Mag zo'n slaapzak?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Japs, 6 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Japs

Japs Actief lid

17 aug 2007
    150
    0
    16
    Ik heb een hele leuke slaapzak op internet gevonden:
    http://www.babynatura.nl/components/com_virtuemart/show_image_in_imgtag.php?filename=22016575.jpg&newxsize=300&newysize=300

http://www.schaapskleren.com/MEDIUM/disanaslaapzak.jpg

mag ik zo'n slaapzak gewoon gebruiken? De slaapzak is gemaakt van 100% Demeter wol. Kan het zijn dat zo'n slaapzak niet voldoet of te warm is?

Welke maat kan ik het beste nemen voor een baby? Ik kan kiezen uit 65 of 75 centimeter.

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes Japs

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Japs,

Ik heb even gekeken op de site van het bedrijf dat de slaapzak verkoopt, en ik zie vooralsnog geen reden dat een kindje de slaapzak niet zou mogen dragen. Het moet wel de juiste maat zijn, vooral onder de armen moet hij goed passen, en mag niet te groot zijn.

Je kindje wordt geboren eind oktober als ik me niet vergis? Als je bedenkt dat een kindje de gemiddelde lengte heeft van 65 met 4 1/2 maand dan is het misschien raadzaam om te wachten met bestellen tot het zover is, anders kan het zijn dat het voorjaar is voor je baby de slaapzak aankan, en dan is het misschien wel erg warm.

Maar als je denkt, ik wil hem zowiezo hebben, al is het maar voor de leuk, dan snel bestellen, want hij is echt heel gaaf!!

Succes, groetjes Adrienne

3. Japs

Japs Actief lid

17 aug 2007
    150
    0
    16
    Dankjewel voor je reactie! en je goeie tip!
    Ik ben begin december uitgerekend, dus dan zou het inderdaad voorjaar zijn voordat hij/zij de slaapzak aan kan en dat is inderdaad misschien een beetje warm!, en dan kan ik misschien nog beter eventjes wachten en eventueel 75 centimeter bestelen als het najaar word? Of zou het dan te klein zijn?

En anders heb ik gewoon pech, want ik ga zelf ook niet onder een wollen dekbed liggen in het voorjaar ;)

Moet een net geboren babytje uberhaupt in een slaapzak? Of moet dat pas als ze wat beweeglijker worden?

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Je kindje is gemiddeld 75 cm als hij/zij 13 maanden is, dus dan zou een slaapzak van 75 cm wel passen volgende winter.

En kindje hoeft in het begin geen slaapzak aan, pas als het wat meer gaat bewegen inderdaad, dat is voor ieder kind verschillend.

Groetjes Adrienne

5. Japs

Japs Actief lid

17 aug 2007
    150
    0
    16
    Dankjewel!

Deel Deze Pagina