hoi dames, ik zit meestal op het zwanger gedeelte maar ben dus nu ook even hier aan het meelezen. ik ben nieuwsgierig naar de tijden die jullie gebruiken om de kindjes op bed te doen. en slapen ze overdag dan ook nog. mijn oudste slaapt regelmatig overdag nog als hij er vroeg uit is. ik heb nu boven alles donkerder gemaakt in de hoop dat hij niet meer im 5 uur wakker wordt. 's avonds liggen de kindjes van 3 en 1 beiden tussen half 7 en 7 uur op bed. volgens mij is dat een redelijke tijd. hoe zit het bij jullie
Hier was het tussen half 8 en en 8 en dan s morgens ook rond die tijd wakker. Momenteel wordt het vaak richting half 9 en slaapt ze s morgens ook tot 8 uur/half 9. In mijn ogen klinkt half 7/7 uur wel erg vroeg maar dan is ze hier ook nog echt niet moe. 's Middags slaapt ze ongeveer 2 uur.
we staan hier wel standaart om 6:30 op. dan moet paps naar werk en worden ze wakker van de wekker. ze maken elkaar ook wakker. het gaat mij er meer om dat ik de oudste van zijn middag dutje af wil hebben aangezien hij ook naar de peuter gaat. als hij om 5 uur wakker is trekt hij dat niet. maar volgens mij heeft 1 van 3 nog wel 12 uren slaap nodig in de nacht als hij overdag niet slaapt. wel heerlijk, 8 uur opstaan
ik heb hier regelmatig oppaskinderen tot 18:00 uur a 18:15 en dan moeten we nog eten. 18:30 in bed halen we dus nooit. Hier liggen ze om 19:45 a 20:00 uur in bed allebei, want ze slapen samen op 1 kamer. Zoon slaapt overdag 1 tot 2 uur, dochter niet (al sinds ze 1,5 was niet meer). Allebei weinig slaap nodig en ze zijn `s morgens tussen 7:30 en 8:30 wakker.
2,5 jaar 19.00/19.30 uur in bed en 7.30/8.30 wakker. Dat is zo'n 13 uur slaap per dag. De laatste tijd is ze erg moe en slaapt ze soms van 17.00 uur tot 8.00 uur. Ze eet ook meer dus zal het wel een groeispurt zijn.
1930-20u naar bed. Op zijn vroegst 730u (mbv wekker) uit bed. Ze heeft net een periode gehad dat ze 's avonds vaak lang wakker lag, maar momenteel slaapt ze weer snel in. 's Middags al niet meer sinds haar 2e verjaardag.
Rond 20 uur naar bed, tegen half 9 slaapt ze dan. Ze slaapt meestal 12-13 uur. Overdag slaapt ze niet meer sinds ze 2,5 is. Soms valt ze 's middags op e bank/in de auto in slaap.
Hier meestal naar bed rond 20.00 uur en uit bed op t moment tussen 05.30 en 06.30 meestal. Middagslaap ongeveer 1,5 uur momenteel maar wisseld heel erg.
Oudste is 4, gaat naar school en slaapt doordeweeks dus niet meer overdag. In het weekend doet hij soms nog wel een middagdut. Hij sliep nog tussen de middag tot ongeveer 3 jaar en 10 mnd. Jongste is 2. Overdag slaapt ze van 13 tot 15 uur, ongeveer. 's Avonds gaan ze tegelijkertijd naar bed. Meestal liggen ze er rond 19.30 wel in (pas met het warme weer een stukje later), maar soms slapen ze pas een uur later. Ze worden door de weeks voor 7 uur wakker, desnoods gewekt. En in het weekend worden ze eigenlijk ook altijd rond 7 uur wakker, soms een half uurtje later.
Ons zoontje gaat rond 20.00-20.30 naar bed. Dit komt omdat wij beiden laat thuis zijn en we dus pas om 19.00 uur eten. Ik vind het raar en een beetje sneu om mijn kind dan meteen na het eten naar bed te brengen en mijn vriend wil hem ook nog wel even knuffelen en met hem spelen. Hij slaapt altijd wel meteen en goed door. Hij wordt meestal rond 7.30 uur wakker.
Hier gaat hij om 19:00 naar bed tot ongeveer 7:00 smorgens. En smiddags slaapt hij ook nog 3 uur meestal. Een lekkere slaapkop dus De oudste daarentegen gaat rond 20:00 en slaapt vaak pas een half uur of uur later en is rond 7:00 weer op.
