Pff... fase? Tandjes? Ziek? Groeispurt??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Inge88, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Pff ben het nu wel een beetje zat!

Al weken slaapt mijn dochtertje slecht. Moeite met inslapen, waar ze voorheen binnen 5 min lekker sliep loopt het nu inmiddels op tot een uur, 2 uur er mee bezig zijn. We leggen haar op bed en dan begint de drama. Ze begint dan te kreunen, zeuren, huilen etc.

Dit hebben we inmiddels al geprobeerd zonder resultaat:

- Moe/wakker op bed
    - Volle buik/Fles laten zakken
    - Elke avond zelfde ritueel (hebben we eigenlijk altijd al gedaan)
    - Voor het slapen alles rustig/Lekker druk doen van te voren
    - Voor de laatste fles goed slapen/Juist wakker houden
    - In slaap wiegen en dan op bed leggen
    - Rijstebloem in de fles
    Dat was het geloof ik...

Nou zou ik het nog allemaal wel aan kunnen mits ze dan als ze eenmaal slaapt ook goed slaapt maar dat is ook niet het geval. Ze wordt echt soms wel 6/7 keer wakker. Ik hoef dan alleen maar er naar toe voor haar speentje en een aai over de bol maar ik vind dit wel gruwelijk vermoeiend inmiddels.. Tegen 6en is een speen ook niet meer voldoende en wil ze bij mij liggen. Het is geen honger (denk ik) aangezien ze na een speentje en een knuffel gewoon lekker verder slaapt en als ze bij mij ligt ook.

Daarnaast heeft ze sinds een aantal dagen allemaal rode vlekjes op haar lichaampje. Vanmorgen voelde de vlekjes ook wat ruw aan. Ze heeft geen verhoging. Vooral haar wangetjes zijn echt heel rood.

Ook is ze in een week echt héél erg gegroeid, morgen moet ik naar het CB dus dan even meten maar voor mijn gevoel is ze echt gigantisch gegroeid in een zeer korte tijd (ook volgens anderen)

Dus.. Iemand enig idee en/of tips? (vraag morgen sowieso even aan het CB) Zijn dit tandjes? Is het een fase? Een 'sprongetje'? En kan ik haar al verwennen door haar 's morgens bij mij in bed te nemen?

Wordt er zo moe van... :(

(sorry voor het lange verhaal!)

2. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Schema is trouwens;

7/8 uur - 220/7 cc
    11/12 uur - 220/7 cc
    16/16.30 uur - 220/7 cc
    20/20.30 uur - 220/7 cc

En ze krijgt friso H.A en nog geen hapjes behalve de rijstebloem in 2 flessen daarna mee gestopt. Hapjes wel 2x geprobeerd maar daar wist ze nog niets mee te doen dus gestopt

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Het lijkt wel alsof je de situatie hier in huis beschrijft.
    Echt precies hetzelfde alleen Jesse is gek op zijn groente of fruit hapjeenik geef borstvoeding... Maar verder echt hetzelfde ik word ondertussen ook erg moe hiervan lees dus eventjes mee...

4. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Jo85: Misschien dan toch een fase??

Ik moet aan mijn verhaal nog toevoegen dat het drinken ook slecht gaat :( Het is écht een strijd!! Vaak laat ze een hoop staan..

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik schuif het ook maar op een fase...
    Wij waren van de voeding van 23 uur allang af. Maar nu opeens wordt hij om 23:15 standaard schreeuwend wakker. Geef m dan maar een voeding en vervolgens sxhreeuwt hij nog even en kost het 40min om hem weer in slaap te krijgen. Erg vervelend maar leg me er maar bij neer.
    Hij sliep normaal ook door tot 8 uur maar helaas is het nu vanaf 3 uur af en aan lopen naar zijn kamertje en om 6 uur zet meneer het op een schreeuwen...
    Maar erg vermoeiend allemaal...

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    220+7? Is toch veel te veel voor zo'n kleintje. Geef dan 5 flessen van 180+6 En als je dan zegt daar neemt ze geen genoegen mee. Kan kloppen ha geeft een minder verzadigd gevoel meestal is die voor combi borstvoeding.

7. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik doe 10 ml extra water voor ontlasting. 5x 190 is toch meer dan 4x 220?:( Ik ben begonnen met 4x 220 omdat ze doorslaapt vanaf 9 uur tot 7/8 dan krijg ik er geen 5 flessen in gepropt. Daarnaast heb ik geprobeerd s avonds weer een voeding te geven maar die drinkt ze niet leeg omdat ze moe is.

8. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik geef overigens ha vanwege allergieën aan mijn kant. Ha is echt niet alleen voor combi met bv..;)

Deel Deze Pagina