Waarom moet alles zo snel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ukkie1, 10 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.839
    2.258
    113
    Dag allemaal,

Ik ben gewoon benieuwd
    Hier op t forum maar ook om mij heen lijkt t of iedereen alles zoveel sneller wil dan gaat, of iig dan bij mij gaat.
    Mijn zoontje is nu 4,5 maand oud. Hij krijgt BV op verzoek en 2 flessen, ik ben iets aan t afbouwen ivm aanhoudende pijn en een heeeele hongerige knul.
    Soms krijgt hij 6 voedingen, soms 8. Soms slaapt hij in zn bedje overdag maar bijna altijd bij mij of zn vader. Hij slaapt snachts in zn eigen bed maar wel bij ons op de kamer. Soms slaapt hij door maar meestal 1 of 2 voedingen
    Hoe vaak ik niet te horen krijg dat ik m verwen, dat ik m op zn eigen kamer moet leggen, dat.slapen bij mij overdag slecht is, dat een draagdoek toch alleen voor jonge kindjes is, dat ik hem minder moet voeden, nou bedenk t maar of ik doe t fout.
    Maar ik heb een hele blije baby, wij vinden t prima zo, ik vind hem nog heel klein! En ik geloof niet in verwennen.
    Toch word ik wel is onzeker
    Ben ik nou gek? T is toch logisch dat een baby van 4,5 maand nog heel veel tijd, aandacht en energie kost?? En dat is toch ook niet meer dan logisch dat we hem dat geven??

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.214
    4.515
    113
    De omgeving kijkt er heel anders naar dan dat je het zelf ervaart! gewoon lekker doen hoe het voor jullie goed voelt! niet teveel aantrekken van andere mensen. Een baby van 4,5 maand is gewoon nog klein, en wil graag bij jou zijn! lijkt me niet meer dan normaal! en heerlijk om zo'n kleintje in de draagzak bij je te laten slapen! niets fijner dan dat zo'n kleintje jouw hartslag kan horen, en bij je is! als ze groter worden gaan ze vanzelf meer zelf kunnen en willen doen, en dan kun je weer kijken hoe het voor jullie dan goed voelt!
    (overigens kost een baby van 9 maanden of een peuter van 2 ook veel energie, dat blijft voorlopig nog wel ;) en daar moet je heerlijk van genieten!!!!)

3. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Woow meid, trek het je niet aan! En dragen is zeker niet alleen voor jonge kindjes, trouwens 4,5 maand is hartstikke jong!
    Ik draag mijn dochter van 13,5 maand ook nog regelmatig heerlijk toch!
    En je doet het hartstikke goed met voeden op verzoek! Dat heeft zo'n kleintje gewoon nog nodig hoor! Niks geen fruit en groente op die leeftijd! daar kun je vanaf 6 maanden rustig aan mee beginnen!
    Stom he de omgeving kan je zo onzeker maken!
    Heerlijk van ze genieten, voor je het weet eet hij een bord spagetthi.... Daarmee wil ik zeggen, het gaat allemaal hartstikke snel!

4. A new day

A new day Actief lid

6 mrt 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    Ik kan alleen maar zeggen; doen wat voor jullie gevoel het beste voelt. Iedere ouder doet t op zijn eigen manier, tempo en gevoel. En als ik zo lees naar hoe jullie t doen, zou ik zeggen, ga zo door. Geniet lekker van jullie kleintje zo dicht bij je en die geborgenheid die jullie hem nu geven is júíst belangrijk. En verwennen....nee, op die leeftijd sowieso nog niet. Een kindje heeft behoefte aan geborgenheid en ouders om zich heen, nou perfect toch!? Echt lekker van genieten, ze zijn maar een keer klein, en de mening van anderen lekker links laten liggen. Dit is jullie gezin en jullie moeten t lekker op jullie eigen manier doen!:)

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.298
    23.430
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mensen moeten eens ophouden met al die, meestal ongevraagde, adviezen! Hoe zij het doen, of hoe hun kinderen zijn, is niet de standaard ofzo. Maar dat schijnen ze wel te denken. Het is gewoon projecteren op een ander. Laat je niet van de wijs brengen, en doe waar jij/jullie je goed bij voelen. Zo te horen gaat het helemaal prima! :)

