Help! Rode bultjes!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angellove90, 23 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    #1 Angellove90, 23 jul 2011
    Laatst bewerkt: 23 jul 2011
    Dames,

Ik wil jullie vragen of iemand deze bultjes bekend voorkomen? We zijn de hele week al aan het dokteren.. Vorige week donderdag werd ze niet lekker. Vrijdag/zaterdag hoge koorts, naar de huisartsenpost, bleek ze een middenoorontsteking te hebben. Antibiotica mee gekregen. Zondag voelde ze zich een stuk beter, maar opeens zat ze vol met vlekjes (geen bultjes), maar alleen op d'r romp en gezicht. Eerst naar het CB gegaan, die dachten aan de 6e ziekte, maar toch naar de HA omdat ze een allergie voor antibiotica niet uit konden sluiten. HA (in opleiding) twijfelde ook heel erg, maar zei dat ik op moest houden met de antibiotica. Dinsdagavond was het rode er al af, en waren ze bijna weg. Ben dus toch door gegaan met de antibioticum, omdat ik zeker weet dat het de zesde ziekte was.

De rest van de week is ze nog een beetje hangerig en huilerig geweest, waarschijnlijk omdat d'r lichaampje nog alles aan het verwerken is (denk ik). Maar sinds dat ik haar vanmiddag uit d'r bedje gehaald heb, zit ze vol met rode bultjes over haar hele lichaam! Zelfs op d'r voetzooltjes.. En ik wil niet meteen weer naar de huisartsenpost toe rennen, maar hoop echt dat jullie me verder kunnen helpen!

Oh ja, en ze heeft een KMA, maar we hebben helemaal niets nieuws geïntroduceerd.

2. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Noord-Brabant
    Met deze bultjes zit haar hele lichaampje, dus vol.. (Zie dat het op de vorige foto niet echt duidelijk is)

3. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Noord-Brabant
  4. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Jups is de 6e ziekte... Ook met de koorts erbij denk dat het daarbij hoorde ook natuurlijk bij de oorontstek.

Maar even lekker extra knuffelen :D Beterschap

5. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Reactie op het ziek zijn van de afgelopen week. Heeft mijn dochter ook regelematig als ze bv. blaasontsteking met koorts heeft gehad, paar dagen later onder de vlekjes net zoals op de foto. Na een dag of wat is het weer weg.

6. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben toch wel weer gerust gesteld. Ze is gewoon vrolijk en niet meer huilerig.. Morgen krijgt ze haar 10 maanden prikjes op het CB (DKTP+Pneu), weten jullie of ze die dan wel mag??

7. misa

misa Niet meer actief

Het lijkt de 5e of 6e ziekte. Kun je vast wel wat uitleg over vinden op internet of bij het cb/huisarts/oid.
    Kan gepaard gaan met koorts, na een paar dagen tot een week is het vaak over of veel minder. Beterschap!

8. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

6e ziekte!! is wel duidelijk denk ik

9. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Noord-Brabant
    Vandaag bij het CB geweest voor 10 maanden afspraak en voor haar prikjes. Maar ze wisten niet zeker of het de 5e of 6e ziekte was, of misschien wel allebei. Dus ze heeft haar prikjes nog niet gekregen, omdat haar lichaampje nu nog druk was om dit allemaal te verwerken. Dus moet nu bellen als alles weg is, en dan krijgt ze haar prikjes pas.

Ze is trouwens wel super vrolijk, alert, geen koorts en drinkt goed. Dus gelukkig heeft ze er geen last van!

Deel Deze Pagina