels in Franse campings?
geen idee maar hier word gewoon gezwommen met drijfdingen tot ze hun diploma hebben. of ze nu op zwemles wel of niet soms uit hebben. het gaat ook om uithoudingsvermogen etc..
Van een week met drijfmiddelen gaan ze echt niet in ene weer heel veel slechter zwemmen hoor. Zeker als ze daarvoor en erna gewoon les heeft. Is het nu 6 weken niet zwemmen en 3 weken met bandjes terwijl ze al een tijd zonder drijfmiddelen zwemt dan zou ik het misschien wat anders vinden, maar nu nog een halve les een zwemvest aan of drijfmiddelen nee dan zou ik sowieso niet zonder laten zwemmen. Ongeacht of er nu wel/geen regels over zijn op de camping. Hier zwemt ze al een halfjaar zonder drijfmiddelen en is de enige reden om nog niet voor A af te zwemmen een schaarslag waarbij 1 been niet netjes meedoet. Maar ze zwemt dus al een halfjaar ruim 45 minuten zonder drijfmiddelen in de zwemles en nog vaak een keer extra met vrijzwemmen waarbij geoefend wordt. In een rustig zwembad met alleen onszelf mag ze prima zonder bandjes van ons, ik ben zelf zwemjuf geweest en we gaan in de week zomervakantie goed oefenen in de hoop de schaarslag eruit te krijgen met wat extra herhaling. Maar in een bad met veel anderen moet ze toch echt iets om. Ik vertrouw haar prima, maar ik ga geen risico's nemen wat dat betreft.
Zal per zwembad verschillend zijn. Ik zou bandjes oid meenemen maar eerst zonder proberen, hebben ze commentaar, kun je evt uitleggen en anders maar bandjes om.
Mijn dochter volgt ook zwemles bij Laco en zit ook in bandje 6. Ze heeft het zwemvestje niet meer aan tijdens de les. Ik neem het vestje wel mee op vakantie. Ik doe haar het vestje niet aan (uiteraard blijf ik wel bij mijn dochter en laat ik haar niet alleen zwemmen zonder toezicht!) maar mochten ze aangeven dat mijn dochter drijfmiddelen aan moet dan kan ze het vestje toch aan doen. Ik zou het vestje gewoon meenemen, zeggen ze niets dan lekker zonder vestje laten zwemmen.
Anders neem je het vestje toch mee? Mijn dochter heeft bandje 7, maar ik neem toch het vestje mee. Maar ik ben van mening dat ze met zwemdiploma echt niet goed genoeg zwemmen om de hele dag zonder drijfmiddelen te gaan zwemmen. Het gaat inderdaad om uithoudingsvermogen e.d.
Dit.. toen mijn jongste A had - liet ik haar in een druk bad, waar ik ook weleens afgeleid kon raken, liever met buikkurk nog even zwemmen (in het buitenland met name, waar alles mocht en kon juist). Dan kon ze lekker ontspannen spelen en wist ik zeker dat ze boven zou blijven/komen - ook als er iemand op haar sprong en ook als ze heel moe zou zijn. Verder gaan we ook weleens in een natuurbad zwemmen en dan vind ik een kurk of flexibeam bij de hand ook wel érg prettig.