Jeuk!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bluesky, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik word echt helemaal gek van de jeuk op mijn benen! Ik kan er zelfs niet van in slaap komen... Grrr! Ik krab heel mijn benen kapot tot bloedens toe... En dat schijn ik ook in mijn slaap te doen, aldus mijn man, hij krijgt er ook spontaan jeuk van... :) Ik heb op aanraden van de Vk al mentholpoeder gekocht, maar dat helpt maar even (lees, een half uur) en dan begint het weer... :( Plus dat mijn huid daar juist weer droog van word en het dus weer erger word.

Ik heb al bodybutter geprobeerd, die had ik nog staan, en dat werkt normaal als een trein op een droge huis bij mij, maar ook dat mag niet baten...

Heeft iemand hier een goede tip? Ik heb niet zo'n zin om 100 potjes te kopen en proberen wat toch maar in de kast blijft staan omdat het niet werkt...

2. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Same problem here :)

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb precies hetzelfde, maar bij helpt toch echt gewoon bodylotion. Ik heb een groene fles van vaseline ofzo, Intensive Care, zoiets. Na het douchen even insmeren (om de paar dagen smeer ik me helemaal in) en ik heb er dan veel minder last van. Olie vind ik ook wel fijn (gewoon massage olie), maar dat zit dan vervolgens ook weer overal aan ;) Niet zo praktisch dus.

Volgens mij is het bekend dat je tijdens je zwangerschap je huid goed moet blijven insmeren, omdat die op een of andere manier wel vaker droog wordt. Mijn scheenbenen jeukten vooral, maar nu ik ze goed blijf insmeren valt het me heel erg mee. Het blijven wel een beetje gevoelige plekken, maar hoe droger hoe vervelender.

Ik hoop dat je wat vindt wat helpt!

4. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

menthol-gel dan? Werkte hier beter dan de poeder.
    En goed blijven hydrateren. Na douchen natte huid insmeren met babyolie, goed inwrijven, iets oplaten drogen en dan je huid deppen met handdoek (dus niet droog wrijven)
    Succes!

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb ook vreselijke jeuk op onderbenen, buik en borsten.
    Probeer te smeren met iets zonder geur-, kleur- en conserveringsmiddelen, bij mij irriteert dat allen maar extra.
    Ik smeer nu uit een (dure) fles van Eucerin, verkrijgbaar bij de apotheek.

6. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Ik had tijdens mijn 1e zwangerschap ook vreselijke jeuk op mijn benen, om gék van te worden!
    De tip die ik toen kreeg: amandelolie met een paar druppeltjes pepermuntolie erdoorheen. Pepermuntolie mag je nl. niet zo op je huid smeren, wel gemengd met andere olie, en amandelolie is lekker vettig. Hielp super bij mij!
    En mag het nu ook weer gaan halen, want het is weer heerlijk terug aan het komen... Fijn hoor, zwanger zijn! :)

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Bedankt voor de tips meiden! Ik zal maandag eens gaan shoppen... :)

@zogelukkig: Duur maakt me niks uit, als het maar helpt... :) Ben zo ongeveer wanhopig... :)

@MamavaSimon: Blijft dat niet lang op je huid zitten als je olie gebruikt? Ik heb nl 's ochtends niet bepaald tijd om op te drogen... :) En bedoel je dan die olien van Kneipp?

En babyolie heb ik ook nog staan bedenk ik me nu... Wel van toen Jelle pasgeboren was, maar dat spul bederft toch niet?

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Olie kan na verloop van tijd wel ranzig worden, dat ruik je vanzelf! ;)

Ik gebruik nu 's avonds olie van Weleda, maar niet meer overdag. Dat gaat toch broeien onder al die lagen winterkleding!

9. Mama van Roan

22 jul 2008
    56
    0
    0
    Tijdens mijn zwangerschap had ik jeuk op buik benen en rug wat mij toen geholpen heeft was after sun , dus wie weet is dit iets.
    succes ermee

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook heel erg gehad sinds 28 weken niet meer ik kreeg het advies uiercreme te smeren eventueel met wat mentololie.aloëveraolie.

bij mij wat het trouwens pupp/zwangerschapsjeuk

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb het even op moeten zoeken, maar jeetje.. :confused: Dat is niet niks zeg! Is het nu over dan? Volgens de site die ik gevonden heb is het iets wat hoofdzakelijk in de laatste 3 maanden voorkomt.

Ben er nu wel achter dat het bij mij wel ligt aan warmte en/of kou. Als hier de houtkachel 's avonds aan is word het echt heel erg... En die kou van vorige week hielp ook niet mee...

Maar goed, ik heb nu 2 keer gesmeerd met Zwitsal Baby olie en tot nu toe gaat het een stuk beter... Wat een opluchting zeg! Stom van mezelf dat ik niet eerder aan die olie heb gedacht... :) Ik kon de fles zo pakken, ik hoefde niet eens te zoeken. Zwangerschapdementie.. :) :)

12. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik heb jeuk aan mijn buik en onderrug!
    Blijf maar krabben!

Maar geen jeuk aan de benen.

13. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Goed om te horen dat de babyolie werkt!
    Ik smeerde de amandelolie (gewoon bij de reform-drogist) inderdaad 's avonds, omdat het wel vrij lang vettig bleef.
    Smeer nu met een goede olie die mijn zwangerschapsmasseuse aanraadde, die trekt lekker snel in en werkt goed. Nog een paar weken!

Deel Deze Pagina