Hallo dames, We zijn gestart met kid en op dit moment vindt de matching plaats. Een spannende tijd dus. Vroeg mij af of er andere dames of koppels zijn die ook gaan starten met kid? Dan kunnen we er gezellig over babbelen . Als je al een kid kindje hebt vind ik ook leuk om te horen.
Hi. wij doen iui met donor zaad (lesbische stel) en hebben er nu 3 pogingen opzitten, volgende week poging 4.
Hoi denanja, Bedankt voor jullie reactie. Ben benieuwd hoeveel pogingen er nodig zijn. Het mag wel een mooi cadeau voor jullie trouwdag zijn . Waar gaan jullie heen voor KID? Heb zelf geen ervaring met IUI.
ja zou zeker een mooi cadeau zijn! kan niet wachten tot t raak is hoor! maja bij de een gaat t snel en de ander langzaam. als t bij 6x proberen niet gelukt is gaan ze kijken waarom t niet lukt. wij zijn onder behandeling bij geertgen. kunnen verder niet bij veel klinieken terecht zoiezo niet in ziekenhuizen en verder hebben ze allemaal een wachtrij en heeft deze kliniek niet dus ideaal waar zijn jullie onder behandeling? ik vond t heel spannend op t begin maar nu niet meer
Spannend! Waarom zijn jullie voor KID gegaan? Lang traject vooraf, of was meteen al duidelijk dat het met eigen zaad niet zou lukken (of heb je een relatie met een vrouw, dat kan ook nog natuurlijk )? Wij zijn uiteindelijk ook voor IUI-D gegaan, inmiddels 17 weken zwanger ♥ Weet je al wanneer jullie ongeveer kunnen beginnen? Veel succes!
Wij hebben een ICSI-TESE kindje. We wilden graag nog een kindje. Cryo, niet gelukt. Opnieuw ICSI-TESE, geen zaad gevonden. Ter plekke heeft de arts besloten een TESE aan de andere kant te doen. Ook geen resultaat. ICSI voor niets geweest. Mijn man is nu uitbehandeld. Wij kregen over Geertgen geen goed gevoel omdat ik daar dan een eiceldonatie moest doen in ruil voor donorzaad. En net na een ICSI die voor niets was geweest zag ik dat niet zitten natuurlijk. Bij het AMC konden we direct terecht omdat we al een heel traject achter de rug hadden. Ze zijn ons nu aan het matchen, volgende week belt de arts.
Oef, wat lijkt me dat frustrerend, als het eerder wél is gelukt met een TESE en het dan de 2e keer niet wil.. Wel spannend hoor, volgende week.. Krijgen jullie (minimale) info over de donor, of echt helemaal niets?
Nee volgens mij krijgen wij helemaal geen info. Zal de arts misschien wel kunnen vertellen. Sociaal paspoort met kenmerken is op te vragen na de geboorte. Hoe is het eigenlijk bij jullie gegaan? Want heb gezien dat je al een zoontje hebt. Is hij voortgekomen uit een TESE? En wat heeft jullie doen besluiten om voor KID te kiezen?
Nee, onze zoon komt uit een eerdere relatie van mij Toen wij overstapten naar Düsseldorf bleek dat er met het zaad van mijn man helemaal niets gedaan kon worden en dat een TESE de enige optie was. We hebben toen een micro-TESE laten doen, daar werd wel zaad gevonden, maar ook dat kon geen eicel bevruchten.. Toen hebben ze geconcludeerd dat het er echt niet in zat, dat een kindje wat biologisch van ons samen is er echt nooit zou komen en toen zijn we het donortraject ingestapt. Wij moesten de uiterlijke kenmerken van m'n man doorgeven en een paar eigenschappen die we belangrijk vinden. Daar proberen ze dan zoveel mogelijk rekening mee te houden. In Duitsland moet je ook een akte laten opstellen, waarin je verklaart dat je man de rechten en plichten van het vaderschap op zich neemt en dus wettelijk ook altijd als vader gezien zal worden. Volgens mij kunnen wij de gegevens opvragen als ons kindje (of dan al kind, inmiddels ) 18 is geworden, of kan hij/zij dat tegen die tijd zelf doen. Hoewel wij altijd wel hebben geweten dat een biologische band eigenlijk niets toevoegt, gezien onze zoon en m'n man ook een geweldige band hebben en elkaar ook echt als vader en zoon zien, vond ik het nog best een grote stap hoor.. Je hebt toch jarenlang gehoopt en gevochten voor een kindje wat wél van jullie beide is. Nu zijn we er inmiddels helemaal aan gewend natuurlijk, staan we er ook niet meer bij stil. Had / heb jij / jullie daar moeite mee?
