Zwemmen na totaal ruptuur

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door jannn, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik mag ook niet meer bij de vk bevallen!
    Zou ik ook niet willen meer..
    Gewoon lekker in het zh..

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik had bij de tweede een subtotaal ruptuur, hing op het randje van een totaal ruptuur. uiteindelijk, na 2 verpleegkundigen, 2 gynacologen en 3 vk's, hebben ze besloten me niet naar de ok te brengen en onder plaatselijke verdoving te hechten. vreselijk haha.
    de reden was bij mij een bevalling van 2,5 uur van het zetten van het infuus met weeenopwekkers tot de geboorte. idioot snel dus.
    er is mij niks gezegd over niet te snel weer zwanger worden, niet natuurlijk bevallen of preventief inknippen.

de derde is ook met een spoedlevering gekomen en wederom ingescheurd, echter minder ver deze keer.

tot twee keer toe snel genezen en geen last meer van gehad.

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Bij mij was het 1 uur en 10 minuten :( :(

4. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een totaalruptuur. Ons kleintje is met de vacuum gehaald, waarvoor al een flinke knip was gezet. Maar met zijn schouder heeft hij de rest nog even verder open getrokken ;)
    Bij mij was de kringspier gescheurd, maar niet 'in' de anus zeg maar. Daar had ik geluk mee volgens de gyn, want dat verminderde de kans op incontinentie aanzienlijk.
    Ook onder narcose gehecht. Heeft ene uur geduurd denk ik.
    De gyn vroeg na de bevalling of de verloskundige even wilde hechten. Ik zag haar gezicht betrekken tussen mijn benen, dus vroeg; 'is het zo erg?'
    Ze zei dat de gyn maar even moest hechten, dus ik vreesde er al voor.
    Op zich niet enorm veel last van gehad. Met opstaan en aan zitten en voornamelijk plassen was niet zo prettig. Ook erg bang voor de eerste keer ontlasting, maar viel alles mee gelukkig.
    Zwemmen zou ik pas doen als je gestopt bent met vloeien, maar verder kan het niet zo veel kwaad denk ik??
    Ik moet aankomende week voor nacontrole, zal eens vragen hoe het allemaal zit, n.a.v. jullie berichtjes

5. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Seentjuh: pff heftig! Een knip & nog eens uitscheuren!

Ja, zou je eens willen vragen over zwemmen??

6. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ik ben ruim twee weken m.b.v. Een vacuumpomp bevallen van een tien-ponder, die ook nog eens met zijn armpje in zijn nek lag. Na anderhalf uur persen heeft de gyn hem er met grof geweld uit getrokken.
    Ben in anderhalf uur op de ok gehecht, vanwege een knip en een bijna-totaal ruptuur. Gelukkig is mijn kringspier niet uitgescheurd. De gyn heeft na het hechten uitgelegd wat er gebeurd was en dat vond ik zelf heel prettig. Heb een poedertje gekregen om mijn ontlasting zacht te houden.

Uiteindelijk heb ik meer last gehad van mijn aambeien dan van mijn hechtingen. Op dit moment heb ik alleen een drukkend gevoel als ik een tijdje sta en last bij het opstaan en gaan zitte .

Sex... Nog maar even niet geloof ik. Zwemmen ook niet, want vloei nog teveel.

Over een volgende bevalling heb ik nog niets gehoord, maar ik heb over zes weken nog een controle afspraak bij de gyn. En dan drie maanden later weer.

Deel Deze Pagina