Hier een schoolkind en een bijna peuter ( hij wordt bijna 2 jaar) Julian slaapt nog tussen de middag. van 13.30 tot 15.30 In de avond gaan ze op schooldagen tegelijk op bed. Rond 19.30. In het weekend gaat de jongste nog steeds om 19.30 en de oudste om 20.30 ( ze mag dan opblijven natuurlijk) Wij zijn trouwens allemaal avond mensen. Als ze pas om 21.30 naar bed zouden gaan is dat ook geen probleem. In het weekend slaapt iedereen uit tot 9.00 uur. En dan maak ik ze wakker. Beetje regelmaat in de dag.
Mijn kids zijn bijna 3 en slapen 14-15uur per etmaal. Ik vind 18.30uur echt enorm vroeg om naar bed te gaan, dat is midden op de dag voor mijn gevoel. Geen wonder dat ze dan zo vroeg wakker worden. Hier gaan ze rond 20uur naar bed, wekker van mn man gaat om 4.30uur, en mijn wekker om 6.30uur en de kinderen tukken gewoon door. Ze worden s ochtends tussen 8 en 9.30uur wakker. Vanochtend riep de eerste om 8.55uur. Waarom wil je middagslaap afhalen. Psz is toch alleen s ochtends? En het kind zal daarna alleen doodmoe zijn.
Mijn jongens daan 's avonds tussen 19.00 en 19.30 naar bed. Tussen 7 en 07.30 is de oudste weer wakker. De jongste meestal eerder en is 's nachts ook nog wel een uurtje wakker. Oudste is 3 en slaapt al ruim een half jaar niet meer overdag. De jongste (bijna 9 maanden) die slaapt overdag nog zo'n 2x 1,5 uur.
Dat is echt onzin hoor dat ze vroeg wakker zijn als ze vroeg naar bed gaan, hier een jongentje die om 19 uur naar bed gaat en ook in de middag nog slaapt wij hebben trouwens psz op de middag. hij gaat er om 19 uur in verwerkt de dag op zijn manier en slaapt rond 19.30 ongeveer, hij is altijd vroeg wakker. maar hoe later ik hem naar bed doe hoe onrustiger hij slaapt en hoe eerder hij wakker wordt. het enige er dan gebeurd is dat hij op de bank gaat liggen hangen/slapen en s'nachts een keer of 4 wakker wordt en al rond 5 uur klaarwakker rechtop in bed zit
M slaapt overdag niet meer. Wordt tussen 630-830 wakker en gaat op zo-do op tijd slapen (tussen 19-20), in het weekend soms iets later (max 2030). Dit betekent dat we tussen 1845 en 20u naar boven gaan T slaapt overdag als het even kan nog flink (2-3u), maar tijden wisselen heel erg ivm peuterspeelzaal, afhalen M etc. Hij wordt meestal tussen 6-7u wakker. En gaat om 19u naar bed, meestal zegt hij rond die tijd ook: Ik wil naar bed, ben moe (hele makkelijke slaper) Ook hier heeft tijd van gaan slapen nauwelijks invloed op de wakker wordt tijd.
Als je goed leest, staat er in mijn post dat ik het geen wonder vind dat een kind dat om 18.30uur naar bed gaat, om 6.30uur wakker wordt. Dan heeft ie gewoon 12uur slaap achter de rug. Ik zeg toch niet dat het kind 'slecht' of kort slaapt als die vroeg naar bed gaat?
Ik vind 1830u naar bed ook wel vroeg.. (en dan 12u slapen en dus vroeg wakker is dan idd normaal) Maar als ze daar aan gewend zijn, kun je vaak ook niet zomaar later naar bed brengen, want dan zijn ze al snel oververmoeid vanwege het ritme waar ze in zitten. Ik denk dat je dan wel minstens 1-2 weken de tijden moet opschuiven om te bekijken of het resultaat heeft (maar misschien heb je dat al gedaan). Misschien langzaam, steeds een kwartiertje verschuiven, misschien kan het in 1x en dan even volhouden..
Hier gingen ze zo rond 21 uur naar bed, net als ik vaak. Als baby vaak ergens tussen 22 en 23 uur. Nu het zo laat licht wordt is zo vroeg naar bed niet logisch...zolang ze overdag maar voldoende slapen kunnen ze in de avond best wat later naar bed.