Wie nog meer zwanger met CYSTE?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door peps, 26 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    Ben benieuwd of er meer dames zijn die ondanks een functionele cyste toch zwanger zijn geworden en hoe het verder gaat of afgelopen is??

Ik ben zwanger geraakt ondanks mijn cyste, terwijl de gyn zei dat die kans heel klein zou zijn omdat mn baarmoederslijmvlies door de cyste weer afgebroken werd.
    Ben nu wel een beetje onzeker omdat de cyste er nog steeds zit!
    Is bij jullie de cyste blijven zitten of hebben ze 'm tijdens de zwangerschap toch verwijderd? Ik weet dat sommige vanzelf verdwijnen maar daar is bij mij al 6 mnd geen sprake van dus daar reken ik niet meer op.
    Ik hoop dat er iemand is die haar ervering met mij wil delen.:)

2. Ankjepankje

2 jan 2010
    26
    1
    3
    NULL
    NULL
    Hallo Peps,

Bij mij kwam de verloskundige er tijdens de 1e echo met 8 weken achter dat ik een cyste op mijn eierstok had. Ik ben toen doorverwezen naar de gynaecoloog. Die heeft het eerst een tijd aangezien, omdat ze dacht dat de cyste door de zwangerschap kwam en uit zichzelf weg zou gaan. Bij de 3e controle met 15 weken zat hij er nog steeds en was wat verandert van vorm. Er is toen besloten dat hij er uit moest. Uiteindelijk is de cyste met 17 weken door middel van een kijkoperatie verwijderd. Erg spannend natuurlijk, want dit gebeurt onder volledige narcose. Maar alles is gelukkig goed gegaan. Inmiddels ben ik morgen alweer 27 weken zwanger en gaat alles prima. Ik sta ook niet meer onder controle van de gynaecoloog, maar ben terug bij de verloskundige.

Achteraf is alles me meegevallen, maar dat weet je van tevoren natuurlijk niet.

Als je nog wat wilt weten dan hoor ik het wel.

3. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    Bedankt voor je reactie! Goed om te horen dat het goed gegaan is! De ene gyn zei dat hij 'm eerst wil laten zitten (deze gyn gaat volgende week met pensioen!) en de andere gyn zegt dat ze 'm met een week of 20 gaan verwijderen dus daar ga ik ook maar vanuit.
    Wat is de reden dat ze 'm bij jou verwijderd hebben tijdens de zwangerschap? En hoelang was je herstelperiode na de operatie?
    Bij mij willen ze ook een kijkoperatie uitvoeren dan. M'n cyste is 5 cm groot, hoe groot was die van jou? En heb jij je cyste ook door de zwangerschap (functionele) gekregen? Sorry voor al die vragen maar ik ben er nogal onzeker over. In ieder geval bedankt voor de moeite!:)

4. Ankjepankje

2 jan 2010
    26
    1
    3
    NULL
    NULL
    Hoi Peps,

Mijn cyste kwam waarschijnlijk niet door de zwangerschap, zou best kunnen dat ik hem al jaren had. Ik merkte er namelijk niks van. Zoals ik het heb begrepen van de gyn zou een cyste door de zwangerschap vanzelf moeten verdwijnen met een week of 14 en aangezien die van mij dat niet deed.
    Bij mij zou hij in 1e instantie na de bevalling worden verwijderd, maar omdat hij van vorm was veranderd (er was een soort hobbeltje binnenin gekomen) vertrouwde de gyn het niet helemaal en wil ze liever het zekere voor het onzekere nemen, weghalen dus. Ik geloof dat het namelijk ook gevaarlijk kan zijn voor je zwangerschap als hij zou knappen.
    Mijn cyste was 6 bij 7 cm. iets groter dan die van jou dus. Na de operatie is hij nog onderzocht en het bleek een goedaardige slijmvormende cyste te zijn.
    Ik moest na de operatie 1 nachtje in het ziekenhuis blijven en moest toen van de gyn 2 weken thuis blijven, dat heb ik braaf gedaan. De 1e paar dagen had ik wel last van de wondjes, omdat ze toch op je buikspieren zitten. Kon niet goed omhoog komen als ik zat of lag en ook lopen ging moeilijk. Verder de 1e week erg moe. De 2e week thuis voelde ik me eigenlijk prima. Heb toen maar lekker in huis gerommeld en heb geprobeerd het een beetje als vakantie te zien. Na die 2 weken ben ik gewoon weer full-time aan het werk gegaan en heb ik nergens meer last van gehad. Ook niet van vermoeidheid ofzo. Die 2 week thuis heeft me dus wel goed gedaan denk ik.
    Alle vragen geeft niet hoor!

5. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    Bedankt voor je uitgebreide uitleg!!! Ik vind het heel fijn om zo veel mogelijk te weten en het van iemand te horen die er ook daadwerkelijk ervaring mee heeft! Mijn cyste is nog overgebleven van mn vorige zwangerschap (die is geeindigd in een MA) en gaat dus ook niet vanzelf, het kan wel maar bij mij uiteraard weer niet!
    Ik ben heel benieuwd wat er nu uiteindelijk bij mij gaat gebeuren....in ieder geval word ik de komend weken nog niet geopereerd, dan v.a. 20 wk geloof ik. We zullen zien......in ieder geval bedankt!
    Groetjes:)

Deel Deze Pagina