Morgen 41 weken en strippen. Wie ervaring hiermee?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mamavan Thijs, 26 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavan Thijs

mamavan Thijs Actief lid

31 aug 2009
    120
    0
    0
    Hoi allemaal,

Morgen ben ik 41 weken zwanger van ons derde kindje. Heb al weken voorweeen maar die zetten niet door helaas . Mijn verloskundige wil morgen hier thuis mij komen strippen. Wie heeft hier ervaring mee en is het pijnlijk?

Onze oudste kwam spontaan met 41 weken precies en de jongste met 40 weken en drie dagen..die was toen negen pond hihi. Deze keer is het een meisje en schatten ze haar normaal gewicht..

Mocht ik maandag nog niet bevallen zijn..mag ik naar zhuis voor ctg en echo en nogmaals strippen door gyn en evt afspraak plannen voor inleiden.
    Ik hoor graag jullie ervaringen hiermee..Zie t allemaal even niet meer zitten Door vermoeidheid ..hopelijk hebben jullie positieve verhalen hihi.

2. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hai meis!
    Ik vond strippen niet pijnlijk en was hier erg blij mee. Bij mij is op zondag ochtend gestript de dag zelf voelde ik helemaal niks en snacht had ik wat krampen en kon ik niet meer slapen meer vanwege onrustig gevoel bij mezelf binnen. Maandag Ochtend niks aan de hand en rond 2 uur smiddags begonnen de weeën. Daarna is t allemaal heel snel gegaan, 3 kwartier persen en onze kleine meid was er! Probeer tijdens het strippen je een beetje te ontspannen, dat maakt t wat 'prettiger' zover je dat kan noemen. Probeer je rust te pakken overdag lekker liggen op de bank even niks dan kom je ook wel tot ie rust. Vermoeiheid had ik ook de laatste week. Sterkte met de laatste loodjes!! Komt allemaal goed!

3. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Ik ben vandaag 41+5 en ben woensdag, toen ik 41+3 was, voor het eerst gestript. Ik vond het pijnlijk, maar goed te doen, ik kon tijdens de pijn gewoon doorpraten. Na het strippen heb ik 2 dagen menstruatiepijn gehad en voorweeën die niet echt pijnlijk waren. Het heeft helaas niet doorgezet, loop nog steeds rond te waggelen, haha! Nu heb ik een afspraak gemaakt voor een inleiding met 42 weken precies.

Strippen kan 3 kanten op: het leidt tot een bevalling, het doet helemaal niks of je krijgt alleen een hoop gerommel.

Kop op, nog eventjes!!

4. Kola

Kola Bekend lid

3 feb 2015
    604
    0
    0
    Ik ben met 39 wk gestript. Vond het geen fijn gevoel... Maar pijnlijk was t niet. Dochter is met 39+1 geboren..

Succes

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij eerste ben ik gestript bij 41+2 wkn (laat in middag), de volgende ochtend is hij geboren. Strippen zelf vond ik pijnlijk, maar die eerste keer had VK alleen maar gezegd "Ik ga even voelen." Wist niet dat ik gestript werd, tot het voorbij was :x... (inleiding stond al wel gepland)

Bij tweede was strippen niet mogelijk, spontaan geboren met 41+5 wkn. Wel controle CTG en echo gehad, inleiding stond gepland (maar niet nodig gehad :D).

Bij derde was strippen niet mogelijk, spontaan geboren met 41+0 wkn. Afspraak voor CTG en echo controle bij gyn stond, maar dus niet nodig gehad. Was de eerste keer voor mij dat ik die controle 'dreigende serotiniteit' niet heb gehaald, ha ha ;).

Veel succes, hoop dat je snel kindje in armen mag houden!

6. mamavan Thijs

mamavan Thijs Actief lid

31 aug 2009
    120
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Interessant om te lezen.

ILZ en KOLA Dat klinkt positief! Hoop dat het bij mij ook zo zal gaan. Heb mezelf inderdaad voorgenomen om morgen rustig aan te doen erna en tijd voor mezelf te nemen. Mobiel even uit..wordt gek van alle appjes over hoe het gaat haha.

FEBRUARI jammer dat het niet heeft doorgezet bij jou..wel fijn dat het niet echt pijnlijk was . Paar dagen met harde buiken en gerommel is wel jammer..Gelukkig bijna inleiding dan voor jou..spannend!! Succes!!

