Welke aansprakelijkheidsverzekering raden jullie mij aan. Wat ik belangrijk vind is als mn dochter (peuter) iets stuk maakt de verzekering t vergoed.
Wij hebben een inboedelverzekering bij Unive en die vergoed ook schade in huis door eigen schuld. Zo hebben mijn kids al 2x de tablet laten vallen met een kapot scherm tot gevolg. Beide keren gebeld en beide keren werd het kostenloos gemaakt.
Dan heb je niets aan een aansprakelijkheidsverzekering. Daarvoor moet je inderdaad een "all risk" inboedelverzekering afsluiten. Beste kun je even praten met je tussenpersoon, die weet wat er te krijgen is en wat het beste past bij jullue situatie, geloof ook niet dat je altijd overal geaccepteerd wordt zomaar. Wij hebben het ook, gelukkig nog nooit hoeven gebruiken .
Hier gewoon bij de bank een inboedelverzekering (ABN AMRO) met extra dekking wbt kinderen die dingen stuk maken. En gelukkig maar! Mijn peuter liet hier een paar maanden geleden mijn 350 euro dure tablet op de grond kletteren. Een nieuw schermpje was best prijzig, maar ik kreeg toch een hele hoop (niet alles; je hebt ook een eigen risico tot een bepaald bedrag) vergoed.
Als je kind iets kapot maakt in je eigen huis, valt dat gewoon onder je (all risk) inboedel of opstal verzekering. Aansprakelijkheids verzekering is als jij of je kindje (buitenhuis) iets van een ander kapot maakt ( Voetbal door het raam, vlek op de bank oid )