6. Veera

Veera Niet meer actief

Ligt aan je omgeving denk ik.
    Onze dochter lag 8 maanden bij ons op de kamer en met 4 maanden droeg ik haar nog in een draagdoek. Nooit 1 opmerking over gehoord
    Voeden op verzoek vind ik trouwens altijd normaal, ik eet en drink ook wanneer ik honger/dorst heb en niet op een tijdschema

7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Tja, ik heb beiden dochters tot ruim 7 maanden bijna continu gedragen Als ze thuis waren sliepen ze overdag altijd in mn draagdoek. Tot 7 maanden sliepen ze ook altijd in de co-sleeper vlak naast mn bed. Daarna zijn we wel naar hun eigen kamertjes gegaan, maar dat was vooral omdat mn man het graag wilde. Van mij hadden ze nog best even mogen blijven. Dus ik vind 4,5 nog best jong eigenlijk.
    Lekker genieten van deze bijzondere babyfase! Het is een cliché, maar of je het nu wilt of niet alles gaat al zóóó snel. Voor je het weet wil hij niet meer knuffelen en duwt hij je weg om te gaan spelen ;).

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Lekker laten kletsen!
    Onze dochter is 4 mnd oud en slaapt s nachts niet door. Hoe vaak ik al niet gehoord heb dat ik een 'lastig' kind heb. Nou ze wil 1-2x drinken in de nacht, en slaapt daarna weer verder. En ja soms met veel krampjes en last van reflux en dan slaap ik dus niet meer. Maar is ze dan lastig?! Kan ze toch ook niks aan doen. Ze ligt inmiddels in een ledikant aan ons hoofdeind omdat ze te beweeglijk werd voor de co sleeper. Heerlijk dichtbij.
    Zij wordt ook nog gedragen hoor, heerlijk.

Lekker laten kletsen, iedereen heeft toch altijd een mening.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Lekker laten kletsen. Iedereen doet het op z'n eigen manier toch?
    Ik heb het wel heel anders gedaan. Hier slapen ze al heel snel door, slapen ze altijd in hun eigen bedje op hun eigen kamer snachts en voed ik op mijn verzoek ;) Maar heb drie hele blije baby's.
    Wat voor het ene kindje werkt hoeft voor het andere kindje niet te werken. Vind altijd dat mensen veel te veel bemoeien en van die stomme 'goed bedoelde adviezen' geven.

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    uhm mijn jongste van 10 maanden gaat ook nog zo nu en dan in de doek. heerlijk toch?
    lekker leven en laten leven.zolang je doet wat goed voelt voor jullie, vooral jouw ding doen!

11. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Je doet het hartstikke goed zelfs. Baby's hebben inderdaad aandacht en liefde nodig en er is nog nooit een baby verwend geraakt van teveel liefde. Mensen die zeggen dat je een jonge baby verwend door hem bij je op de kamer of in bed te laten slapen, op verzoek te voeden en/of te dragen hebben geen idee waar ze over praten.

En je moederinstinct weet wel hoe het moet.

12. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Dit is net zoals met alle andere onderwerpen op de wereld: iedereen heeft er een mening over. Alleen als het gaat om ouderschap worden we ineens onzeker als een ander ergens een andere mening over heeft, terwijl we bijvoorbeeld over politiek dat heel normaal vinden, dat iedereen anders denkt.
    Probeer het dus zo te benaderen. Leuk dat anderen het anders zouden doen, maar dat mogen ze dan bij hun eigen kind uitproberen. Jij doet het zoals jullie het willen bij jullie kind.

13. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    #13 Lumiere, 10 mei 2016
    Laatst bewerkt: 10 mei 2016
    Pff wij zaten ook tot bijan 6 mnd op 6 voedingen per dag, terwijl mensen tegen mij zeiden "4 flessen is genoeg met deze leeftijd".
    Ze gingen alle zes razendsnel naar binnen, hij had ze gewoon echt nog nodig. Pas toen hij met 6mnd meer vast voedsel ging eten en geen geduld meer had voor al die flessen gingen we afbouwen. Of eigenlijk bouwde hij zelf af ;)

Dragen...ik ben daar nooit mee begonnen en daar heb ik vaak spijt van gehad. Mijn zoon had heel veel mama-honger en ik zat mijn hele verlof met hem op de arm op de bank tv te kijken. Ik kwam nergens. Deed niks in huis, omdat hij niet weggelegd wilde worden. Achteraf denk ik, als ik toen een draagdoek/zak had aangeschaft dan had hij lekker dicht bij me kunnen zijn terwijl ik eten kookte of de was deed of wandelde.

