hallo dames, de titel zegt het al, weten jullie of ik mag zwemmen met gordelroos? ik dacht eerst dat ik een borstonsteking had maar het blijkt dus gordelroos te zijn. ik slik medicijnen ervoor. ik heb vanavond babyzwemmen dus dacht kan ik gaan of beter van niet? groetjes
Ligt eraan als de blaasje zijn ingedroogd maar of het dan ook kan weet ik niet. Iemand die nog geen waterpokken heeft gehad kan dat krijgen Door het vocht wat in jou blaasjes zit. En ik denk niet dat andere daar op zitten te wachten. Als ze ingedroogd zijn alle blaasjes zou het voorbij zijn heb je nog blaasjes met vocht dan niet gaan helaas. Heel veel beterschap hopelijk ben je er vlug vanaf!
Nee daar zou ik niet mee gaan zwemmen. Het is heel besmettelijk en als er je open wondjes hebt krijg je er sttaks nog een infectie bij
Ik zou het ook niet doen. Het is idd heel besmettelijk. Mijn schoonmoeder heeft het ook gehad, en mocht van de artsen ook niet bij onze baby in de buurt komen. Die was wel jonger dan de kindjes op babyzwemmen, maar lijkt me ook dan niet helemaal goed.
Nee dat zou ik zeker niet doen, dadelijk krijgen al die baby's waterpokken. En dat is heel vervelend voor kindjes onder de 1 jaar, omdat ze het dan ws 2 keer krijgen, omdat je vóór je eerste levensjaar geen antistoffen opbouwt.
In onderstaande link staat dat het besmettelijk is een paar dagen voor en een week na het ontstaan van de blaasjes. Dus dat zou ik aanhouden, terwijl in principe ingedroogde blaasjes niet besmettelijk zijn. Als ze ingedroogd zijn en het is langer dan een week geleden dat je ze kreeg, kan je dus wel gewoon gaan zwemmen. Is gordelroos besmettelijk? - Special Huidaandoeningen | Gezondheidsplein.nl
ik heb het ook gehad en mocht niet zwemmen van de huisarts tot het helemaal weg was.. en ik mocht toen ook niet bij mijn stage ( kinderboerderij ) komen en ook niet bij baby's in de buurt want is hele erg besmettelijk Ik zou dus niet gaan zwemmen.
Ik zou idd pas gaan zwemmen als het weg is.. sinds vorige week heeft een cliënt van mij het ook... continue handschoenen aan, handen wassen en desinfecteren want het is zo besmettelijk dat een kleine aanraking al genoeg is.