Vind het zo moeilijk...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daan0201, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Wij zitten met het volgende;
    Evi is nu ruim een jaar. Wij hebben al 4 jaar een bruine labrador. Deze honden vertonen in uitzonderlijke gevallen dominant of agressief gedrag.
    Wij hebben dus deze uitzondering....

    Thuis is het een geweldige, superlieve hond. Hij luistert heel goed maar hij valt buiten andere honden aan (niet allemaal, maar de meesten wel in meer of mindere mate).

    Elke hond vormt natuurlijk een zeker risico, maar omdat hij dus toch een bepaalde mate van agressiviteit in zich heeft zitten we nu een beetje te twijfelen wat we moeten doen. Hij mag waarschijnlijk naar de ouders van mijn vriend als wij dat willen en daar zitten we nu dus over te denken.

    Moeilijke is alleen dat je niet weet óf hij ooit iets zal doen, maar als hij het wel doet zijn we al te laat.

    Hij is nu verder wel lief tegen Evi (geeft haar vaak een lik over haal bol enzo), maar ik merk ook dat zodra ze naar hem toekruipt, dan gaat hij weg. Hij moet er dus verder niet zoveel van hebben heb ik het idee.

    Nu ben ik dus bang dat als ze straks loopt en ze dus sneller is dat hij het dan een keer genoeg vindt.
    Ik zei ook al tegen mijn vriend; misschien doen we hem er ook wel een groot plezier mee. Dat hij gewoon niet zo'n kinderhond is...
    Mijn zus heeft ook een kindje en de zus van mijn vriend ook en hij heeft nooit iets gedaan, maar ja, die lopen natuurlijk niet dag in dag uit achter hem aan. Maar moet ook zeggen dat hij ze niet speciaal opzoekt ofzo als hij ze ziet.

    Vind het wel lastig hoor, want ik zeg al, verder is het echt een superlieve hond en we willen hem niet kwijt. Maar ja, Evi gaat natuurlijk toch voor. Alleen wanneer maak je die beslissing...?

    Sorry voor het lange verhaal, maar kan het niet korter uitleggen :oops:
     
  2. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Goede middag,

    Wij hebben ook 2 goldens en een duitse herder, De ene hond wil gaarg spelen met onze beeb de andere loopt gewoon weg en besteed geen aandacht aan haar, zij is op straat aan de lijn ook altijd aan het blaffen tegen andere honden maar verder niets bijzonders. Ik heb geaccepteerd dat ze niet echt interesse in Laura heeft en dat moet je ook respecteren denk ik, de ene hond vind het nou eenmaal wel leuk en de ander iets minder ;) Ik vind niet dat je nu al moet gaan denken over wat er straks eventueel kan gebeuren........ En zeker niet al na zitten te denken om de hond weg te doen terwijl hij nog geen vlieg kwaad heeft gedaan. Ik zou nooit een vanm mijn honden de deur uit doen, maar nou werk ik zelf als trainster ook op een honden school en hebben onze wel de nodige opleidingen gevolgd, waardoor ik ze van binnen en buiten ken. Ik zou nooit mijn kind alleen laten met de honden maar als je er gewoon bij bent en er gebeurt verder niets, dan is er geen punt om je zorgen te maken hoor! Gewoon zijn gang laten gaan en wie weet komt de interesse wel als de kleine gaal lopen enz........ Hoop dat je hier iets aan hebt, en meid doe je hond niet weg, hij heeft nog geen vlieg kwaad gedaan ;)

    Liefs Esther
     
  3. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Tja ikzelf zou als je weet dat ze bij je schoonouders hem graag hebben hem aan hun geven... just in case. Wij hebben zelf een hond en die is gek op mn kids en heeft gelukkig niks geen agressiviteit. Tuurlijk let ik goed op maar mn dochter heeft hem wel eens een flinke mep verkocht, hij had kunnen happen (en je weet dan niet hoe hard hij dat doet) maar deze hond vertrouw ik. Hij is superonderdanig wat in dit geval goed is. Tuurlijk zal je als je dochter zo gaat lopen ed. opletten maar je kan niet altijd je aandacht erbij hebben en een ongeluk is gauw gebeurt (je loopt ff naar de voordeur om de post te pakken, je bent ff aan de andere kant van de kamer bezig, je kind stapt langs de hond geeft hem een mep op zn kop, hond schrikt, hapt enz...)

