Ons zoontje gaat met 10,5mnd mee op vakantie, en daar gaan we uiteraard met hem zwemmen. Hij weegt nu bijna 11 kilo en is er dan zeker overheen. Nu heb ik gekeken naar een zwemband, maar ik vind ze alleen tot 11kilo (babyfloat) en vanaf 15/18 kilo. Maar ertussenin is me een raadsel... Ik weet dat vele van jullie fan zijn van de swimtrainer, maar ik wil iets waar ie lekker in kan zitten en kan spetteren. Ik heb wel eens vakantie foto's van m'n nichtje gezien en die had dan zo'n band met soort dakje erboven voor de schaduw (in de vorm van een palmboom). Aangezien we naar Portugal gaan is een dakje misschien wel handig? Ik heb wel al een zonnehoedje en een uv zwempakje Hebben jullie suggesties voor een leuke zwemband voor mijn zoontje?
https://www.bol.com/nl/p/intex-baby-drijfband-tot-15-kg/1004004013638144/ ik heb gewoon deze, is de opvolger van de baby float tot 11 kg. Ik zou wel even kijken hoe je kindje in de grotere babyfloat zit, want als je kindje nog niet zo lang is, zitten ze wel heeel laag in die grotere drijfband. als je hem echt wil laten spatten en spetteren, dan zou ik hem goed vast houden en zonder band ook lekker even in het water laten dobberren. fijne vakantie.
Hier waren toen juist bandjes eigenlijk ideaal. Lekker in ondiep water lopen en spetteren, in dieper water hingen ze heerlijk relaxed. Wij hadden er bij de eerste wel een simpele band bij (zo'n enkele ring), konden wij zelf er ook iets op hangen haha.
Bandjes is inderdaad ook een idee....maar met 11 maanden lopen de meeste kindjes nog niet, en mijn oudste kan nu met 3 pas echt een beetje in die bandjes hangen, daarvoor kukelde die met verschillende soorten bandjes vaak nog voorover, of hingen zijn armpjes heel gek waardoor zijn mondje toch onderwater kwam.
Ik ga meteen even de "opvolgband" bestellen! Tnx! Hij is nu 76 cm, groeit op +1,5. Maar wel pas 10,5mnd dus. Kan ie wel lekker spetteren in zo'n ding?
Ik heb laatst 2 swimtrainers aangeschaft. Omdat ze va 3mnd tot 4 jaar bruikbaar zijn. Ze liggen erin ipv zitten. Ik had er al n keer 1 geleend en toen vond ik m fijner dan die gele ring.
Ik zou gewoon bandjes doen en je kindje zelf vasthouden. Ik heb met mijn beide kinderen vanaf ca een half jaar babyzwemmen gedaan en in het begin hou je ze alleen vast en vanaf ca een jaar komen er bandjes bij zodat ze ook zelf een beetje kunnen dobberen. In het water zijn ze een stuk lichter dus makkelijk te doen en je blijft met die kleintjes toch geen uren in het water. Max een half uur achter elkaar ofzo.
Wij hebben bandjes voor minder gewicht volgens mij. Het gaat volgens mij ook om het max gewicht ivm drijfkracht van de bandjes. Hoogstens passen de bandjes nog niet om de armpjes van een jong kindje maar anders maakt het niet veel uit.