Baby daalt niet in

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by jo1984, Jun 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Hallo,

Vandaag ben ik 38 weken zwanger van ons eerste kindje.
    Bij de controle blijkt dat hij nog steeds niet is ingedaald.

Nu begin ik mij daar toch wel een beetje zorgen over te maken. Mijn vraag is dan ook of het kwaad kan dat de baby nog niet is ingedaald bij deze termijn? Je leest vanalles over te grote hoofden en/of een te klein bekken, brrr.

Verder vraag ik me af hoe het komt dat de baby niet indaalt. Is het iets wat zo nu en dan gebeurt, of heeft het altijd wel een reden?

Owja: Kan ik ervan uit gaan dat de bevalling nog wel even op zich laat wachten doordat de baby (nog) niet indaalt?

Alvast bedankt,
    Groet Jo

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Ik ga er vanuit dat jullie een 20 wkn echo hebben gehad waarop te zien was dat de placenta niet voor de uitgang ligt, want dat kan een reden zijn waarom de baby niet indaalt.

Verder zegt het niet dat het niet zou gaan passen we zien regelmatig dat baby's pas indalen bij de bevalling.
    Het zegt niet dat de bevalling nog lang zich laat wachten, indaling zegt namelijk niks over wanneer je gaat bevallen.

Groetjes Ineke

3. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Hoi Ineke,

We hebben inderdaad een 20 weken echo gehad en de placenta ligt niet voor de uitgang.

In elk geval bedankt voor je (geruststellende) antwoord.

Groetjes jo

Share This Page