speelgoed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vogeltje1, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vogeltje1

vogeltje1 Actief lid

12 sep 2008
    257
    0
    0
    Hoi hoi!

Ligt het aan mij of moet tegenwoordig elk baby speeltje uit de speelgoedwinkel muziek kunnen maken en gekleurde lichtjes hebben? Tenminste als ik zo de BartSmit binnen loop zie ik niet anders. Wat voor speelgoed hebben jullie voor je uk?

2. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Alles is tegenwoordig met muziek, Ze moet echt zoeken naar speel goed zonder baterije.
    Hier hebben we ook wel wat houten speelgoed.
    Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar hier zijn boekjes (badboekjes,harde boekjes enz) ook erg intrek en van die rammelaars. Alles wat herrie maakt is hier intressant.

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Tja, dingetjes die muziek maken en lichtjes hebben vinden ze meestal wel leuk. ;)

Maar Alyna kan ook goed met andere dingetjes spelen, boekjes, knisperlapjes, bekertjes, badeendjes,...

Maar die dingen met muziek vindt ze gewoon erg leuk, Vtech Vlinder enzo.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn mannetje maakt z'n muziek zelf door twee stukjes van een puzzel of twee blokjes tegen elkaar aan te slaan. Ook heb ik hem een avent potje met rijst gegeven, kan hij mee rammelen. Vindt ie geweldig. Alles waar je geluid mee kan maken is leuk. Ik geef er de voorkeur aan dat hij dat doet met huis-tuin- en keuken artikelen dan al dat speelgoed uit de winkel. We hebben hier wel een activity center in de box en dat is natuurlijk erg leuk.
    Verder doet het stoofje met blokjes het erg goed en de houten trein. De garde, spatel en het vergiet uit de keuken zijn ook leuk! :)

Knisperboekjes en Nijntje (in alle vormen en maten) zijn hier favoriet

5. EmyD

EmyD Niet meer actief

Tjah, tegenwoordig moet je inderdaad een hele berg batterijen in huis hebben voor het speeloed.. Maar kleintjes zijn nou eenmaal gek op gluidjes. Onze meid is pas twee maanden, dus die vindt vooral haar eigen handjes en voetjes nog het interessantst. Ook de mobiel die in haar box hangt vindt ze erg mooi (tjah, weer batterijen). En verder vindt ze speeltjes waar een belletje inzit (bv ramelaars) heel erg leuk! En daar hoeven geen batterijen in!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, wij worden er ook niet goed van... maar je hebt dus idd wel erg leuk houten speelgoed. Is vaak vrij duur, maar als je een sociale werkplaats of een instelling voor verstandelijk gehandicapten in de buurt hebt, zou je eens kunnen kijken of je daar ook spullen kunt kopen: die maken namelijk vaak wel houten speelgoed! :)

Wat het hier goed doet, maar Thirza is nog maar 5 mnd, zijn felgekleurde speeltjes met veel uitsteeksels, dingen die kunnen rammelen, of van die ontdek-knuffels waar dus ook lekker veel aan te prutsen valt. En wij zijn altijd erg fan geweest van duplo, :) Dat hebben we in overvloed en is ook te krijgen in de wat jongere variant, (ben even kwijt hoe dat heet, kun je vast vinden op de lego-site), dan heb je van die blokjes die je kunt bouwen met 1 grote ronde nop erop... Wij bestellen trouwens lego enzo vaak via 2ttoys.nl die hebben het namelijk voor een stuk goedkoper dan in de winkel, ;) Ze zitten in Den Bosch, dus voor ons is het ook nog eens handig af te halen en hebben we geen verzendkosten, maar 't scheelt echt behoorlijk, :)

7. Alita

Alita Niet meer actief

ik vindt alles voor kinderen ook heel erg duur!!!!! ik hou erg van houten speelgoed en selina heeft ook niet zoveel speelgoed want je krijgt altijd zoveel waardoor wij niet zoveel hoeven te kopen haha!!!

Deel Deze Pagina