hoogte

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Leila, 9 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leila

Leila Lid

9 jun 2010
    5
    0
    0
    Hallo!

vandaag 24w5d zwanger en naar de vk geweest en ik had een vraag hoe precies mijn termijnecho is geweest bij 13w en 5d. Namelijjk 3 weken voor bevruchting had ik nog een andere partner. ze vertelde me dat een termijnecho heel precies is dus geen zorgen over hoefte te maken.

Toen ze ging voelen naar de baarmoeder hoogte was die 3 vinger boven me navel. ze vond het wat hoog maar goed.
    Nu vraag ik me toch af of ik niet langs zwanger kan zijn of dat het vaker wat harder kan groeien:(

Vg,
    leila

2. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk wel dat je ervan uit mag gaan dat het goed zit.
    Zeker omdat de vk zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken.
    Daarnaast denk ik ook dat ze bij dat termijn (13w 5d) geen misrekening kunnen maken van 3 weken.
    ( Bij 13 weken is het kindje bv nog maar 7 cm, volgens mijn boek.
    En bij 16 weken is het kindje al zo'n 12-13 cm)

Groetjes Gwen

3. Seth

Seth Niet meer actief

ze zitten idd echt geen 3 weken naast.... ennuhhh volgens mij is het echt niet zo (te) hoog....

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De termijnecho is tussen de 10 en 13 weken het meest "exact", omdat kindjes dan vaak het meest gelijkmatig ontwikkelen. Dus als je VK zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken, dan hoef je dat ook niet te doen.

IN een later stadium is het niet meer exact te meten en een baarmoeder kan anders groeien dan gemiddeld. Dat kan verklaren waarom je BM nu 3 cm hoger zou zitten. Kan ook te maken hebben met je lichaamsbouw.

Deel Deze Pagina