Wat heftig meid de eerste wel via icsi- tese gelukt en nu de 2e niet. Hier nu ook van de 2e zwanger via kid. Mijn ex had ook geen zaadcellen en via tese niks te vinden. uiteindelijk is mijn zoontje via kid verwekt maar wij zijn uit elkaar gegaan. Nu ben ik als BAM zwanger van een volbloed zusje van mijn zoontje.
Hoi Mijn man heeft azoospermie, geen zaadjes Ik heb totaal 13 iui-d gehad in gent Eerste keer iui-d 5 raak miskraam Toen iui-d 6 raak weer miskraam Overgestapt op ander donorzaad en toen na 2 keer raak Ons prinsje ligt nu heerlijk te slapen We beschouwen t echt als ons mannetje. Wij gaan t hem ook nooit vertellen maar dat is ieders keus.wij zn de mama en papa en we vormen hem tot t kind wat die uiteindelijk wordt. Het is een lange weg Sommige zn al bij eerste iui-d zwanger andere moeten na iui ivf doen Ps t leuke drvan is is dat echt bijna iedereen zegt dat die op mn man lijkt terwijl dat niet kan.zo zie je maar... Succes xx
Afgelopen vrijdag telefoontje van de arts dat we al gematcht zijn. Twee donoren gevonden. De uiterlijke kenmerken hebben we ook. Nu word het allemaal wel erg spannend. Bij het AMC werken ze met ICI met cupje. Daar begin je standaard mee. Is een soort plastic dopje waar de zaadjes ingaan. Bij het AMC kregen we ook eerst een gesprek met de counselor. Zij vertelde dat het balangrijk is om het kindje te vertellen dat het van een donor is. Zo snel mogelijk, dus net na de geboorte vertel je het je kindje al. En dan elke paar maanden weer. Natuurlijk hebben we ook onze twijfels gehad over een donor. Maar als de TESE niet was gelukt waren we gelijk voor een donor gegaan. En ook een verassing hoe het kindje eruit gaat zien. Ons kindje lijkt alleen op mij en niet op mijn man. Dus hopelijk gaat het niet opvallen als er een donor kindje bijkomt. Mensen in onze omgeving weten allemaal van de ziekenhuis trajecten. We kunnen dus ook niet zeggen dat het ineens zo is gelukt. Heb zelfs al iemand verteld dat we voor een donor gaan. Van mij mag iedereen het weten hoor. * One of kind: Wat goed van je om BAM moeder te worden! Vindt ook dat je zonder man voor kinderen kunt kiezen.
