Het is echt heel leuk! Dat onder water deed ik eerder ook niet. Eerst maar even wennen aan water en sputters. Nu doen we het elke keer wel 1 of 2 keer. Was ook onderdeel van het guppy diploma zwemmen. Voor het volgende diploma moeten ze zelfs naar de bodem en even losgelaten worden... Mijn zoon krijgt dus denk ik geen volgend diploma..! Ik snap dat onderwater een leerproces kan zijn en dat ze later water misschien niet zo eng vinden. Maar om daarvoor naar de bodem te gaan..?? Maar je hoeft dat natuurlijk nooit te doen als je dat niet wilt! En over een slok binnenkrijgen.. Ach het is vast niet heel erg.
helaas kon ik niet eerder dan een maand of 10 met zoey gaan zwemmen mevr vond het water te koud hahahah alleen het bubbelbad vond ze met 10 maanden goed genoeg. Maar wel onderwater gehouden enz vond ze geweldig . En ik doe thuis al badpak aan en dan makkelijke kleren erover. KLeine doe ik op de aankleedkussens in het zwembad tja en als het echt moet doe ik gewoon me kleren over me badkleding aan en douche dan thuis wel ga me niet in de stress schieten als het niet nodig is. En dan thuis lekker vertrouwd onder onze warme douche en pyjama aan en dan mag ze slapen.
ach onze dochter dronk héle slokken.. Zonder dat we het merkte overigens hoor. Alleen we moesten opletten vanaf dat ze 9 maanden was ofzo, dat we een uur ná het zwemmen haar luier verschoonde, want als we daar 2 of 3 uur mee wachtte , dan lekte ze gewoon door . Voor je kind is onder water gaan toch vrij natuurlijk nadat het 9 maanden onder water is geweest als het ware.
jeetje, dat vind ik best 'streng'. Bij ons gaan ze niet eens elke les onder water, en als je het als ouder niet wil helemaal niet. Hier krijg je al een diploma bij water spetteren en op de buik liggen in het water, hahaha. Maar ik zou mijn dochtertje echt niet naar de bodem van het bad laten gaan en dan loslaten, no way!
hier volgens mij geen diploma's....en onder water gaan is alleen met het liedje kikkertje-nogwat .....en idd je eigen keuze, eerste x ga je zelf alleen odner water...en daarna samen... overigens doe ik thuis ook vaak de douche kop over zn hoofd enz hij is totaal niet bang, dus hij vind het wel heel leuk! maar wel gave foto's zeg!!
maar is er dan geen verschil voor jezelf of die bodem op 1 meter zit of op 1.40 ? Bij ons houden ze de teddyberen diploma's aan. Het bronzen diploma is vrijblijvend en voor iedereen mogelijk. Het zilveren en gouden diploma mag je alleen doen als je voldoet aan de eisen en daar beslist de juf dus over. Het moeilijkste bij zilver en goud is vooral het los zwemmen. Bij zilver 2 meter zelfstandig 'zwemmen' en bij goud 5 meter . En oja : Deze diploma's en eigenlijk ook de lessen, zijn bij ons toch vooral gericht op het zelfredzaam maken van je kindje, áls het ooit eens in het water valt. In een slootje kan het ook op de bodem komen. En al weet het dan nog maar 10% van wat ze met de zwemlessen doen, dan is dat natuurlijk al meegenomen. Nog een voorbeeldje: Ze moeten in het water kunnen springen en zelf terugkunnen zwemmen naar de kant, in plaats van naar mama/papa/juf/opa/oma .