KACHE fijn dat het bij je eerste geholpen heeft! Gek dat VK dat niet zegt als ze dat doet . Ja kan natuurlijk ook dat strippen niet lukt ..Ze dacht dat ik wel wat ontsluiting zal hebben Door al die voorweeen en derde kindje...maar zullen zien. Fijn dat je andere kindjes spontaan zijn gekomen voor inleiding. Daar hoop ik ook op..nog nooit gehad en fijne bevallingen gehad.
    Zat er bij jou nog verschil tussen de bevallingen?

Vraag me af of derde nog sneller zal gaan..eerste was er in acht uur en drie kwartier persen ..tweede was er met vier uurtjes en 12 min persen. .

zal morgen nog even laten weten hoe het gaat :)

7. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Nr 1 (4 uur, 20 min persen) en nr 2 (2 uur, 3 min persen) leken wel op elkaar, maar de derde bevalling ;)... tja. Beetje pech gehad. Als eerste vliezen gebroken, niet ingedaald kindje, verplicht platte bedrust en daardoor schoot ontsluiting voor geen meter op. Heb 7 uur gedaan over de eerste 3 cm (langer dan mijn vorige bevallingen bij elkaar ;)) en toen mocht ik eindelijk staan/lopen, staand naast bed brak een helse weeenstorm los, van 3 naar 10 cm in 45 min en daarna na 3 min persen baby geboren.

Derde was een 'prima, vlotte' thuisbevalling in het boekje van VK, maar het was voor mij meest vervelende van de 3, viel me tegen... Maar ach. Heerlijk kraamweek en niet zoveel naweeën als bij de 2e, dus ik was het ook zo weer 'vergeten' ;)...

Succes!

8. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier met 40+5 is de vk gaan rommelen. Vond het niet prettig, kreeg een soort van wee gevoel welke ik kon wegpuffen. Daarna redelijk wat harde buiken gehad en s avonds met 40+6 begon de bevalling. Dl is met 41 geboren.

9. mamavan Thijs

mamavan Thijs Actief lid

31 aug 2009
    120
    0
    0
    Nou verloskundige is geweest, ik was goed te strippen. Ik had twee cm ontsluiting en baarmoeder was wat verweekt maar nog niet helemaal kort. Maar dit gaat bij een volgend kindje vaak tegelijk met ontsluiting zei ze. Ons meisje was goed ingedaald..ze kon over haar koppie aaien.

Ik vond het niet heel pijnlijk, maar wel ongemakkelijk moest wel echt even wegpuffen. Ze zei dat allemaal goed voelde en ze had goede hoop.
    Nu wat zeurend gevoel en licht bloedverlies maar dat is normaal zei ze. Du s afwachten maar...
    @Kache zo dat is dan wel heel andere bevalling..kan me voorstellen dat dat laatste stuk erg snel is gegaan! Ja wat voor de verloskundige een goede bevalling is..is niet perse voor jou ook zo.

@ Mamale hmm bij jou heeft het dus wel wat gedaan lijkt het...hopen hier ook. Dat wegpuffen herken ik wel tijdens het strippen. Heb net vast al goed kunnej oefenen :)

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik ben twee keer gestript, volgens mij één keer net voor en één keer net na de 40 weken. Beide keren mocht het niet baten helaas. Wel wat gerommel, heel licht en na de tweede keer verloor ik de slijmprop, maar mn baby was er niet van onder de indruk en kwam pas toen de verloskundige besloot de vliezen door te prikken als methode om het op te wekken.

Succes, ik hoop dat het bij jou wel heeft gewerkt!!

11. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    ik ben met 40+2 gestript om 11u smorgens. Om 15u belde ik mijn man dat hij beter naar huis kon komen want het leek serieus te worden. Om 20.19u is onze zoon geboren.
    Ik had 2cm ontsluiting bij het strippen en ik vond het wel behoorlijk pijnlijk.

12. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    2 keer gestript en beide keren gebeurde er niks nada noppes niet eens harde buiken. Uiteindelijk ingeleid

13. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Met 38 weken gestript en negen uur later is ze geboren :)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ben je al bevallen inmiddels? Hoop het voor je!

15. Kola

Kola Bekend lid

3 feb 2015
    604
    0
    0
    Ja ben ook benieuwd :)

Deel Deze Pagina