mijn grootmoeder :(

Discussie in 'De lounge' gestart door natasha86, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    Eerst even kort uitleggen ...
    Als ik 10-12 jaar was heb ik even gebroken met mijn papa ( ouders gescheiden).
    Mijn grootmoeder heeft daar altijd heel erg van geweten, en was razend op mij.
    gelukkig heb ik toen ik 12 was terug contact gezocht met mijn papa, en hebben nu een zeer goede band.
    echter heb ik nooit meer naar mijn grootmoeder toegeweest. maar we vroegen wel via mijn papa steeds hoe het met elkaar was. een bezoekje was er toch nog niet van gekomen

nu, het eerste echobezoekje van mijn zwangerschap ( niemand wist het toen al) zat ik in de wachtzaal, komt mijn grootmoeder daar toe zeg.
    Wat een toeval was dat ...ze begon direct heel lief en vriendelijk te praten, vragen te stellen over mijn gezin, werk etc.
    Ik vroeg wat zij daar deed, ochja zegt ze, als je op die leeftijd (82) hierheen moet komen is dat niet goed he.

achteraf hoorde ik dan van mijn papa dat ze opnieuw borstkanker had ( aan 60 jarige leeftijd al 1 borst afgezet).
    Het ergste van al is dat het al helemaal uitgezaaid is, naar lever, maag, hersenen.
    Nu kan ze sinds enkele dagen niet meer eten, en is ze terug opgenomen in het ziekenhuis. enkel voor tpn toe te dienen.
    Medicatie krijgt ze niet meer, uitgezonderd pijnstilling dan.

Vind da nu zo triestig dat je aan die leeftijd nog zo'n strijdige dood tegemoet gaat. zo zielig :(
    ik zal haar morgen met mijn zus gaan bezoeken...maar heb er toch zo'n raar gevoel over. ik heb nooit meer geweest, en nu ze op sterven ligt, ga ik er heen. wat een stom gevoel.
    Mijn papa heeft het er ook wel erg moeilijk mee. hij is nu 20 jaar alleenstaand ( uitgezonderd 1 jaartje dat hij relatie had) en had altijd een goede band met zijn moeder. deed alles voor haar, ging samen met haar naar de markt ermee enzo.

lang verhaal, maar moest er toch even uit.
    heb het erg moeilijk mee

2. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Ik denk dat ze het juist wel fijn vind dat je komt.
    Anders had ze je in het ziekenhuis wel genegeerd.
    Een mooie kans om dingen af te sluiten en achter je te laten.
    Ipv met een schuldgevoel achter blijven en altijd te denken:
    Had ik maar....
    sterkte in ieder geval

3. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    bedankt hoor

4. Koon

Koon Niet meer actief

Ik denk dat jouw grootmoeder heel erg blij en trots is dat jij nog een bezoek komt brengen.
    Sterkte morgen.

5. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    bedankt!

6. Bri

Bri Niet meer actief

Liever dat je nu nog wel naar haar toe gaat, dan dat je haar pas weer bezoekt als ze in haar kist ligt...
    Sterkte, ik denk dat ze het fijn vindt dat je haar komt opzoeken.

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik denk zelf persoonlijk ook dat je je grootmoeder niet blijer en gelukkiger kunt maken door toch nog wel te komen.

Je kunt het haar miss ook vertellen in het ziekenhuis dat je het moeilijk vind? Je weet miss niet of ze het hoort.. maar dan voelt het voor jou miss anders?

Vind het ontzettend dapper van je!
    Heel veel sterkte morgen!

8. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik denk ook dat je grootmoeder ontzettend blij zult maken als je haar bezoekt.
    Ik wens jullie veel sterkte.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat de bovenstaande dames zeggen sluit ik me helemaal bij aan. Ook ik denk dat je grootmoeder heel blij is dat jij en je zus morgen bij haar op bezoek komen. En ik neem mijn petje voor jullie af dat jullie die stap nemen.

10. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    Ondertussen is ze helaas gisteren overleden.
    We zijn enkele keertjes op bezoek geweest, en daar was ze heel blij mee.
    eergisteren gingen we langs, en was ze nog goed.
    ze maakte plannen , en plots zei ze: ik zal niet meer genezen zeker?

Gisteren mocht ik ons wondertje gaan bewonderen, en terwijl ik in wachtzaal zat, kreeg ik telefoon dat 1 verdiep onder ons mijn grootmoeder aan het sterven was.
    ze was tijdens de nacht in een coma geraakt.
    Na de consultatie ben ik nog langs geweest, wat raar om haar daar te zien liggen. toen ik zag dat ze telkens langere adempauzes liet, ben ik weggegaan ( kan ik niet mee om)
    ze is dan gestorven met mijn zus en onze pap aan haar zijde

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.276
    4.508
    113
    Gecondoleerd meid, wat gaat het dan snel he. Gelukkig hebben jullie elkaar nog gezien en gesproken.

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Veel sterkte.

13. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314