Per ongeluk stukje rauwe tartaar gegeten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door FashiOn, 6 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FashiOn

FashiOn Niet meer actief

Ik heb net bij het avondeten tartaar gegeten en hij leek wel doorbakken maar er zat nog een rood stukje in het midden en dat heb ik per ongeluk opgegeten, ben bang dat dit kwaad kan. :$
    Ik zit net bij voedingscentrum te lezen en daar staat dit: Vlees dat van binnen rauw blijft (rosé), is dus niet volledig veilig.
    Is het mogelijk dat ik nu toxoplasmose kan krijgen?

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    die kans is mogelijk maar wel klein, zeker als t maar zo'n klein beetje was.
    Izelf eet ook nog regelmatig tartaar maar goed dat is dn goed gebakken.

Ik zou me niet teveel zorgen maken!

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Een klein stukje kan geen kwaad. Ik zou me niet teveel zorgen maken en volgende keer gewoon goed opletten. xx sas

4. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    wij hebben vandaag lekker van de bbq gegeten en we voorgegaarde gehaktballetjes op een stokkie
    toen hij van de bbq kwam nam ik een hap..en ja hoor..niet gaar
    ik probeer me er niet al te druk om te maken, t was gelukkig maar een klein stukkie

mn oma had bij een zwangerschap zo veel zin in rauwe tartaar dt ze het bijna elke week wal at, en toch een gezond kind heeft gekregen (bijzonder maar waar..)

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    de kans is zo gering dat juist dat stukje besmet zou zijn met iets.. dus niet druk maken erover en volgende keer je eten ff goed checken

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Zo bijzonder is dat niet hoor ;) Vroeger mocht je gewoon alles eten toen je zwanger was en het is een klein risico dat er iets fout gaat.
    tegenwoordig weten we de eventueele gevolgen van die producten maar dat wil niet zeggen dat je er ook echt problemen mee krijgt.
    Maar voorkomen is beter natuurlijk.

7. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    heb je helemaal gelijk in!

8. FashiOn

FashiOn Niet meer actief

Allemaal bedankt:) Ik hoop dat het niet erg is.. Het was ook echt zo stom van me, ik let er meestal wel gewoon op maar nu was ik aan het eten en ineens kwam ik er dus achter.. Was net ook helemaal in paniek :( En als ik zo die dingen lees over rauw vlees eten met de zwangerschap op sommige sites word ik helemaal zenuwachtig

Ik ga morgen wel de dokter bellen voor de zekerheid. Maar vanaf nu let ik zeker goed op

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik zou de dokter niet bellen hoor je hebt het allang gegeten kun je toch niet meer terug draaien.

10. FashiOn

FashiOn Niet meer actief

Maar ze kan toch onderzoeken of het in je bloed zit?

11. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Fashion,

Ik denk dat de stress die je er om hebt (aangezien je de dokter wilt bellen) veel ongezonder voor je kindje is dan het stukje tartaar wat je gehad hebt :D
    Meid je maakt je veel te druk en ik denk dat de dokter je niet eens laat komen, laat staan je bloed gaat onderzoeken.
    Je krijgt onbewust misschien nog wel veel meer dingen binnen die niet goed zijn voor je kindje, maar gelukkig is een mensenlichaam zo gemaakt dat het ook slechte stoffen kan afweren.
    (Anders was het vast al met heeel veel kindjes mis gegaan)
    Vertrouw maar op je eigen lichaam en vooral niet teveel stressen, das sowieso niet goed!

Liefs en succes! :)

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Dat doen ze toch niet ;)

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee inderdaad. ze zullen het zelfde zeggen als wij: niet te druk maken. en volgende keer goed opletten;)

14. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    en als ze het doen, wat dan? Stel de mini kans dat t in je bloed zit?? Er word helaas helemaal niks mee gedaan wa evt je uk kan "redden"

Klinkt heel hard, maar ook als er in week 16ofzo iets gebeurt in de trant van verkeerd voedsel kinderziekte oid kan en wordt er niks gedaan

Maar ik zou me ook echt geen zorgen maken

15. FashiOn

FashiOn Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties, had toch nog gevraagd aan de doktersassistente en ze zei idd dat de kans klein is dat het ernstig is. Ik maak me wel heel snel druk maarja ik hoop gewoon dat alles goed gaat.

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ inlove: dat klopt niet helemaal. Bepaalde gevolgen van bepaalde kinderziektes zijn wel te behandelen tijdens de zwangerschap. Dat is in ieder geval met ik dacht de vijfde ziekte het geval.

Deel Deze Pagina