Hallo! Onze dochter heeft eczeem in der nek zijn we zojuist achter gekomen bij de ha. Nu heeft ze een zalfje tegen de jeuk en moeten we wen week smeren. De eczeem kont waarschijnlijk door de warmte. Nu ben ik alleen vergeten te vragen of we mogen blijven zwemmen. We zwemmen elke woensdagochtend namelijk. Weet iemand dit?
Mijn kinderen hebben 'gewoon' eczeem vanwege allergische aanleg en tja, zouden anders nooit kunnen zwemmen . Dus je kunt gewoon zwemmen, hoor, ik zou alleen oppassen als het heel erg open is (veel wondjes door krabben bijvoorbeeld) ivm infectiegevaar. Eczeem wordt meestal wel erger van chloorwater, dus meteen na het zwemmen goed vet smeren! Veel plezier!
Dank je! Ja ik dacht aan het uitdrogen enzo of dat het zou kunnen verergeren. Maar we smeren gewoon goed in! Wat voor crème gebruik jij daarvoor? Ik ben nog een beetje onbekend in het wereldje van eczeem
Mijn meisje heeft ook eczeem, helaas ook iets wat in de familie voorkomt. Ze heeft het ook best heftig. Net een flinke kuur met een hormoonzalf achter de rug. Gelukkig sloeg het aan en hoef het nu nog maar 2x per week te smeren als "onderhoud". Verder moet ik haar 2x per dag insmeren met een vette creme, ook van de huisarts gekregen: Vaseline Cetomacrogolcrème. Ze mag gewoon elke week naar babyzwemmen, alleen daarna direct goed afspoelen en met een dikke laag insmeren. Zowel de ha als cb heeft dit aangeraden! Dus vraag even om die creme bij de ha, niet te koop bij de drogist.