van je hobby je werk maken

Discussie in 'De lounge' gestart door Beckje, 22 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    Wie heeft van een hobby een echte betaalde baan gemaakt en verdient daarmee genoeg om gewoon rond te komen?
    Heb steeds wel ideeën maar weet niet waar ik moet beginnen en hoe weet je of iets wel 'nut' heeft en daarbij weet ik ook niet zo goed wat dan een beetje realistisch is. Ik repareer wel vaker smartphones die ik goedkoop opkoop en dan met winst verkoop, maar daar kan ik niet mijn brood mee blijven verdienen, zeker nu de technieken steeds vooruit gaan en je dan als amateur niet meer mee komt...
    wie kan me hier een beetje vertellen hoe je je keuze gemaakt hebt en hoe je weet of iets ook 'nut' heeft en niet alleen maar geld kost. of is dat gewoon uitproberen?

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ben je een beetje technisch en wiskundig onderlegd? En heb je affiniteit met telefoons? Ga ervan uit van wel, gezien je ze ook kunt en wil repareren. Misschien kun je eens kijken naar mobiele app development. Mijn man doet dit (wel na een studie) en hij wordt veel gevraagd door concurrerende bedrijven, er is dus ontzettend veel werk in te vinden. Ook en juist als freelancer! Het is dan wel handig om een cursus te volgen of aan zelfstudie te doen, zodat je al wat ervaring opdoet. Er zijn ook bedrijven die mensen opleiden en een baan aanbieden.

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    wiskundig helaas totaal niet. ik ben wat 'hardware' betreft wel aardig handig. wilde ooit ICT doen, maar dat word hem niet door dyscalculie.
    Daarnaast zag ik dat mensen vaak dingen maken, dus creatief bezig zijn en verkopen of zelfs met bloggen hun geld verdienen. lijkt me ook wel leuk. maar of je daar nu genoeg mee binnen haalt om je rekeningen én je materiaal te betalen...

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja, die blogs zien er altijd heel leuk uit idd. Geen idee of je daar je geld mee kunt verdienen. Ik denk dat het in elk geval meer tijd gaat kosten dan je hebt met kindjes. Maar proberen kan altijd, toch? Eerst iets met een baan ernaast als je inkomen nodig hebt en het dan uitbreiden? Ik hoop dat er wat dames met ervaring langs komen.

Deel Deze Pagina