hij had het koud!! :|

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door FloorMax, 18 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    heyhey,

ik vond het toch een beetje vreemd...dus vandaar even een topic, misschien weten jullie het...
    wij wonen in een slecht geïsoleerd huis en op de bovenverdieping is het momenteel zo'n 24 graden...ik zou zeggen dus alleen een romper met korte mouwen als hij gaat slapen...nu werd hij huilend wakker (ook vroeger dan normaal) en hij had kippevel! :$ dat kan toch niet met die hitte?? vannacht dus maar in een slaapzakje gedaan (moet er zelf niet aan denken!) en hij slaapt heerlijk door en wordt vrolijk kletsend wakker :(:(

iemand een idee? ik vind het raar....

groetjes Floor

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze.dochter gaat ook onder de deken liggen (dunne katoenen) tja als ze het warm heeft gooitbze hem er wel af.. en bij ons is het boven 27 graden..

3. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ohw haha. ik verklaarde hem toch echt een beetje voor gek :)
    het jammere is dat hij nog niet onder een deken mag liggen en al zou het mogen hij hem waarschijnlijk niet weer op zich kan trekken...

4. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik slaap met deze hitte 29 graden in de kamer met een jawel , donsdeken , had ik als kind ook

5. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    haha echt? moet er niet aan denken. wel fijn! heb je er minder last van dan ik dus ;)
    maar ik moet me geloof ik dus niet al te veel zorgen maken :)

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    hahaha gelukkig! Dacht dat ik de enige gek was die dat deed ;)

7. peekaboo

nee hoor ook al bak ik kan gewoon niet slapen zonder

8. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    hier gaat John met een pyjama jasje en slaapzak slapen, anders worden z'n armpjes koud 's nachts ;)

9. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hij mag toch wel onder een lakentje slapen?

10. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Tijdens de vorige warme periode werd onze dochter ook een paar keer wakker. Ik dacht toen dat ze last had van de warmte, maar bleek ze het ook koud te hebben. Blijkbaar heeft ze het niet gauw te warm. Dat scheelt weer ;)
    Ze ligt nu in een mouwloze romper in een dunne slaapzak en het is 28 graden op haar kamertje.

11. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ook jullie gaan mijn oma, mijn moeder, mij en mijn zoon voor gek verklaren. Jaja, 4generaties! Familiekwaal? Ook wij vieren liggen onder dekbedhoes. Anders kunnen wij niet slapen. Zoon en ik niet omdat we het koud hebben, maar uit "veiligheid", we vinden het gewoon lekker, een "beschermend" iets over je heen om, tenminste, in slaap te vallen. Echter nu is het bloedheet buiten en boven. Dus ik zal niet in slaap vallen onder dekbedhoes. Zoon heb ik ook geen dekbedhoes over heen gelegd.

Als we eenmaal goed slapen, trappen we de dekbedhouzen weer in ons slaap van ons af...

12. peekaboo

idd beschermend iets ! zo is dat hier ook

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    even theoretisch: lichaamstemperatuur is 37 graden... lucht temp is 24 (vind ik trouwens nog niet slecht hoor!- toen onze oudste net geboren was, kregen we de temp in ons flatje op haar kamertje niet onder de 28)
    Maar 37/24 is best een verschil. Verder: Als je kindje ligt te zweten, kan het lichaam ook hard afkoelen. En ook omdat je stilligt.

Wij geven onze jongste ook nog steeds een slaapzakje aan. Wel zonder romper nu. Maar de slaapzak hoort er hier ook gewoon bij. Soort geborgenheid en avondritueel idee...

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.192
    10.793
    113
    Gister op visite, maar ik zat de halve avond boven met een meisje met krampen... Het was om te stikken zo warm op die kamer, maar dochter was uitiendelijk rustig - en ging toen over op een ander huiltje. Ze lag in een romper met korte mouwen, en hoewel ik me er. Niks bij voor kon stellen leek ze het wel koud te hebben... En jawel, zodra ze haar omslagdoek over zich heen kreeg werd ze rustig en wilde ze ein-de-lijk langer dan twee tellen drinken!

15. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Dat heb ik dus ook... hoe warm het ook is ik MOET iets over me heen hebben als ik in slaap wil vallen anders lukt het me niet. Zal indd het beschermende gevoel wel zijn ofsow..

Hier is het 27graden op de kamer van onze zoon en heb hem gisteravond in een romper in een dunne slaapzak gelegd. Vanmiddag zn middagslaap laten doen in enkel zn luier en een dunne slaapzak. Bij ons hoort het aandoen van de slaapzak ook bij het ritueel en toen ik bij hem ging voelen gisteravond toen ik naar bed ging voelde hij niet extreem warm aan ofsow en hij is ook gewoon gaan slapen en heeft de hele nacht doorgeslapen dus hij zal het wel prima vinden zo.

xx

16. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hoi,
    Tot aan een graad of 23/24 slaapt onze dochter met een rompertje, pyjamatruitje, pyjamabroekje en de winterslaapzak met mouwen. Anders slaapt ze nl echt niet door ;)

Vanaf een graad of 25 gebruiken we de dikke slaapzak maar dan zonder mouwen, en dan wel met bovenstaande pyjama.

Vanaf zo'n 28 graden de zomerzak met of zonder mouwtjes (afhankelijk van de pyjama).

Vannacht was het 30 graden in haar kamertje en lag ze in een rompertje met zomerzak zonder mouwen.

17. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft ook altijd een romper en een slaapzak aan vanwege het zweten. Wil niet dat hij afkoelt.

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier is het boven 27 of 28 graden. Mn dochter slaapt in een pyjama met lange mouwen en lange broek zonder dekentje, wij slapen zelf in een shirt met korte mouwen onder ons zomerdekbed. Ik zou dus in alleen een romper 's nachts ook wakker worden van de kou!

19. Linana

Linana Niet meer actief

Mn vent en mini ventje lagen in hun boxer/luier zonder deken en voelden beide klam aan. Ik heb vannacht mn donsdeken nog over me heen getrokken, want ik had ook ook frisjes :p

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hij mag wel onder een deken, een dekbed raden ze af tot 2 jaar. Maar een dekbed heeft mn dochter gewoon vanaf 10 maanden onder geslapen. Het is een advies, wat je ermee doet moet je zelf weten, ze zetten je niet in de gevangenis als je 't wel doet hoor.

Deel Deze Pagina