smakken en vuistje sabbelen + krampjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cobravosje, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    hee, ik had een vraagje,

mijn zoontje heeft heel veel krampjes en is nu 10 weken. heb al een fles van bfree en soort sabsimplex voor m.
    hij sabbelt ook na het eten op zijn vuistje. heeft dit met krampjes te maken? het is geen zuigbehoefte want hij doet nu bijna 20 min op de fles en normaal huilt hij als hij zuigbehoefte heeft.

ik weet het geowon niet meer wat bij krampjes hoort en wat bij honger. het frustreerd me en maakt me erg wanhopig. wil m zo graag helpen.
    daarom effe een vraagje vanwege mijn onzekerheid.

als hij smakt, (doet ie soms een uur voor zijn normale voedingstijd) heeft hij dan honger? of doet ie dat vanwege krampjes.
    soms weet ik gewoon niet meer of hij dan zo'n honger heeft of niet.
    en hetzelfde met zijn buik. ik hoor m dan ook rommelen. maar ja tegen mij is verteld dat dat ook van de darmpjes af kan komen dat die dus krampjes heeft. hoe zit het nou echt? een maag rommelt toch van de honger toch niet van pijn? sorry als ik domme vragen stel maar ik weet het gewoon allemaal even niet meer..
    ik wil dus gewoon weten hoe dat zit met het rommelen en het sabbelen op zijn vuistje na het eten, en natuurlijk van dat smakken.
    hopelijk weet iemand een antwoord..en hopelijk kan ik daar iets mee want ik kan wel janken van onzekerheid momenteel..
    bedankt

xx

2. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik zou hem een speen geven.
    Sommige kinderen hebben nu eenmaal wat meer zuigbehoefte dan die 20 minuten.

Ik denk dat het dan al is opgelost.

3. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    dat doe ik dus al. maar hij doet het ook tussen de voedingen door en spuugt zijn speen dan ook soms uit. dan wel dan niet zeg maar.. en ik breng het in verband met de rest wat ik vertelde..kun je daar ook antwoorden op geven? xx

4. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    mijn kleintje heeft een speentje nodig bij het inslapen en als hij die tussendoor uitspuugt begint hij ook op zijn handjes te sabbelen(en kan daarbij ook flink smakken hoor), volgens mij gewoon omdat ze dat lekker en fijn vindt! het lijkt soms ook al of ze wil gaan duimen!

moet je kleintje ook huilen als hij op zijn handjes gaat sabbelen? misschien biedt dat hem gewoon wat troost.
    en wat geef je hem in zijn fles, is hij daarna gewoon tevreden. (je hoort trouwens ook mijn meisje haar maagje soms rommelen, of je hoort zelfs de melk in haar buikje stromen soms, maar daar lijkt ze geen last van te hebben)
    ik ben trouwens bij de osteopaat geweest omdat ze heel onrustig was en veel krampjes had, dit is helemaal verholpen door hem. ze had haar nekje en middenrif vastzitten en daar komen ook krampjes vandaan. mijn meisje is er helemaal van opgeknapt!

het is ook wat zo'n kleintje ineens in je gezinnetje, duurt gewoon even voordat je elkaar kent. ik leer ook elke dag iets nieuws van haar, zo leuk!

groetjes sandy

5. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    maar dat rommelen is dat van de honger of van de krampjes?
    en is vuistje sabbelen ook een teken van krampjes?
    hoelang gaat dit nog duren? hij is morgen 10 weken en hij lijkt er steeds meer last van te hebben. ik dacht dat met 6 weken dat ze het ergst waren. dat werd me verteld tenminste..

6. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Krampjes kan ik herkennen doordat dan de buikspieren van mijn kindje aanspannen. Dan voelt het buikje heel hard. Bij honger gebeurt dat niet.

Sabbelen op het vuistje kan ook betekenen dat jouw kindje gaat duimen. De meeste kindjes kunnen hun duim de eerste 3,5 a 4 maand nog niet vinden en sabbelen dan op hun vuistje.

Smakken is meestal een teken van honger. Dus het kan zijn dta jouw zoontje een uur voordat hij de fles krijgt al honger heeft.

Krampjes gaan meestal gepaard met huilen. Honger begint meestal met smakken en gaat dan over in huilen. Hoeft overigens niet voor elk kind hetzelfde te zijn.

Hopelijk heb jij hier wat aan.
    Succes.

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoi sabbelen doen veel babies. Ik heb er nooit aandacht aan besteed. Als hij wil sabbelen dan sabbelt hij toch? Lijkt me geen probleem verder. Hij huilt er verder toch niet bij? Of doet hij dat wel?

Smakken kan honger betekenen maar in ons geval betekent het vaak niks. Mijn zoontje smakt ook regelmatig als hij lekker ligt te spelen of in de wagen ligt. Hij heeft dan net gegeten dus honger kan hij niet hebben. Ook daar besteed ik geen aandacht aan, want hij heeft er verder geen last van dus het zal wel goed zijn.

