hai... zijn jullie al aan het baby zwemmen geweest met jullie kleine? Bij ons in het zwembad mag dit vanaf 6 weken. Nu vind ik dit nog wel wat vroegjes. Mijn ventje is nu 12 weken, maar 5 weken te vroeg geboren en is nog aan de kleine kant. hij heeft ook nog niet veel spek op het lijf. Denk ook niet dat dit ooit zal gebeuren overigens, dat is zijn bouw ook niet. Maareh....hoe waren jullie ervaringen met de eerste keer zwemmen? De eerste paar keren "mag" je ook niet lang zwemmen he? omdat het de baby heel veel energie kost, 20 minuutjes ongeveer? En wat doen jullie de baby aan bij het zwemmen? Want er zijn geen zwemluierbroekjes te koop voor baby's vanaf 6 weken. laten jullie je kindje dan gewoon in hun blootje zwemmen? Of kopen jullie een zwembroekje in kleine maat?
Rick is nu bijna 6 maanden en wij zijn nu 2 keer geweest. Hij draagt een zwemluier en een zwembroekje (mt 68-74). Ook hij is niet dik, maar hij heeft wel wat stevigere bovenbeentjes (de 1e 3 maanden kon je bij hem echt al zijn ribbetjes tellen). Tegelijk met ons is een moeder gestart met een babietje van 8 weken. Deze draagt alleen een zwembroekje (babietjes plassen hooguit een keertje in het water, hun ontlasting doen ze er over het algemeen niet in). Voor hem is de watertemperatuur eigenlijk te laag, vooral als hij wat meer met zijn bovenlijfje bovenwater is. Dan worden zijn armpjes blauw en gaan zijn lipjes trillen. Zelfs voor onze Rick is driekwartier nog best lang hoor.... Zodra we het water uitkomen wikkel ik hem dan ook lekker in een badcape en gaan we samen opwarmen onder de douche! Ik wens je in ieder geval veel plezier!