    Ikzelf ben gek op honden maar een agressieve hond zou ik niet bij mn kind in de buurt laten als het "makkelijk" opgelost kan worden.
     
  4. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Ik wil wel eens weten of de hond aan de lijn agressief is of als hij los loopt! Vind het trouwens wel jammer dat altijd zoveel beesten afgedankt worden als er eenmaal kinderen zijn, niet dat dat voor de bovenstaande personen geld, maar het valt mij gewoon op.......

    Liefs
     
  5. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Dat is het hem dus...Hij heeft wel al een '' vlieg" (honden dus) kwaad gedaan! Het is niet alleen dominant gedrag, maar hij gaat voor de volle prijs bij sommige honden.
    Ik heb zelf op puppycursus gezeten met hem en daarna nog elementaire gehoorzaamheid, maar hij heeft dit al vrij snel ontwikkeld.

    En natuurlijk doe ik hem niet zomaar weg, zou het vreselijk vinden! Maar ik kan voor mijn gevoel nu niet uitsluiten dat hij zo nooit zal doen bij Evi, en dat maakt dat ik me er niet gemakkelijker op ga voelen...
     
  6. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Ja maar er verschil tussen agressief gedrag naar honden en naar mensen...Heeft hij jullie al eens gebeten of agressief gedaan naar andere mensen? En loopt hij vast of los?
     
  7. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Beide.
    En inderdaad, dat afdanken geldt zeker niet voor ons! Sorry hoor, misschien pak ik het verkeerd op, maar voel me toch aangevallen.
    Ik wil niks liever dan hem bij ons houden, heb al een paar keer lopen janken omdat we het niet weten en hem niet kwijt willen. Ik hou zielsveel van dat beest, maar moet hem wel volledig kunnen vertrouwen. En op dit moment kan ik dat niet voor mijn gevoel en dat doet heel erg veel pijn :cry:
     
  8. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Hij heeft weleens gehad dat hij een hondje bij een vrouw uit haar armen probeerde te pakken.
    En hij heeft zowel bij mijn vriend als bij mij ook gehad dat als we hem corrigeerden op het moment dat hij zo'n uitval doet, dat hij dan ook richting ons gromt, gewoon omdat hij dan zo opgefokt is. Thuis is het een echte goedzak.
    Hij zit aan de lijn, maar loopt ook weleens los, maar niet meer als er andere honden in de buurt zijn.
     
  9. tomenjerry

    tomenjerry Fanatiek lid

    15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    Hoi Daan, mijn dochter is iets ouder en loopt al wel, mijn ouders hebben een mishandelde hond die ook enigzins agressief gedraf vertoont zou houdt ook niet in die mate van kinderen en toch gaat het super goed met mijn dochter mijn dochter mag haar aaien knuffelen en ze krijgt zelfs wel een lik van de hond maar ik zou haar ook nooit alleen laten met de hond met geen 1 hond ook nietmet onze eigen wat dus een gigantische sul is. ik zou de hond gewoon houden en aankijken hoe het gaat. nooit alleen laten maar je dochter ook aanleren de hond met rust te laten als de hond dat aangeeft. nooit achter de hond aan laten lopen en eigen plekjes voor de creeeren waar je dochter niet mag komen
     
  10. berna1981

    berna1981 VIP lid

    10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    geen enkele hond is 100% te vertrouwen met een kind ook een lab niet..
    gewoon altijd bijblijven en als je kindje wat groter is leren dat als de hond eet en slaapt je hem met rust moet laten.. ieder zijn eigen plek en speelgoed rangorde regels heel srikt toepassen ( nooit hoger dan het kind eerst jullie eten etc.)
    en blijf ook dingen apart met je hond doen.. dat hij wegloopt van het kind en agressie vertoont naar andere honden wil natuurlijk niet zeggen dat hij dat ook bij de kleine zal doen.. houd het goed in de gaten.. succes!
     
