hij wilt niet slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bull22, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bull22

bull22 Niet meer actief

hallo allemaal

mijn zoontje van 2 weken oud
    wilt niet inslaap komen.
    hij blijft maar huilen.

zit soms een half uur met hem op ome arm om hem in slaap te krijgen. ik weet niet wat ik moet doen om hem te laten slapen.
    hij heeft het echt nodig omdat hij als permatuur babytje geboren is.
    het lijkt ook net als of hij contstant honger heeft. hij heeft net zijn eten op dan zit hij gewoon te happen en te zoeken. ik probeer dan met de speen hem rustig te krijgen maar dat is echt niet te doen.

overdag valt het nog mee, maar snachts kan ik er wel 10x uit omdat hij blijft huilen.

ik heb hem net eindelijk stil gekregen door hem in de wandelwagen te leggen en te gaan wiebelen. zit nu op de bank met een wandelwagen te wiebelen. het helpt wel gelukig eventjes.

is het verstandig om te gaan om buiten te gaan wandelen als hij echt niet wilt slapen of kan ik dat beter niet doen omdat het winter is.

ik hoop dat iemand mij kan helpen met wat tips. vooral voor snachts dat ik ook eenbeetje kan slapen.

xxxxx

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Allereerst gefeliciteerd! Mooie naam ;)
    Als hij huilt, schopt hij dan ook heel erg met zijn beentjes? Want dan zouden het krampjes kunnen zijn, ik weet niet of je daar al iets voor geeft? Infacol werkt bij 9 van de 10 baby's erg goed.
    Wat voor voedingsschema heb je? dus hoe vaak en hoeveel?

3. bull22

bull22 Niet meer actief

is me nog niet opgevallen dat hij dat doet.

hij krijgt 8x voeding om de 3uur.
    60 ml

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    En als je het consultatiebureau belt? Met de vraag of hij meer moet drinken of niet.
    Ik weet niet hoe zwaar hij is en of het een goede drinker is.
    Het kan zijn dat het een hongerige baby is, ik gebruikte toen de extra / forte voeding.

'
    elke 24 uur: 150 ml melk per kilogram lichaamsgewicht;
    deel dit getal door het aantal voedingen om de hoeveelheid melk per voeding te berekenen.'

Een voorbeeld. Stel dat uw baby 6 kilo weegt. Per 24 uur heeft hij dus 6 maal 150 is 900 ml afgekolfde melk nodig. Als deze baby 9 keer per etmaal drinkt, dan moet hij dus 900 gedeeld door 9 is 100 ml per voeding krijgen.

Dit is gewoon een klein voorbeeldje maar zo kan je het het makkelijkste uitrekenen, zo kwam ik er zelf ook achter dat J te weinig binnen kreeg voor zijn gewicht en behoefte.

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    We hebben ook een voedingsdeskundige op het forum misschien dat je het aan haar ook kunt vragen?
    Liever teveel informatie dan te weinig toch :)

Sterkte met de kleine man!

6. bull22

bull22 Niet meer actief

hij is te klein geboren en woog vrijdag toen we hem ophaalde 23,80
    hij kreeg daar ook 60 dus 8x 60 ml om de 3uur.

vrijdag komen ze langs van het consultatiebureau ik kan het vragen.

7. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoeveel weegt hij?? want 23,8??? ( ben van belgi en blond :))

denk gewoon kijken als hij te weinig heeft bijgeven.

mijn dochter is kleine eter en nichtje is nu 3 w oud en die drinkt flessen van 150 a 170, ja is veel, maar anders blijft ze wenen en niet slapen. drinkt hijd e flessen helemaal leeg???? zo ja dan denk ik dat hij nog honger heeft

is het niet dat dan denk ik ook eerder aan krampjes ofzo. je moet is je hand op zijn buikje leggen dan. en voel eens als dat samen trekt, zo voelde ikd at bij mijn dochter.

gr

8. bull22

bull22 Niet meer actief

bijna 2400 gram

9. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ik zou niet afwachten tot vrijdag en nu gewoon het cb bellen voor advies. Je hebt je kleintje net thuis, alles is wennen. Heb je nog wel kraamhulp gehad? Ik weet nog goed dat ik een dag nadat mijn premature jongens thuis zijn gekomen, ook al aan de telefoon hing met de kinderafdeling van het ziekenhuis omdat ik ook niet wist wat ik moest. Ik had geen couveuse-nazorg, dus ik was ook onzeker en kon nergens terecht met vragen. Is er iemand in je omgeving met recente baby ervaring? Een vriendin ofzo, die ff langs kan komen om je te helpen.

10. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Allereerst inderdaad gefeliciteerd! Die eerste weken zijn ook ontzettend zwaar...jullie moeten beiden aan elkaar wennen en je kindje heeft nog geen goed dag- en nachtritme. Uiteraard moet je eerst vaststellen of hij daadwerkelijk honger heeft zoals de anderen ook al zeggen... Maar als je echt denkt dat hij geen honger kan hebben omdat hij net heel goed gedronken heeft...
    Ik had precies hetzelfde in de eerste 2 weken met mijn zoontje. Hij was dan geen prematuur, maar had wel een hele moeilijke opstart en heeft een tijdje in de couveuse gelegen. Ik gaf borstvoeding en zat werkelijk de hele dag met hem aan de borst omdat ik dacht dat hij honger had. En slapen...ho maar. Zowel overdag als 's nachts was moeilijk. Hij viel aan mijn borst in slaap maar zodra ik hem teruglegde in zijn bedje schrok hij meteen weer wakker en was het brullen.
    Nu, uit ervaring en van verhalen van anderen, weet ik dat hongersignalen van baby's heel erg lijken op moeheidsignalen. Wat bij mij heel erg hielp was (voor zover dat kan in die eerste paar weekjes) een ritme in de dag brengen. Niet zozeer op tijd, maar meer op gedrag. Dus eten/knuffelen/slapen (in die eerste weekjes is het vrijwel alleen eten/slapen). Een draagdoek bracht uitkomst. Na het eten wikkelde ik hem hierin en liet hem lekker bij mij slapen. Een draagdoek in de winter is ook zeker warm genoeg. Misschien een extra vestje of broekje, maar zeker geen mutsje want hij moet zijn warmte kwijt kunnen. Of in de wandelwagen wandelen. Als hij er lekker door slaapt zou ik dit zeker doen. Ik heb in die eerste weken ook echt kilometers door de wijk gewandeld met hem...
    Pas vanaf een week of 6 ben ik begonnen om hem in zijn bedje te leggen als hij moe werd. In de eerste weken heb ik ook de hele nacht met hem in de draagdoek rondgelopen. Kun je misschien soms afwisselen met jouw partner? Mijn vriend heeft in de nacht alle harry potterfilms en lord of de rings gekeken met onze zoon, zodat ik toch nog kon slapen :) En het dag en nachtritme komt echt vanzelf...je zult zien dat hij over 2 weekjes al veel beter slaapt 's nachts...

Veel sterkte en het komt echt goed. Die eerste weekjes zijn ook een beetje 'overleven' ;)

Deel Deze Pagina