eindelijk mogen we met onze dochter gaan zwemmen. Alleen weet ik neit wat ik haar aan moet doen. De zwemluiers beginnen volgens mij pas bij 7 kilo (ze is nog geen 5 kilo) en ik kan echt nergens zwembroekjes vinden kleiner dan maat 62 terwijl ze nu net sinds kort inhangt tussen 50-56. Iemand een tip of suggestie?
ze hebben bij prenatal zwembroekjes die ook poepjes opvangen... maar buiten dat hebben ze ze ook in hele kleine maatjes EN zit er een klittebandsluiting (beetje zoals met luiers) dus die passen zeker ons ukje heeft daar dus ook in gezwommen toen ze nog maar 5kg was
mmm...... ik heb gekeken bij prentatal maar kon allen maar vanaf 62-68 vinden. Misschien maar eens vragen dan
die paste bij anne ook prima toen er zit heel veel elastiek bij de beentjes en dat klitteband kun je hem wat strakker mee doen.
Joris had toen ook die luier aan wat veel te groot waren. Ik deed de zwemluier dan gewoon omslaan bij zijn buikje en daaroverheen een zwembroekje, werkte prima!
Fae heeft ook die maat 62 van de prenatal, ze vallen niet zo heel groot hoor. En ze zijn goed te verstellen door het klittenband. Gaat prima.
Mag je nu al zwemmen met haar dan? Ik dacht dat je pas met kindjes van 3 maanden mag zwemmen, of ben ik hierover verkeerd geinformeerd? Want ik wil ook zo graag met Lilly gaan zwemmen. Groet Snoozie
hier net als minimuisje, luier + zwembroekje. en bij lars in de groep zat een meisje met een hema-badpakje met verstelbare schouderbandjes.
daarover zijn de berichten en meningen verdeelt. Zelf ging ik uit van; na de eerste prikjes. Maar later las ik op de site van het VGZ geloof ik, dat het weer eerder mocht. Maar er zijn ook weer veel zwembaden, waar je pas met 3 maanden mag beginnen. Toen wij begonnen -na de 1e prikjes dus- was Fae 10 weken - prikjes kwamen met 9 w en precies op de dag van de zwemles, dus dat werd een week later. Maar toen hield ze het - de eerste 3 lessen- maar een kwartiertje vol. Toen werd ze al blauw van de kou. En dat in een bad van 32,5 graden, dus aangepaste temperatuur. Dus ik zou bij een volgenden -denk ik- ietsje later gaan en dus met 3 maanden pas.
Het is heel erg afhankelijk van wat je gaat doen. Ga je echt babyzwemmen in een groep? Dan zou ik gewoon even contact opnemen met de 'zwemjuf'. Het kan namelijk nogal verschillen per zwembad. Wij zwemmen al met onze dochter sinds dat ze 7 weken is, en ze heeft alleen een zwembroekje aan. Zwemluiers nemen toch nog water op waardoor het kindje naar beneden trekt, deze worden vooral aangeraden voor op het strand enzo. De echt zwembroekjebroekjes hebben ze al vanaf maat 56 bij hema! Heel veel plezier, het is echt super!