Collega van me is laatst met haar man en dochter van 2,5 jaar in de Alpen gaan wandelen. Dochterlief was haar hele leventje al gewend aan de draagzak en vond dat nu nog prima. Mijn zoontje wil nu niet eens meer in de armen gedragen worden, alleen zelf lopen. Dus voorlopig geen bergvakanties voor ons:). Zie geen 2-jarige op een bergkam lopen. :p

Nee hoor, ik geef je groot gelijk, TS!
    Iedereen bewandeld zijn eigen weg wat betreft opvoeden.

14. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.103
    3.491
    113
    Ik zit ook nog steeds op 8 voedingen, nouja 3 dagen geleden dan. Afgelopen dagen is hij een nieuw ritme aan het zoeken, maar we kunnen hem allebei nog niet vinden.
    Krijg ook steeds de vraag hoe lang ik nou nog door ga met borstvoeding. Hij is pas 4 maand, de borstvoeding gaat super. Waarom zou ik dan stoppen.

Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen, als jullie allemaal blij zijn, waarom dan iets veranderen. Omdat iemand die er niet bij in de buurt is dat zegt...? echt niet!

Dragen, voeden op verzoek, samen slapen, prima toch?!
    Je kunt een baby niet verwennen (wel dingen aanwennen die ze dan weer af moeten leren, maar das een ander verhaal).

Groeit je grote kleine mannetje nog steeds zo hard door?

15. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.839
    2.258
    113
    Ha fristi, ja ik sjouw me suf haha. Hij is nu denk ruim 9 kg. Volgende week weet naar t CB, ben dus benieuwd! Lekker ventje hoor, hij is zo leuk hihi

16. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.103
    3.491
    113
    Oef dat gaat echt wel hard. Ik vind mijn kleine man met z'n 8 kilo al zo zwaar.
    Maar alleen maar fijn dat het zo goed gaat he!

17. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ach mensen verzinnen altijd wel weer wat.
    Voeden op verzoek vind ik logisch, ook als je flesvoeding zou geven. Lekker bij je dragen, is voor kindje fijn maar ook voor mama :).
    En hier heeft dochter tot 6 maanden bij ons in haar wiegje geslapen.

18. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Blij kindje, blije ouders, de rest kan de pot op. Ik word ook kriegel van dat 'leg hem nou eens in z'n bed' enz. Dat bepaal jij en niemand anders (oke, misschien je man dan :p)

19. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Wel herkenbaar hoor! Baby's moeten in onze maatschappij om een of andere redenen bijna gelijk zelfstandig zijn. Slapen op eigen kamer, regelmatige eetmomenten (niet teveel!), niet teveel huilen maar ook vooral ff laten huilen...blablablabla.
    Oh ja en de verschrikte blikken toen ik zei dat ik met 6 mnd de borstvoeding niet ging afbouwen....ja maar dat hoefde nu toch niet meer??? En voeden na t jaar is mijn goedbewaarde geheim geworden (enkele mensen uitgezonderd).

Volg gewoon je hart en gevoel. Dat leverde ons toen een blije baby op en nu een gelukkige mama, papa en dreumes. Hij is supermakkelijk en exploreert enorm (dus al die maanden aan de borst hebben niet gezorgd voor afhankelijkheid), slaapt prima nachten in zijn eigen bed maar komt s'ochtends altijd nog 1-2u bij ons snurken (kei gezellig) en is op de bekende peuterdriftbui (neeeheeee, whahagaaaaa) altijd blij!

En volgens mij is dat goed ouderschap, voelen en nadenken over je handelen, aansluiten bij je kindje en een warme en stimulerende omgeving bieden. Je doet t volgens mij kei goed dus ga vooral zo door!

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.858
    19.250
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het klinkt mij in de oren alsof jullie heel goed naar jullie kindje kijken en gewoon datgene doen waar Tygo behoefte aan heeft. Wat een heerlijke, warme basis voor hem.

Deel Deze Pagina