super droge huid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door babylove26, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Hallo!

Wie heeft er hier de oplossing voor ons. Onze zoon heeft een mega droge huid echt met veel schilfers enzo.

Wat ik allemaal heb geprobeerd: vaseline, zwitzal zachte creme, bepanthen en nivea. Dit lijkt allemaal niet veel te doen.

Ik moet de 15e met hem naar de kinderarts (voor iets anders) dus zal het daar ook nog even navragen, maar tot die tijd....

Wie heeft de tip?

2. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Hier hielp het om Balneum badolie te gebruiken en daarna nog te smeren met babyolie van Neutral (die is lekker vet). En het is op den duur minder geworden, gelukkig.

3. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Kokosolie

4. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    kokosolie +1!

5. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Weleda?

Stinkt wel heel erg bleh..

& anders lijnzaadolie? (van der tuinen heeft veel biologische en neutrale middeltjes, ga eens een keer langs)

6. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Ok thanks meiden maar dan nog een vraagje, ons mannetje is erg zwaar een grooooote baby en heeft dus erg snel last van smet:( ik gebruik daar bepanthen voor en dat gaat redelijk. Is het niet zo dat hij door alle badolies enzo meer smet kan krijgen?

7. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Een kennis van mij bewaard altijd een scheutje moedermelk en doet dit in bad dit schijnt erg goed te helpen. Als je bv geeft de moeite waard om t te proberen.

8. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Helaas geef ik geen borstvoeding meer. Het stopte bij 7 weken :(

9. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Ik zou in ieder geval ongeparfumeerde smeersels gebruiken. Kokosolie is al genoemd dat werkt echt super. Wat bij ons ook heel goed werkte waren de producten van weleda baby. Daar zit calendula in en dat werkt huidherstellend.

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ga eens de Trixera lijn van Avène gebruiken, super spul. Is speciaal tegen droge huid.

Vanwege eczeemhuid gebruik ikzelf de Xeracalm lijn (tegen droge huid en jeukende huid) en de eczeem is nu letterlijk genezen te noemen. Al vergeet ik te smeren (nu meerdere weken amper gesmeerd, ook toen het zo zweterig warm was), ik gebruik als de dame in bad gaat de badolie en geen enkel plekje te bekennen.

Van elke lijn is er badolie en dan creme of balsam (de balsam is sterker werkend). Ze hebben ook een speciale babylijn, weet even niet hoe die heet. Maar die is voor de dunne en droge babyhuid.

11. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    je hebt ook zwitsal droog huidje met vernix erin.

12. oxbow

oxbow Niet meer actief

zwitsal zou ik niet gebruiken met een droge huid.

ik gebruik voor onder de douch weleda en dat helpt wel bij zijn hoofdhuid die is een stuk rustiger geworden.
    Voor de rest vind ik het ook heel moeilijk wat ik met zijn droge huid moet.
    Als hij in bad gaat heeft hij een oliebad.
    ik smeer hem in met olie en ook met een body creme van neutral.

13. Didi5

Didi5 Actief lid

17 nov 2012
    297
    44
    28
    Rotterdam
    Ons meisje kreeg op een gegeven moment ook last van een droge huidje. Ik gebruikte baby bad olie en smeerde haar in met baby vaseline. Die kan je kopen bij de toko!! Dat hielp echt goed. Daarna geen last meer van gehad!

14. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik gebruik voor Jamila Groninger badolie/lotion en koelzalf.

Deel Deze Pagina