Hi meiden, Heb maandag te horen gekregen dat de uitslag van mijn bloed niet goed was! Nu zit ik op thyrax(schildklier)Parlodel (hypofyse-tumor)hydrocortison (teveel stress hormoon) Mijn vraag of hier lot genoten zijn? Die 1 van deze medicijnen slikken en of zwanger zijn. Ben zelf net 7 weken dus best wel bang hoe dit gaat
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Gezien je onderschrift vind ik het heel raar dat ze je bloed niet eerder onderzocht hebben, want schildklieronderzoek in een MMM traject is zeker niet overbodig! Ik heb alleen Hashimoto, een auto immuunziekte tegen de schildklier. Hiervoor slik ik ook thyrax. Het is heel belangrijk om goede waardes te hebben voor je schildklier. Optimaal is een TSh van rond de 1. Bij mij is ht ontdekt tijdens het fertiliteitsonderzoek. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap!
@pien15 hartstikke bedankt, voor je uitleg. Zal dit zeker vrijdag overleggen En indd. Omdat ik in de MMM zit sinds 2009 begreep ik het ook niet dus gebeld, ja toen zo snel mogelijk bloedprikken Mmmmm dit is al de zoveelste x niet bij leiden maar dat me dit gebeurt......ik weet wel dat als ik het zeg ze er snel bij zij , maar hier kan ik me een partij kwaad om maken! Ik ga denk ook even mijn ivf arts Belle donderdag....ben benieuwd of zei iets weet....logens mijn werken zenu langs elkaar! Nogmaals bedankt pien .... Voelde al datniet helemaal hoort te zijn Fijne daggroetjes..tam
Hi Troy, Ikzelf heb hier geen last van maar een hele goede vriendin van mij heeft al zowat haar hele leven een ernstig schildklier probleem en moest ook vitamine prikken krijgen etc, zij heeft dezelfde medicijnen als jou gehad en haar dochtertje is inmiddels bijna 2.5 en is kern gezond! Wat zij mij altijd vertelde is dat ze het gewoon vaker liet prikken en gedurende haar zwangerschap de medicijnen iedere keer aan de bloedwaardes moest aanpassen en dat was vaak lastig voor haar omdat het toch een impact heeft op je lichaam maar ze heeft het volgehouden en netjes iedere keer aangepast na het prikken wanneer dat moest en een hele goede zwangerschap gehad en een super gezond kindje! Succes en veel plezier van je zwangerschap! komt ongetwijfeld allemaal goed gewoon op je strepen blijven staan over de dingen die je wel en niet wilt! Liefs, Hopefulness
Ja ik, euthyrox 137! Ik heb ook hashimoto . Wel eerst 5 missed abortions gehad maar zoontje ligt boven te slapen. Ik was eindelijk goed ingesteld .
Regelmatig je bloed blijven prikken is erg belangrijk Troy. Ik denk dat het om de 4-6 weken eerst wel nodig is, om te kijken of je waardes de goede kant op gaan en stabiel blijven. Weet je wat je TSH was? Die van mij was 50, echt extreem hoor, maar was wel binnen 3 maanden weer binnen de juiste marges. Dat ging vrij snel bij mij.