Jonge baby verkouden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Divarg, 15 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Mijn jongste is nu ruim 5 weken oud en is sinds een tijdje niet helemaal zichzelf. Vorige week liep haar temperatuur ineens op naar 38.5 en is ze opgenomen in het ziekenhuis met verder geen klachten. Ze is op vanalles getest maar de temperatuur zakte weer, ze hebben niks gevonden en ze leek weer zichzelf.
    Echter is het nu sinds 2 a 3 dagen wat minder qua drinken en plasluiers (niet gevaarlijk minder nog). Haar temperatuur is niet hoger geweest dan 37,4 maar ze is sinds gister wat aan het snotteren. Niet heel erg, geen snottebellen maar je hoort dat het wat verstopt zit. Ze slaapt veel en drinkt acceptabel maar niet super. Af en toe hoest en niest ze.

Mijn vraag is, kan dit kwaad? Moet ik (weer) op stel en sprong naar een hap of kan ik het nog even aankijken omdat ze wel drinkt en geen koorts heeft? Overigens zijn we allemaal ziek op het moment dus wellicht niet gek dat ze het ook meepikt :(

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als je het niet 100% vertrouwd, zou ik gewoon de hap bellen. Dan kun je bespreken of het verstandig is eventjes langs te komen.

Mijn jongste (7 maanden) is vorige week ook doorgestuurd naar de EHBO, maar hoefde gelukkig niet opgenomen te worden. Het is een rotvirus, er waren zoveel opnames dat bijna alle bedden bezet waren en ze bij opname misschien zelfs naar een ander ziekenhuis had moeten worden doorgestuurd.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn jongste had al vanaf week twee snot. Zolang er geen koorts is, lijkt me dat niets om je zorgen over te maken. Gewoon voldoende spoelen om erger te voorkomen.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Snot is niet erg. Dokter bellen als ze weer koorts krijgt of wanneer ze meer dan de helft van de melk laat staan. Dus als ze bv flessen van 120 krijgt (ik noem maar wat) en van elke fles minder dan 60 drinkt dan is het tijd om te bellen.

5. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Kan heel goed wat verkouden zijn. Bellen als je kindje koorts krijgt. Verder kan je afwachten zolang ze blijft drinken en alert is. Beterschap!

6. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Bedankt voor jullie reacties! Ze krijgt borstvoeding dus dat is lastig te tracken. Ze heeft wel elke verschoning wat plas in haar luier en ze vertoont geen uitdrogingsverschijnselen dus dat is positief denk ik? Ook is ze alert als ze wakker is, we moeten haar wel wakker maken om te drinken. Ze komt slecht uit zichzelf :(

7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.298
    25.761
    113
    Nou ben ik geen bv expert, maar ik hoorde laatst dat het ook kan helpen om wat borstvoeding in het neusje van je kleine te druppelen, zodat het minder verstopt zit.
    Maar dat kan vast beaamd (of weerlegd) worden door moeders die wel borstvoeding geven.

8. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Mijn baby had koorts en was verkouden toen zij een week of 6 was. De hap stuurde ons door naar het ziekenhuis. Het was gelukkig een griepje. De kinderarts zei dat vooral belangrijk is of dat een baby niet suf wordt, goed drinkt (meer dan de helft van de fles) en plast en dat er geen paarse vlekjes op het lijfje ontstaan die niet weg te drukken zijn.

9. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Dat heb ik nog niet geprobeerd Adje, ga het eens doen :) Heb vanmiddag na zoutoplossing wel 2 snotkorsten uit haar neus kunnen peuteren, toen was ze wat minder aan het reutelen.

Schrikken he Essie! Heeft ze het zelf opgelost? Hoe lang heeft het geduurd? Hoe hoog was haar koorts?
    Ik denk wel dat ze minstens de helft nog drinkt, ze heeft elke verschoning (5 tot 6 keer per etmaal) minstens 1 plasje erin zitten, meestal meer en ook poept ze nog steeds regelmatig.

10. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.918
    388
    83
    Hier is hij chronisch verkouden sinds 3 weken (hij heeft een groter zusje). Ik gebruik regelmatig neusspray

11. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Ja je maakt je toch wel even ongerust. Die kleintjes zijn nog zo kwetsbaar.. De koorts was 38,5 op z'n hoogst. We kregen van de kinderarts zetpillen en neusspray met zoutoplossing mee. De dag erna was de koorts weg, het gesnotter duurde nog een paar dagen. We gaven voor elke fles neusspray. Nu, met ruim 9 weken, is ze opnieuw ziek. Waarschijnlijk aangestoken door haar broertje. Weer koorts en hoesten. Zo zielig :( Hoe is het nu met jouw dochtertje, Divarg?

12. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Hier ook een meisje van 5 weken en ze heeft al de tweede verkoudheid te pakken. Het is vooral heel sneu voor haar. Maar ze drinkt en plast goed en is ook alert, net als jouw dochter. Het lijkt me dan in orde.

13. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje ligt nu al drie dagen in net ziekenhuis met her rs virus. Dat schijnt dit jaar zeer hardnekkig te zijn, de afdeling ligt er dan ook vol mee. Hij was ook verkouden, geen koorts, hoesten en niezen en slecht drinker en minder wakker. Het ging heel snel uiteindelijk. Gelukkig redelijk op tijd i het ziekenhuis. Hij heeft nu neusspray, zuurstof maar drinkt nog wel zelf. Blijft afwachten wanneer weer naar huis... als je het niet vertrouwt laat het dan een keer extra checken!

14. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Oef wat eng Ingetje :( Beterschap voor je ukkie!

Hier gaat het wel. Af en toe kucht ze wat. Niet echt noemenswaardig gelukkig. Soms reutelt ze door haar neus maar ook niet schokkend. Drinken gaat op en af, geen idee waar dat mee te maken heeft.. Morgen ga ik even wegen bij het cb, dan is ze alweer een week naar mijn idee slechter aan het drinken en de weegschaal zal vertellen of mijn vermoeden klopt. Temperatuur is constant (tussen de 36,9 en 37,4) en als ze wakker is, is ze alert en kirt ze zo nu en dan dus ze lijkt zich goed te voelen.

Deel Deze Pagina