Hallo! Wie heeft er hier de oplossing voor ons. Onze zoon heeft een mega droge huid echt met veel schilfers enzo. Wat ik allemaal heb geprobeerd: vaseline, zwitzal zachte creme, bepanthen en nivea. Dit lijkt allemaal niet veel te doen. Ik moet de 15e met hem naar de kinderarts (voor iets anders) dus zal het daar ook nog even navragen, maar tot die tijd.... Wie heeft de tip?
Hier hielp het om Balneum badolie te gebruiken en daarna nog te smeren met babyolie van Neutral (die is lekker vet). En het is op den duur minder geworden, gelukkig.
Weleda? Stinkt wel heel erg bleh.. & anders lijnzaadolie? (van der tuinen heeft veel biologische en neutrale middeltjes, ga eens een keer langs)
Ok thanks meiden maar dan nog een vraagje, ons mannetje is erg zwaar een grooooote baby en heeft dus erg snel last van smet ik gebruik daar bepanthen voor en dat gaat redelijk. Is het niet zo dat hij door alle badolies enzo meer smet kan krijgen?
Een kennis van mij bewaard altijd een scheutje moedermelk en doet dit in bad dit schijnt erg goed te helpen. Als je bv geeft de moeite waard om t te proberen.
Ik zou in ieder geval ongeparfumeerde smeersels gebruiken. Kokosolie is al genoemd dat werkt echt super. Wat bij ons ook heel goed werkte waren de producten van weleda baby. Daar zit calendula in en dat werkt huidherstellend.
Ga eens de Trixera lijn van Avène gebruiken, super spul. Is speciaal tegen droge huid. Vanwege eczeemhuid gebruik ikzelf de Xeracalm lijn (tegen droge huid en jeukende huid) en de eczeem is nu letterlijk genezen te noemen. Al vergeet ik te smeren (nu meerdere weken amper gesmeerd, ook toen het zo zweterig warm was), ik gebruik als de dame in bad gaat de badolie en geen enkel plekje te bekennen. Van elke lijn is er badolie en dan creme of balsam (de balsam is sterker werkend). Ze hebben ook een speciale babylijn, weet even niet hoe die heet. Maar die is voor de dunne en droge babyhuid.
zwitsal zou ik niet gebruiken met een droge huid. ik gebruik voor onder de douch weleda en dat helpt wel bij zijn hoofdhuid die is een stuk rustiger geworden. Voor de rest vind ik het ook heel moeilijk wat ik met zijn droge huid moet. Als hij in bad gaat heeft hij een oliebad. ik smeer hem in met olie en ook met een body creme van neutral.
Ons meisje kreeg op een gegeven moment ook last van een droge huidje. Ik gebruikte baby bad olie en smeerde haar in met baby vaseline. Die kan je kopen bij de toko!! Dat hielp echt goed. Daarna geen last meer van gehad!