Rommelende buik: daar heb ik helaas geen antwoord op. Dat herken ik niet. Ik denk eerder darmpjes dan maag. Rommelend maag, daar moet hij wel heel lang niet gegeten hebben lijkt me.

Succes!

8. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi!
    Mijn zoontje heeft ook veel last van krampjes (gehad). Ik geef nu in zijn ochtendfles op advies van de osteopaat, probiotica. (speciaal voor kinderen) en 's avonds maak ik 1 fles met venkelthee. Ik heb het idee dat het sindsdien beter gaat met zijn darmen.
    Wel heeft mijn zoontje standaard aan het einde van de dag last van zijn buikje. Hij wil dan na zijn fles van 15:00 niet meer slapen en huilt veel. Tot de fles van 19:00 want: daarna moet hij me toch poepen! En dan issie weer vrolijk en kan hij lekker slapen.

Krampjes herken ik aan: schelle kreetjes tijdens het huilen, veel trappelen met de beentjes, overstrekken, aangespannen buikspieren.

Da sabbelen: Ja mijn zoontje doet dat soms ook en sinds kort probeert hij de spuugdoekjes in zijn mond te stoppen om op te sabbelen. Speentje wil hij niet altijd hebben. Hij slaapt er ook niet mee.

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt!

9. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    hee dankjullie wel voor de antwoorden.

iemand zei buik rommelen van de honger dan heel lang niet gegeten. nou hij krijgt om de 4 uur een voeding van 150 cc en hij weegt 4 kilo en bijna 500 gram. dus dat lijkt me niet. maar dat rommelen gaat gepaard met smakken en idd huilen.

wij wonen wel gelijkvloers maar ik hoor m niet smakken voordat hij begint te huilen omdat hij natuurlijk in zijn eigen kamertje ligt.
    schaf ook al wonen we gelijkvloers toch maar een babyfoon aan;)

maar mag ik m wel gewoon 150 geven al zou hij om de 3 uur ineens willen? want ik zit nu op 5 voedingen en dan valt dat dadelijk weer vcerkeerd zodat hij er ineens weer 6 heeft omdat hij zoiezo een hongerige baby is...?

en ja ik hoor wel van johannesbroodpitmeel maar hij heeft al zo'n krampjes dadelijk wordt het daar erger van?

en nog 1 ding. hij drinkt sinds we afgelopen maandag die voeding verhoogd hadden naar 150 cc niet altijd de fles leeg. hoe kan hij dan toch zo snel weer hongerig zijn. normaal drinkt ie alles hongerig op en sinds kort eigenlijk niet meer zo goed..

10. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    bij mij is het nog zoeken, soms 5 en soms 6 voedingen! geef ik 5 voedingen dan verhoog ik op naar 150 cc, komt hij 's nachts wat vroeger dan geef ik gewoon 120 cc zodat ze niet te veel binnen krijgt!

als hij zo hongerig is misschien even met het cb overleggen, je hebt ook voeding voor hongerige babys.
    geef je trouwens al melk voor krampjes, want dat heb je ook!
    er zijn ook druppeltjes enzo voor die de krampjes verminderen.

11. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    ja die druppels helpen voor geen moer. cinababy bedoel je toch?
    verder hebben we venkelthee geprobeerd, nieuwe fles van Bfree, buikje wrijven met klok mee fietsen beentjes optrekken dat ie kan ontluchten. maar over gaat het niet. hij wordt daar juist nog meer hysterisch van. (van dat fietsen en buikje masseren en beentjes optrekken)
    nu heb ik ook infacol (nederlandse sab-simplex) tis zo ingewikkeld soms..

12. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    bij mij hielp de osteopaat dus heel goed!
    heb helemaal een ander kindje na 2 behandelingen, slaapt en drinkt goed, en is zo vrolijk!

13. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    kun je wat meer uitleggen over wat ze precies bij je kindje doen dan?

xx

14. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    ja da's heel moeilijk te zeggen, lijkt zelfs dat hij niets doet dan zijn handen ergens op of onder leggen. maar hij kijkt of bv. alle wervels goed zitten, schedeltje goed is, spieren te kort zijn, er spanning op staat enz. hij kan dit dan weer pijnloos op zijn plaats terug zetten.
    de 1e keer heeft nova erg moeten huilen, maar die geeft dan ook niet snel op hoor, de 2e keer viel ze zelfs in slaap daar.
    blijkbaar is het zo als er iets met de nekwervels verkeerd zit dat ze dan krampjes kunnen krijgen, onrustig kunnen zijn enz.

moet volgende week nog een keer terug maar ik denk dat meer behandelingen dan niet meer nodig zijn want mijn meisje heeft geen krampjes meer en slaapt wel 16 tot 18 uur perdag nu!

Deel Deze Pagina