  11. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Dat doen we inderdaad nu al. Ze mag bijvoorbeeld niet bij zijn water-/etensbakken komen en ook niet bij zijn mand, zodat hij daar kan gaan liggen als hij echt rust wil.

    Ik laat Evi ook nooit alleen met hem, maar dat zou ik ook niet doen als hij nooit zo door het lint zou gaan.
    Maar omdat hij dat dus af en toe wel doet vind ik het juist zo lastig met Evi. Wat ik al zei, nu gaat het goed, maar als hij ooit zo reageert naar haar als dat hij af en toe kan doen, dan zijn we te laat. En inderdaad, misschien gebeurt het nooit, maar dat weet ik niet vantevoren.
    Dat maakt het allemaal zo lastig
     
  12. tomenjerry

    tomenjerry Fanatiek lid

    15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    Daan dat is met die sul van mij ook hoor die kan ook ineens grijpen ben je ook te laat dan moet je geen dieren nemen als jij er alles aan doet om een veilig huis voor kind en hond te creeeren doe je het goed. alles voorkomen kun je toch niet je kind moet er ook mee leren omgaan.
     
  13. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ja, maar dat vind ik niet kloppen... honden kunnen onvoorspelbaar zijn, denk ik...hij heeft dan nu nog geen vlieg kwaad gedaan... maar als hij 't wel een keer doet, is het wel mooi te laat!
    En dat vergeef je jezelf nooit...!
    Je moet denk ik doen wat je gevoel zegt, als jij je er niet lekker meer bij voelt, dan moet je toch die beslissing nemen, denk ik...
    al lijkt dat me wel een moeilijke beslissing!
     
  14. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik vind dat wanneer jij vindt dat je kindje gevaar zou kunnen lopen je de juiste keuze maakt om hem weg te doen hij zou trouwens toch iet in een asiel gedumt worden en je weet dat hij goed zit.
    je kindje gaat nogaltijd voor.
     
  15. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    @tomenjerry: ja, daar heb je ook gelijk in. En we zijn echt op z'n best bezig om het zowel de hond, als Evi te leren met elkaar om te gaan, maar wanneer hij dan net als van de week, ineens zo opstandig tegen mij doet als ik hem op zijn donder geef, op die momenten denk ik dan echt, wat als die kleine een keer iets doet dat hem niet bevalt...?! Snap je?
    En ik laat Evi nu ook met een balletje gooien enzo, zodat hij haar ook als leuk gaat zien. Waarbij ik dan bij Evi ga zitten en de hond met de bal naar ons toe laat komen en dan zeg dat hij moet lostlaten, belonen, en dan de bal weer aan Evi geven.
     
  16. tomenjerry

    tomenjerry Fanatiek lid

    15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    ja dat moet je in de gaten houden maar ik vind als zijn gedrag verandert in de zin van agressie kun je de hond altijd nog weg doen.
     
  17. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Hoe bedoel je precies als zijn gedrag verandert in de zin van agressie?
     
  18. tomenjerry

    tomenjerry Fanatiek lid

    15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    als hij agressief wordt naar je dochter toe jaloezie gewoon even aankijken het zijn 2 individuen die allebij moeten leren met elkaar om te gaan je hond kan ook gaan veranderen in super lief naar je kind en dan ben je blij dat je hem hebt gehouden. als het met de tijd echt niet gaat dan gaat het niet dan gaat je kind zeker voor maar ik vindt dat de tijd het zal leren als je maar scheidsrechter blijft. dek dat het wel goed gaat komen tussen je hond en je dochter.
     
  19. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Nou dat vind ik heel fijn om te horen!
    Ik let er ook echt goed op hoor, en ik zou zo blij zijn als hij haar net zo leuk zou (of gaat) vinden als zij hem!
    We houden het in ieder geval goed in de gaten en dan zien we het wel.
    Bedankt ;)
     
  20. tomenjerry

    tomenjerry Fanatiek lid

    15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    graag gedaan als je ziet hoe mijn dochter met de hond omgaat lig je dubbel maar heeft gewoon tijd nodig kijk maar eens op mijn site staan genoeg foto's en filmpjes van de hond en dochter
     

Deel Deze Pagina