Wanneer ging jullie kindje in het ledikant?.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anouk2005, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze dochter van 2,5 mnd slaapt nu nog in een rieten wiegje bij ons op de slaapkamer.Nu is deze wieg niet zo heel ruim en kruipt ze de laatste nachten regelmatig helemaal naar boven toe.Dit vind ik niet prettig want ze ligt steeds met haar hoofdje tegen de spijltjes.Nu vind ik het ledikant nog zo groot om haar daar in te leggen en liever houd ik haar op de slaapkamer totdat ze door gaat slapen en ook mbt de BV vind ik het prettiger om haar op de kamer te hebben.
    Nu zat ik te bedenken om een tussen oplossing te bedenken en een grotere wieg te kopen.Bij de Prenatal heb je wiegjes van 40x80 cm.Dit is min of meer een kleine ledikant.Via MP kan ik makkelijk een voordelige kopen.Wat zouden jullie doen?
    Toch in het ledikant of een tussenoplossing?.

Gr Ingrid.

2. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik lees mee, wij kunnen geen ledikant kwijt op onze slaapkamer en zolang wij beide slaapkamers voor onze jongens en daa na die van de dames niet opgeknapt hebben, slaapt ze bij ons op de kamer.

wij hebben hier ook aangedacht, maar vinden het ook wel weer zonde om daar geld aan uittegeven, want we kunnen het heel goed voor andere dingen gebuiken.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Idd lastig.
    Ik heb er gewoon moeite mee om haar al in een ledikant te moeten laten slapen want het is gelijk zo enorm groot.
    Die prenatal wiegjes zijn denk ik wel een uitkomst maar ook idd wel weer een beetje zonde van het geld want met een nieuw matrasje ben je ook zomaar weer 100 euro kwijt.

4. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Vanaf de dag dat we thuis waren uit het ZH, 3 dagen oud was ie toen. Ging prima. Voordeel is dat we nooit een probleem hadden dat ie weer aan een ander bed moest wennen.

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Met 3 weken. Hij sliep erg onrustig bij ons op de kamer en ik werd van ieder zuchtje wakker. Het is even wennen zo'n klein hummeltje in zo'n groot ledikant. Maar zolang ze prima slapen is er niets aan de hand.

6. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Mijn zoontje was 4 maanden ongeveer. Ik was toen wel net gestopt met bv. Tijdens de bv vond ik het wel makkelijk dat hij naast me lag ivm de nachtvoeding. Toen hij ging doorslapen en ik weer moest werken, is hij in het ledikant op zijn eigen kamer gaan slapen. Ik had hem daarvoor al wel overdag in het ledikant gelegd, zodat hij (en ik) er aan konden wennen...

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Als het ledikant past zou ik deze gewoon op jullie kamer zetten. Als je het bedje hoog opmaakt (matrozenbedje) ligt je kindje nog steeds hoog. hier is ze ook met ongeveer 10 weken over gegaan omdat de rieten wieg te klein werd.

Voor nr 2 heb ik nu een cosleeper gekocht maar wel een grotere zodat het bedje wat langer meekan.

En als ik dan die foto zie en kijk wat voor meisje er nu in dat bedje ligt :) Dit was haar eerste slaapje in het ledikant

8. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Meteen de eerste nacht in het ledikant :) Hij heeft wel een tijdje een matrozen bedje gehad, maar verder altijd goed gegaan.

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    3 maanden.
    Nu binnenkort al naar groot bed, zucht wat gaat de tijd toch snel!

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @matrozenbedje:hoog opmaken mag toch juist niet omdat ze dan onder de dekens kunnen kruipen??.
    Ik dacht altijd laag opmaken??.

Gr Ingrid.

11. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Bij een matrozenbedje maak je een soort van zakje waar ze in liggen. Waardoor ze niet naar onder kunnen. Je moet het alleen doen bij kindjes die nog niet het hele bed door gaan anders kunnen ze het los krijgen en dan wordt het wel gevaarlijk. Die van ons schoof alleen omhoog :) Een matrozen bedje geeft je kindje een geborgen gevoel. Omdat de ruimte boven zijn hoofd niet zo groot is als wanneer je onderin opmaakt. Vooral bij kindjes die moeilijk slapen kan sit uitkomst bieden. Wij zijn er mee gestopt toen hij het bed doorging. Nu heeft hij alleen een slaapzak.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Beide zijn met 6 maanden naar het ledikant gegaan maar wij hebben een grote, ruime wieg. Op onze kamer sliepen ze in een heel klein wiegje maar dat was tot ze de nacht doorsliepen (beide binnen 2 maanden).

13. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    Zat ook aan een tussenoplossing te denken ben aan het kijken voor een co-sleeper.misschien ook iets voor jou?

14. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Miriam ging met 3 maanden in het ledikant. Het wiegje werd te klein, en rond die tijd ging ze naar het KDV, waar ze ook in een ledikant moest slapen.

Onze eerste gedachte was: 'Slaapjes overdag in het ledikant, 's nachts in de wieg bij ons op de kamer'. Sliep ze prompt de nacht door in het ledikant (ze werd niet wakker voor de late voeding) :$ Na een paar weken hebben we de wieg maar uit elkaar gehaald ;)

15. marionneke1984

marionneke1984 Actief lid

5 jul 2009
    212
    6
    18
    Vrouw
    meteen vanaf dag 1 in het ledikant gewoon. nooit problemen mee gehad. bij allebei de kids hebben we dat gedaan.
    maar je moet gewoon je gevoel volgen hoe jij het wil.

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zoonlief is 3,5 mnd en slaapt nog lekker bij ons. Dochter lag tot 5mnd geloof ik in onze grote wieg. Maar met hoofdje boven in liggen; mn dochter van bijna 2 slaapt al maanden in een peuterbed van 150cm en ligt ook altijd helemaal bovenin. Zoon ook in de wieg, voelt blijkbaar veilig. Zo klein in een ledikant vind ik persoonlijk niet fijn voelen.

17. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ons mannetje sliep tot 2 weken geleden in zijn wieg, wel hadden wij een ruime wieg nl de hangwieg van leander. Omdat meneer best zwaar word en wij best wel moesten bukken om hem erin te leggen zijn we toch maar over gegaan op het ledikant, dat is beter voor onze rug en meneer slaapt er ook beter in!

18. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Hier ging hij na 2 maand over van wiegje naar ledikantje. Met een dikke slaapzak erin werd het wiegje wat krap!
    Hij sliep meteen goed, en lijkt het ook heerlijk te vinden dat hij nu met zn armpjes wijduit kan slapen :D

19. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hier ging onze kleine man er vanaf dag 1 in, lekker rustig op zijn eigen kamertje zodat hij in alle rust kon slapen.

Dit gaan we straks bij de 2e weer doen.

20. xxjoxx

xxjoxx Actief lid

5 nov 2011
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons meissie ging na een weekje in het ledikant....

Deel Deze Pagina