Scheefgroeiende vingertjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by BabygirlM, Jun 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

Sep 18, 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
    Mijn dochtertje van 1 sabbelt op haar ringvinger en pink van haar rechterhandje. Sinds een maand of 2(?) zag ik dat haar vingertjes scheef stonden. Doordat haar middel- en wijsvinger op haar wangetje rusten tijdens het sabbelen staan die als het ware naar links, en haar wijsvinger en pink naar rechts. En dan niet de hele vingers, maar echt het bovenste stukje, vanaf het middelste kootje zeg maar.
    Ik wilde het eerst even aan zien, en navragen op het CB hoe of wat, maar dat ben ik uiteraard weer vergeten, en ik heb voor eind augustus (pas) weer een afspraak staan.
    Ze begint steeds meer en vaker te sabbelen, dus ik twijfel er nu over om naar de huisarts te gaan, of het toch bij het CB aan te geven.
    Het valt namelijk best op, en ik denk dat naarmate haar handjes groter worden, en ze blijft sabbelen het alleen nog maar meer op zal vallen.
    Heeft iemand hier ervaring mee en/of tips?

Alvast bedankt:)

2. allanieew

allanieew Actief lid

Jan 5, 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    ik heb het zelf ook (tutte vroeger met mijn wijsvinger) ja esthetisch gezien is het niet mooi, maar het valt niemand op behalve mezelf. Het is ook niet zo dat ik last van ondervind in het dagelijks gebruik.
    Maar vragen aan het cb kan geen kwaad.
    en misschien toch proberen over te stappen op een speen ipv van vingers (die leer je veel makkelijker af weet ik uit eigen ervaring het tutten op mijn wijsvinger ging nog heel lang door ;)....)

3. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

Sep 18, 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
    Bedankt voor je reactie allanieew! Wel fijn om te horen dat jij er verder geen last van ondervind, want daar was ik wel bang voor. Het oogt inderdaad niet zo mooi, maar zolang ze er niet door wordt beperkt is dat niet zo erg.

Ik heb er bewust voor gekozen om haar geen speen te geven, omdat ik die zelf heel lang heb gebruikt en er een slecht gebit aan over heb gehouden. Ben bang dat haar hetzelfde dan 'overkomt'. En in het begin had ze niet zoveel zuigbehoefte, dus leek mij een speen niet nodig. Ze begon ook pas een tijdje na de geboorte met sabbelen als ze moe was, en nu dus steeds vaker.

Ik denk dat ik het idd gewoon aangeef bij het CB de volgende keer, i.p.v. naar de ha te gaan nu, omdat ze er toch geen last van lijkt te hebben:)

Share This Page