Yup, sluit ik me bij aan.. Onze zoon, die dus uit een eerdere relatie van mij komt, weet ook dat het zaadje wat hem gemaakt heeft ergens anders vandaan komt. Is voor hem de normaalste zaak van de wereld, waarschijnlijk omdat we het hem altijd gezegd hebben en hij ook niet beter weet. De schade is zó groot als je kind er tijdens de pubertijd (of nog later) achterkomt dat z'n ouders jarenlang tegen 'm gelogen hebben.. Er zijn tegenwoordig ook boekjes die het op een kinderlijke manier uitleggen, als je het zelf niet goed kunt verwoorden. Onze arts heeft overigens ook gezegd dat de kans redelijk groot is dat een kind die een goede band met z'n vader heeft, niet eens de neiging krijgt om op zoek te gaan naar de donor later. En zo wel.. Tja, dan is dat zo. Ik vind dat echt een keuze van hem of haar. Er is een tijdje terug een programma op MTV geweest, Generation Cryo, waarin er ook gezocht werd naar een donor. Sommigen wilden er helemaal niets van weten, anderen wilden wel weten wie het was, maar er verder niets mee te maken hebben en er waren er ook die wel contact wilden. Lijkt me zelf trouwens ook enorm zwaar, om altijd tegen je kind te moeten liegen. Ik zie het nu met onze zoon; hij weet hoe het zit en we zijn er echt niet dagelijks mee bezig. Vrijwel nooit, eigenlijk, misschien eens per half jaar. Dan leggen we het nog een keer uit en dan zegt hij 'Oh, geeft niks', om daarna weer met z'n auto's te gaan spelen. Het lijkt me dat het, als je het geheim houdt, juist een enorme druk op je legt, dat je er wél steeds mee bezig bent.. Hier weten mensen die dichtbij ons staan er overigens ook gewoon van Hier wordt trouwens ook veel geroepen dat onze zoon zo op m'n man lijkt. Ben ook echt ontzettend benieuwd naar ons tweede kindje.. Nu zijn er natuurlijk ook een hoop andere gezinnen, waar de kindjes wel biologisch van de vader en moeder zijn, waar broers en zussen ontzettend verschillen. Ken zelfs verhalen over gezinnen waarin het ene kindje getint is en het andere kindje gewoon blank. Onze zoon vroeg laatst ook, bloedserieus, of we eigenlijk een bruine of een lichte baby krijgen Wel spannend hoor Quinny! Moeten jullie nu zelf een keuze maken tussen de twee matches?
Nee de keuze is gemaakt door het ziekenhuis. We beginnen met donor 1. En als er na een aantal keer nog geen resultaat is kunnen we wisselen met donor 2. Volgens mij is een samengesteld gezin tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld. Ben erg dankbaar dat er donoren zijn. En dat we op deze manier toch een kans hebben op een tweede kindje.
Wij zijn zwanger geraakt door 3de iui-d. Helaas is er bij de tese van mijn man geen zaad gevonden. Uiteindelijk hebben we deze keuze gemaakt. De mensen in onze directe omgeving weten hiervan, verder niet. Wij gaan het waarschijnlijk ons kindje wel vertellen. Wij willen niet eeuwig rondlopen met een geheim.
Hier n zoontje van bijna 2 via iui d. Zoontje uit China geadopteerd . En nu zwanger via icsi d ivm laatste strootje!
Wat leuk om te horen dat een aantal dames zwanger zijn geraakt van een donor. Ben benieuwd hoe de kansen liggen met ICI. Er werd ons ook gevraagd om mee te doen aan een onderzoek. Dan zou ik ingeloot worden voor ICI of IUI. Maar voor IUI moesten we dan wel even het dubbele bedrag wegleggen. Dus we wachten maar eerst de ICI af. Heb er goede hoop op. We zijn eigenlijk heel erg nieuwsgierig naar de donor. Mijn zei gister al ''misschien houdt de donor wel van vliegtuigen''.
Goedenavond allemaal! Na 2,5 jaar onzeker heid zijn er dus geen zaadcellen gevonden bij mijn verloofde. Nu hebben wij een uitnodiging gehad van Rijnstate voor KID, wie heeft er ervaring met dat ziekenhuis, en kan ons een beetje uitleggen hoe het traject verloopt? Liefs Ees
Heb net even op de website van Rijnstate gekeken. En als je KID in de zoekbalk intypt kom je wel op info pagina's terecht. Volgens mij werken ze met IUI. Op de dag na een positieve LH test vind de insiminatie plaats. Volgens de website doen ze ook insiminaties op zondag. Dat doet het AMC dan weer niet. Weet je ook al wat de kosten voor KID zijn bij Rijnstate?