Dano slaapt eigenlijk al vanaf dat ie 16 weken is gemiddeld 12 a 14 uur per nacht door. Nooit wordt hij wakker s'avonds of snachts. Nu was het de laatste tijd raak met zijn tandjes die door lijken te komen, echt pijn huilen. dan werd hij rond 21:00u a 22:00 wakker keihard huilen, na een paracetamol ging het dan beter en lag hij weer prima te slapen. Heel soms gaven we hem nog een klein flesje melk 90CC ofzo even als troost en slaapmutsje. De laatste paar dagen wordt hij elke avond wakker. zo rond 21:00u, maar dan niet hysterisch huilen, maar echt een soort van schreeuwen. de eerste paar keer heb ik 5 a 10 minuten gewacht om te kijken of hij vanzelf weer in slaap viel. dat gebeurde dus niet. Toen heb ik hem gisteren een beetje lauwwarm water gegeven en daarna sliep hij weer prima. Vanavond was het weer raak, en heeft hij weer water gekregen om 21:00u. maar om 22:00u werd ie weer wakker. weer even gewacht en toen maar opgepakt en tegen me aangehouden. hij was klaar en klaarwakker.......... keek om hem heen alsof hij wilde spelen. ik hem hem toen na 10 minuutjes toch maar weer neergelegd en zonder een kik sliep hij even later weer. Is dit een nasleep van de tandjes? heb ik het verpest door hem af en toe wat melk te geven? en hoe kan ik het oude ritme weer terugkrijgen.
Hij wordt ouder, en heeft niet altijd evenveel slaap nodig. Grote kans dat zijn slaapbehoefte momenteel wat lager is, waardoor hij in de avond niet genoeg slaap heeft. Ritmes en schema's veranderen nou eenmaal met de leeftijd.
Merel had dit gisteren avond ook. Huilen, echt heel zielig huilen. Haar even opgepakt zodat ze stil werd. Een uur later precies hetzelfde. Zooooo zielig huilen.... Ik had het gevoel dat ze aan het dromen was. Toen ze weer bedaard was, ging ze ook zonder kik weer slapen. Misschien is Dano ook aan het dromen geweest?
Nou Joris heeft dit ook sinds 2 dagen! Om 7 uur ligt hij altijd in bed en slaapt dan normaal tot 9 uur in de ochtend... Maar nu was het dus al 2 avonden dat meneer klaarwakker om 8 uur was en echt bleef huilen en niks hielp! Uit ellende maar uit bed gepakt en een half uur beneden gehouden (gister zelfs een uur) voordat hij weer moe werd... Niet dat ik het erg vind, hij is dan heel lief, maar toch zou ik liever zien dat hij gewoon doorslaapt en desnoods gewoon later op de avond dan naar bed gaat, maar om 7 is hij echt doodop!