Zwemmen met de baby; zwemband, armvleugeltjes, ...?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ratatosk, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wat doen jullie wanneer je met je baby gaat zwemmen?
    Ik vind zo'n zwemband waar hij in kan zitten eigenlijk te breed, hij kan dan alleen met zijn voetjes in het water want de rand om hem heen is breder dan zijn armpjes.
    Maar voor van die vleugeltjes lijkt hij me nog te klein met zijn zeven maanden? Of kan dat wel?

Ik zat nu te denken aan de "Swimtrainer", dat is ook een soort band maar daar moet hij dan in liggen. Het ondersteunt hem eigenlijk als hij zwemt en dat bevalt me meer. Het is wat actiever. Maar hij kost 20 euro wat ik best veel vind voor zo'n bandje. Kent iemand dit ding?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik lees mee, zit ook nog te twijfelen..

3. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
  4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Samen zwemmen doen wij nu ook, bij het babyzwemmen.
    Maar het lijkt me super om hem thuis in ons zwembad zelf rond te laten dobberen. Hij wil zo graag vooruit dus dat lijkt me echt iets voor hem.

Edit: dat klinkt wel heel decadent, "ons zwembad" haha! Het is gewoon een opblaasbaar geval hoor :p.

5. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ga vandaag een swimtrainer halen. Ze zijn bij de intertoys vandaag,morgen en zaterdag afgeprijsd naar 14,95

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Oh yes! Bedankt voor de tip!

7. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Wij gaan morgen ook naar de intertoys :D
    Vond hem daarvoor toch net iets te prijzig voor die paar keer dat we zwemmen.

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik heb hem net online besteld!
    Ze rekenen geen verzendkosten en morgen wordt hij al bezorgd.

9. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    bedankt voor de tip!

voor zwemvleugeltjes zijn ze echt nog te klein... dan hangen ze recht naar beneden en de armspieren zijn nog niet sterk genoeg... dan zakken ze nog onderwater...

verder ook geen oplossing hier ;)

10. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    De zwemtrainer is tot dit weekend bij intertoys voor 14,95

We halen die ook voor Jayden, die vindt het spartelen met benen en armen zo mooi haha.

11. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan elke week zwemmen en houden onze kleine gewoon vast. In het ondiepe badje kan ze zitten en kruipen. Wij zien het nut van zwembandjes ed nog niet in (ze is nu 9 maanden en zwemmen al vanaf dat ze 4 maanden is).

12. koala28

koala28 Niet meer actief

Bij ons in het zwembad mag de swimtrainer niet. Vraag me niet waarom maar was 2 weken geleden gaan zwemmen met mijn zoontje en alle kindjes in zo'n swimtrainer moesten uit het zwembad (en dat waren toch wel zo'n 6 kindjes). Hoorde die toezichthoudster zeggen dat alleen de gele zwembanden mogen.

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hè wat stom zeg.
    Wij gaan hem in ons eigen badje in de tuin gebruiken, we hebben zo'n opblaasbaar ding van 3 meter doorsnede gekocht dus daar kan de kleine lekker in ronddobberen :).
    Ik heb er echt zin in!

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.838
    19.175
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je de zwemtrainer gaat kopen, pas hem dan even thuis! Ik heb gelukkig thuis egepast, want hij bleek bij ons niet te passen. De kleinste maat zou tot 15 kg moeten zijn, ons zoontje weegt nog geen 12, maar de rugband kan niet dicht. Die is ook niet te verstellen! Zonde als je daar pas achter komt als je al niet meer kunt ruilen.

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier ook een swimtrainer, vind het een ideaal ding! Als deze te klein is ga ik maat groter halen denk ik. of hij moet dan met gewone bandjes boven kunnen blijven, maar dat betwijfel ik.

maar ik vraag me af waarom dat e niet in elk zwembad toegestaan worden?

16. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de swimtrainer nu een paar keer gebruikt en hij zit prima en de zwemhouding is denk ik ook wel prettig voor een baby, maar mijn dochter is er helemaaaaaaaaaaal niet blij mee volgens mij!
    Ze huilt nu niet meer in het zwembad, maar veel plezier heeft ze ook niet. Ik denk dat het meer met het water zelf te maken heeft dan met de swimtrainer.
    Ik vind het wel een aanrader.

17. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Romygizmo: Zwemmen jullie al lang? Mijn baby moest echt een paar weken wennen voordat hij plezier had.

18. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, we hebben het nu een paar keer gedaan, meestal komt er door tijdsgebrek verder weinig van. Blij te horen dat er meer baby's zijn die het in het begin niet zo leuk in het water vinden.

Deel Deze Pagina